Ga naar inhoud

B&A Achtergrondmuziek; het vervolg


Aanbevolen berichten

De nog niet gevonden nummers blijven velen onder ons bezig houden.

Er zijn ongetwijfeld vele nieuwe ontdekkingen gedaan, maar ede zoektocht gaat door.

Hopelijk vind we het achtervolgingsnummer van de Schatkaart of bijvoorbeeld de scene van zandvoort.

Waarschijnlijk heb ik een nummer gevonden die nog niet gevonden is.

Het gaat om een nummer van Brian Eno en het betreft de inbraakscene van de Schatkaart (bal op het dak, boeven in het huis).

Zie het geluidsfragment 'Under Stars'.

link

Als het klopt, reacties :|Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt 'r idd erg veel op, maar is 'm niet hoor. 'fragment is helaas nog iets te kort om 't precies te horen

misschien is 't een nabewerking, ik zou de schatkaart er dan nog bij moeten pakken maar bij mijn weten is 't stuk uit de schatkaar een andere toonhoogte,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om even terug te komen op het zandvoortmuziekje: Een paar jaar geleden had ik dat fragment aan mijn muziekleraar laten horen. Hij dacht dat het van Starsky & Hutch kwam, en toen ik hem vertelde dat veel mensen dachten dat het van Jethro Tull was, zei hij dat het ook best zou kunnen. Hopelijk komen we er ooit nog achter ;)

Heeft iemand dat fragment trouwens nog? Dan kan ik het misschien vragen op MusicMeter ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb 't fragment als 't goed is nog wel leggen, anders maken we een fragment :Y

Als dj 't geen bezwaar vind dat we onderling fragment(en) verspreiden, stuur ik 't je toe

Oke, stuur het maar naar maartenf @ hotmail.com ;)

Het is beter om je email-adres niet op fora te zetten zodat iedereen er direct op kan klikken ivm spam

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leonard:

Lijkt 'r idd erg veel op, maar is 'm niet hoor. 'fragment is helaas nog iets te kort om 't precies te horen

misschien is 't een nabewerking, ik zou de schatkaart er dan nog bij moeten pakken maar bij mijn weten is 't stuk uit de schatkaar een andere toonhoogte,

Ik heb de hele cd inmiddels beluisterd en ben er voor 99% zeker van dat het m wel is.

Het bewuste fragment laat idd niet helemaal de muziek van de scene horen, maar ik ben er zeker van dat het hem wel is.

Voor de zekerheid, als iemand het fragment nog heeft.

Bedankt!

Het is beter om je email-adres niet op fora te zetten zodat iedereen er direct op kan klikken ivm spam

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben trouwens erg benieuwd waarom dit nummer op de dvd nog is te horen, terwijl de rest smoor is. De schatkaart is een hele rare nabewerking, omdat de boevenmuziekjes ook nog gewoon aanwezig zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Om even terug te komen op het zandvoortmuziekje: Een paar jaar geleden had ik dat fragment aan mijn muziekleraar laten horen. Hij dacht dat het van Starsky & Hutch kwam, en toen ik hem vertelde dat veel mensen dachten dat het van Jethro Tull was, zei hij dat het ook best zou kunnen. Hopelijk komen we er ooit nog achter ;)

Heeft iemand dat fragment trouwens nog? Dan kan ik het misschien vragen op MusicMeter ;)

ik heb alweer rondvraag gedaan en ben er nog mee bezig, het is iig niet van Kaz Lux, Focus wordt nog nagevraagd.

Jethro Tull is het zo goed als zeker niet, heb het nagevraagd.

Het is ook geen nummer van/met wijlen Rick van der Linden, ik heb hierover met hem gemaild een tijd terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik heb alweer rondvraag gedaan en ben er nog mee bezig, het is iig niet van Kaz Lux, Focus wordt nog nagevraagd.

Jethro Tull is het zo goed als zeker niet, heb het nagevraagd.

Het is ook geen nummer van/met wijlen Rick van der Linden, ik heb hierover met hem gemaild een tijd terug.

Heb je al je vraag gesteld op Musicmeter (http://www.musicmeter.nl)? Da's een hele grote muzieksite, ik denk dat het echt helpt als we daar de fragmenten laten horen :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik heb het al een tijdje niet gevolgd, maar is het Spaanse gitaardeuntje uit de Schatkaart (Lanzerote) eigenlijk al bekend? :@

Nog steeds niet helaas.

Vorig jaar zo rond oktober is dat zelfde deuntje trouwens wel te horen geweest in een fragment van het tv-programma Andere Tijden van de VPRO. Er is hier toen ook door iemand gemaild met de vraag of ze bij de VPRO wisten waar de muziek vandaan kwam maar dat stond er helaas niet bij vermeld dus daar konden ze geen antwoord op geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...