Ga naar inhoud

Welke computerspellen speelde jij vroeger graag?


Aanbevolen berichten

Ik heb nog eens na zitten denken over nieuwe topics en ik kwam op het idee dat het wel leuk was om een topic te openen over oudere spellen voor de computer. Ik ben namelijk wel eens benieuwd naar welke spellen jullie vroeger graag op de computer speelden en het leek me ook leuk deze spellen later in dit topic te bespreken.

Zelf zal ik beginnen met een greep uit de spellen die ik vroeger graag speelde:

Kings Quest 4:

Adventure-spel waarbij de acties bijna geheel (behalve het rondlopen) door het typen van Engelse opdrachten moest worden gespeeld. Het spel bestond uit een heleboel verschillende plaatjes waar je doorheen moest lopen. Het spel kon ook al gespeeld worden op een 8086 PC met 640 KB aan RAM-geheugen.

Prince of Persia:

platformspel wat waarschijnlijk iedereen wel kent. Hierbij was het de bedoeling om als prins de prinses in 60 minuten te redden en bestond uit 12 steeds moeilijker wordende levels waarbij je het moest opnemen tegen diverse tegenstanders. Dit spel was vanaf een PC met 286-processor goed te spelen.

Fort Boyard - De Uitdaging

Geweldig spel, gebaseerd op een televisieserie. Hierbij moest je in Fort Boyard van allerlei moeilijke opdrachten uitvoeren om de 7 sleutels voor de schatkamer te bemachtigen en daarna voor hints om het woord wat in de schatkamer werd gezocht te vinden. Voor dit spel was minimaal een 486 nodig en het was deels getekend en deels met gefilmde stukken.

Fort Boyard - De Legende

Adventure spel wat een vervolg was op Fort Boyard - De Uitdaging. Dit spel was geheel gefilmd en bestond dan ook uit 3 CD-ROM's. In dit spel was het zo dat je als 1 van de avonturiers uit het vorige spel weer terugging naar Fort Boyard om daar een schat te vinden die Napoleon daar ooit verborgen had. Ook dit spel draaide vanaf een PC met 486-processor. Net als De Uitdaging lijkt dit spel me heel leuk om nog eens te spelen maar het was gemaakt voor DOS en ik krijg het helaas onder Windows XP niet meer aan de praat. :N

Tot zover mijn spellen van vroeger.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo heel erg oud zijn die spellen van mij niet maar toch:

Fifa 98

Qua gameplay zeker een van de betere uit deze reeks, vroeger erg vaak gespeeld en nu ook nog wel eens uit nostalgische overwegingen. Vanaf 2002 heb ik ze verder allemaal wel heel veel gespeeld, maar dit was de eerste ;).

Rollercoaster Tycoon

Vroeger heel veel gespeeld om na een aantal jaar een mooi park te hebben en de doelstellingen te behalen. Vond deel 2 al stukken minder, maar deze was erg goed.

Age of Mythology

Spel waarin je verschillende opdrachten moet uitvoeren met de Romeinen, Egytenaren of Noormannen. Ook veel gespeeld en ook nu nog wel eens leuk om te doen, alhoewel ik het al een tijd niet gespeeld heb.

Ik heb nooit een console gehad (hoef er ook geen), dus heb altijd wel redelijk wat PC-spellen gespeeld. Echt veel weet ik er echter niet van af ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger speelde ik dit vroeger erg graag:

De Monkey Island-spellen

Na al die jaren blijven de Monkey Island spellen mijn favoriete point 'n click games. In deze spellenreeks speel je met een wannabe-piraat die Guybrush Threepwood heet, die graag wil trouwen met Elaine, de gouverneur van Melee Island. Ook moet hij het vaak openemen tegen de dode piraat LeChuck. Dit waren de eerste spellen die ik ooit speelde, en ik speel het nu nog erg graag. Ook de humor in deze spellen is echt z? droog. Jammergenoeg is dit spel nogal onderschat en vinden velen het slecht omdat het oud is, maar naar mijn mening is het het beste adventurespel ooit.

Indiana Jones And The Fate Of Atlantis

Van de makers van Monkey Island, het is ook een soortgelijk spel als Monkey Island. Vooral het verhaal sprak me erg aan.

Grand Theft Auto 1

De allereerste GTA, en ik was er vroeger al verslaafd aan geraakt. Altijd lachen als er politie achter je aanzat :P

Verder nog:

Rollercoaster Tycoon

The Sims

Pokemon (Yellow, Gold en Crystal)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Crystal mine of zoiets, van Apogee.

Platformspel waarbij je mannetje diamanten moest verzamelen in verschillende levels

Castle WOlfenstein

FPS met nazi's

The phantom of the opera

Point and click in the parijse opera

The legend of Kyrandia

Point and click in een fantasy land

Jazz jack rabbit

Platformspel met een groen konijn. Had alleen de demo met maar twee levels

Link naar bericht
Delen op andere sites

Megaman (NES)

Deze spelletjes hadden en hebben zo'n kachtige formule dat het leuk blijft om je er mee te vermaken.

Castlevania 3 (NES)

Hiervoor geldt een beetje hetzelfde als bij Megaman. Daarbij was de muziek ook zeer vet gemaakt

Theme Hospital (PC)

Leuke muziek en je hebt heel erg de drang om door te willen naar het volgende niveau

Command & Conquer (PC)

De graphics zagen er echt zoo mooi uit en de missies waren goed en leuk in elkaar gezet dat ik het vaak heb gespeeld (en nog steeds speel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Megaman (NES)

Castlevania 3 (NES)

Mijn bedoeling van dit topic was eigenlijk om vooral de oude spellen speciaal voor de gewone computer te bespreken maar oudere spellen voor consoles zijn ook goed.;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mijn bedoeling van dit topic was eigenlijk om vooral de oude spellen speciaal voor de gewone computer te bespreken maar oudere spellen voor consoles zijn ook goed.;)

Dat is dan niet helemaal duidelijk overgekomen bij het woord computer. (Immers, een NES spel is ook een computerspel)

Aan de andere kant denk ik dat het juist leuk is om deze spelletjes ook mee te laten doen naast de PC-spellen, want zo geweldig veel wordt er nog niet gepost...(discussies niet meegerekend)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Commander Keen ben ik inderdaad ook nog vergeten in mijn lijstje. Ik heb alle delen (volgens mij waren het er zeven) hier volgens mij nog steeds op diskettes liggen en op deel 5 en 6 na heb ik volgens mij ook alle delen uitgespeeld!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...