Ga naar inhoud

Een Joet, een Geeltje en Harry Meijer...


Aanbevolen berichten

Jullie kennen natuurlijk de marktscene uit De Schatkaart waar Bassie en de marktkoopman het hebben over een joet en geeltje en een meier. Bassie zegt dan dat hij wél Harry Meijer kent.

Ik ken al 17 jaar een Harry Meijer die uit Vlaardingen komt, maar ik dacht altijd dat dat wel heel erg toevallig zou zijn. Harry is de vader van mijn zwager en we zien elkaar zo'n 3-4 keer per jaar.

Vandaag blijkt dat Harry dé Harry is... 8)7

Harry is rond de 70 en kent Aad en Bas nog van hun Crocksons tijd. Hij was bestuurslid bij voetbalvereniging DVO en heeft de Crocksons een keertje voor 750 gulden ingehuurd voor een optreden. Hij kent ook de meeste figuranten uit de Starsky & Hutch droom uit de Diamant. De B&A-boys waren DVO spelers en Harry heeft dat geregeld met B&A. Harry is altijd zelfstandig hovenier geweest en een goede vriend en collega van hem 'doet' (of deed) de tuin van Aad zijn huis aan de Soendalaan. Hij wist me ook te vertellen dat Bas inderdaad bij drankhandel Van der Knaap heeft gewerkt en wel als chauffeur.

O ja, het trainingsveldje van de B&A boys? Idd de dagcamping in het Lickebaertbos.

Even een greep uit wat dingetjes die de revu passeerden. Zo zie je maar: toeval bestaat niet! :P

Wat me altijd opvalt is dat personen die Bas en Aad kennen het doorgaans over Bas hebben en niet of nauwelijks over Aad....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jullie kennen natuurlijk de marktscene uit De Schatkaart waar Bassie en de marktkoopman het hebben over een joet en geeltje en een meier. Bassie zegt dan dat hij wél Harry Meijer kent.

Ik ken al 17 jaar een Harry Meijer die uit Vlaardingen komt, maar ik dacht altijd dat dat wel heel erg toevallig zou zijn. Harry is de vader van mijn zwager en we zien elkaar zo'n 3-4 keer per jaar.

Vandaag blijkt dat Harry dé Harry is... 8)7

Harry is rond de 70 en kent Aad en Bas nog van hun Crocksons tijd. Hij was bestuurslid bij voetbalvereniging DVO en heeft de Crocksons een keertje voor 750 gulden ingehuurd voor een optreden. Hij kent ook de meeste figuranten uit de Starsky & Hutch droom uit de Diamant. De B&A-boys waren DVO spelers en Harry heeft dat geregeld met B&A. Harry is altijd zelfstandig hovenier geweest en een goede vriend en collega van hem 'doet' (of deed) de tuin van Aad zijn huis aan de Soendalaan. Hij wist me ook te vertellen dat Bas inderdaad bij drankhandel Van der Knaap heeft gewerkt en wel als chauffeur.

O ja, het trainingsveldje van de B&A boys? Idd de dagcamping in het Lickebaertbos.

Even een greep uit wat dingetjes die de revu passeerden. Zo zie je maar: toeval bestaat niet! :P

Wat me altijd opvalt is dat personen die Bas en Aad kennen het doorgaans over Bas hebben en niet of nauwelijks over Aad....

En we hebben weer een geniaal Robert-topic! _O_

Gaaf man ;) En leuke weetjes ook! Die ga ik binnenkort eens op de site zetten!

Alleen... "inderdaad bij drankhandel Van der Knaap"... wisten we dat al dan? Dit is de eerste keer dat ik die naam hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

....

Alleen... "inderdaad bij drankhandel Van der Knaap"... wisten we dat al dan? Dit is de eerste keer dat ik die naam hoor.

Ja, de naam is mss nieuw, maar we wisten wel dat Bas bij een drankhandel heeft gewerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, de naam is mss nieuw, maar we wisten wel dat Bas bij een drankhandel heeft gewerkt.

toevallig zat ik van de week nog aan die slogan te denken.. harry meijer harry meijer.. die naam zei me wel wat maar ik kon er maar niet opkomen.

nu weet ik nog niet wat ik er verder voor iets anders achter moet zoeken.

maar al met al is dit een geniaal weetje

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net zoals het topic over de helikopter uit de Kroon is dit weer een erg leuk en interessant weetje over B&A rpc123nl!

Ik merk sowieso de laatste tijd wel dat er als we goed kijken dat er nog best wat interessante dingen over B&A zijn om hier te bespreken. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

tjonge.. rpc123nl hoor je nooit op het forum, maar als je hem hoort heeft ie weer een geniale ontdekking gedaan _O_

Wel leuk dat er nu eens iemand zich nog veel herrinnert van de tijd dat hij samenwerkte met B&A :D

En die goede vriend van Harry verstaat zijn vak goed :P mooie tuin :D Wel opmerkelijk dat, aangezien Aad in een van zijn brieven heeft geschreven dat hij zelf groene vingers heeft. Blijkt wel weer dat B&A hem veel tijd hebben gekost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik merk sowieso de laatste tijd wel dat er als we goed kijken dat er nog best wat interessante dingen over B&A zijn om hier te bespreken. :)

Daar moest ik ook meteen aan denken toen ik dit las. Erg leuk om te weten dit. Het is sowieso opvallend dat er in die series veel meer zit dan je in eerste instantie denkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...