Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Diamant DVD


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraagje over de Bassie & Adriaan en de Diamant DVD.

Heeft er iemand opgemerkt dat de DVD soms geluidsproblemen heeft zoals "metaal klinkend geluid"?

Is dit normaal of is de DVD die ik in bezit heb een slecht kopij?

groeten

Jurgen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er bestaat al een topic over de Diamant ;)

Dus hier graag verder!

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtop ... &start=150

Wijsneus, daar zijn mods voor. Dit gaat niet over de serie, maar specifiek over de DVD.

Ik heb er persoonlijk geen last van.. maar ik begrijp het ook niet zo goed. Zijn er bepaalde stukken waar het altijd voorkomt of is het willekeurig?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gebeurt eigenlijk bij de scenes in het museum, bij die toespraak waarbij B & A de verrassing krijgen en bij de andere scenes die in het museum zich afspelen. Voor de rest is het geluid redelijk ok. Af en toe klinkt de achtergrondmuziek ook zo, alsof het slechte remastering is van mono naar stereo of overstuurd geluid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het gebeurt eigenlijk bij de scenes in het museum, bij die toespraak waarbij B & A de verrassing krijgen en bij de andere scenes die in het museum zich afspelen. Voor de rest is het geluid redelijk ok. Af en toe klinkt de achtergrondmuziek ook zo, alsof het slechte remastering is van mono naar stereo of overstuurd geluid.

Zou best kunnen... heb je hele dure apparatuur staan thuis dat het opvalt? Ik luister gewoon op 15 watt boxjes ;) Maar als je iets geweldigs hebt staan, valt het denk ik meer op...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou best kunnen... heb je hele dure apparatuur staan thuis dat het opvalt? Ik luister gewoon op 15 watt boxjes ;) Maar als je iets geweldigs hebt staan, valt het denk ik meer op...

Nee. De TV die ik heb is een mono TV. Ik kan ze wel altijd eens testen met mijn PC 5.1 boxen. Ik weet dat het kan voorvallen bij oude reeksen die oorspronkelijk mono geluid hadden. Het is jammer, maar geen doodzonde ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wijsneus, daar zijn mods voor. Dit gaat niet over de serie, maar specifiek over de DVD.

Ik heb er persoonlijk geen last van.. maar ik begrijp het ook niet zo goed. Zijn er bepaalde stukken waar het altijd voorkomt of is het willekeurig?

Sorry hoor! zeker met het verkeerde been uit ben gestapt :P

Maaruh je hebt gelijk, het is jullie werk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee. De TV die ik heb is een mono TV. Ik kan ze wel altijd eens testen met mijn PC 5.1 boxen. Ik weet dat het kan voorvallen bij oude reeksen die oorspronkelijk mono geluid hadden. Het is jammer, maar geen doodzonde ;)

Nee, ik weet wat jij bedoelt. Ik heb het ook. Het zit oa bij de het stukje: Nee Baas, niet doen Baas. Zo gaat de Tv....dat stuk. Ik weet ook niet wat het is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, ik weet wat jij bedoelt. Ik heb het ook. Het zit oa bij de het stukje: Nee Baas, niet doen Baas. Zo gaat de Tv....dat stuk. Ik weet ook niet wat het is.

Alvast bedankt om het even na te checken! kben blij dat ik niet de enige ben met die probleem.

Dag :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is volgens mij tijdens de nabewerking van de serie gebeurt. Ik heb een video-dubbelbox van De Diamant en daarop klinkt het geluid (o.a. als de boeven uit het museum lopen als B&A verkleed) niet metaal. Ik heb dan ook de volledige Maratho-nick - van Nickelodeon) van de Diamant en daar klinkt het ook metaal. Ik heb nog geen tijd gehad om de DVD te bekijken maar die is ook nabewerking dus ook metaal geluid in die bepaalde scènes. Zo is me ook een storing opgevallen in De verzonken Stad op DVD dat het geluid vaak ruist (o.a. in scènes als B&A uit het vliegtuig stappen in het begin van de serie).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Alvast bedankt om het even na te checken! kben blij dat ik niet de enige ben met die probleem.

Dag :)

nachecken is dubbel op

ik heb er bij de verzonken stad ook last van, maar bij de diamant eigenlijk niet... misschien een beetje maar geen last van...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook bij de Verdwenen Kroon hoor je een vreemd soort geruis helemaal aan het eind als Bassie en Adriaan bij Adjudant Vandersteen zijn nadat ze opgepakt zijn voor het stelen van de boot.

In de scene:

*adriaan* ik weet hoe we die boeven in kunnen halen

*bas* ja ik ook met een straaljager zeker

*adriaan* Bijna goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij zitte er gewoon enkele kleine foutjes op de DVD's.

Die fout in De kroon was mij ook al opgevallen.

Maar ja ik stoor me er verder niet aan.

Verstandig, je moet er rekening mee houden dat het allemaal oud materiaal is dat net geremasterd is. Je kan natuurlijk niet optimale kwaliteit verwachten net als de nieuwste films op DVD!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Verstandig, je moet er rekening mee houden dat het allemaal oud materiaal is dat net geremasterd is. Je kan natuurlijk niet optimale kwaliteit verwachten net als de nieuwste films op DVD!

ben het met je eens, op bijna alle dvd's is wel iets verkeerd, daarbij staan er op info.bassieenadriaan.nl zo veel goofs, dat als je je overal aan gaat ergeren, je wel een zwaar leven hebt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ben het met je eens, op bijna alle dvd's is wel iets verkeerd, daarbij staan er op info.bassieenadriaan.nl zo veel goofs, dat als je je overal aan gaat ergeren, je wel een zwaar leven hebt :)

Precies kleine foutjes zijn er altijd.. Maar dat moet je maar niet erg vinden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...