Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[..]

oja ik ook O-);)

Maar k vind het gewoon slecht dat dergelijke dingen gewoon op youtube staan...

Niet als je op andere manieren de hele rataplan downloadt? Ik ben eigenlijk tegen alle vormen van illegaal downloaden. Af en toe een liedje ? la, maar je hebt figuren die dagelijks tientallen gygs van internet trekken... dat is gewoon slecht. Als ik zelf iets "illegaals" bekijk koop ik het op den duur eigenlijk altijd wel...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet als je op andere manieren de hele rataplan downloadt? Ik ben eigenlijk tegen alle vormen van illegaal downloaden. Af en toe een liedje ? la, maar je hebt figuren die dagelijks tientallen gygs van internet trekken... dat is gewoon slecht. Als ik zelf iets "illegaals" bekijk koop ik het op den duur eigenlijk altijd wel...

Probleem is dat de dingen waar ik op televioneel gebied aan verslaafd ben: House, Family Guy, American Dad, Heroes, Jericho, SNL nog zeer lang op zich zullen laten wachten eer ze bij ons te zien/te koop zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Probleem is dat de dingen waar ik op televioneel gebied aan verslaafd ben: House, Family Guy, American Dad, Heroes, Jericho, SNL nog zeer lang op zich zullen laten wachten eer ze bij ons te zien/te koop zijn.

Ja dan is het wat anders...

maar zoals bijvoorbeeld met 24... heel de godganse wereld heeft afleveringen van S06, v??r ze op tv geweest zijn. Daar moet ik wel een klein beetje van over mn nek...

respectloos ook tov de makers... al zal iedereen schermen met dat het hun eigen schuld is want blabla die winkeliers "lekken" die afleveringen. Ik vind het allemaal gewoon z??r sneu :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dan is het wat anders...

maar zoals bijvoorbeeld met 24... heel de godganse wereld heeft afleveringen van S06, v??r ze op tv geweest zijn. Daar moet ik wel een klein beetje van over mn nek...

respectloos ook tov de makers... al zal iedereen schermen met dat het hun eigen schuld is want blabla die winkeliers "lekken" die afleveringen. Ik vind het allemaal gewoon z??r sneu :{

Wat ik download is allemaal al op tv geweest hoor (alleen in America ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dan is het wat anders...

maar zoals bijvoorbeeld met 24... heel de godganse wereld heeft afleveringen van S06, v??r ze op tv geweest zijn. Daar moet ik wel een klein beetje van over mn nek...

respectloos ook tov de makers... al zal iedereen schermen met dat het hun eigen schuld is want blabla die winkeliers "lekken" die afleveringen. Ik vind het allemaal gewoon z??r sneu :{

24 is intussen gewoon te koop op DVD (de eerste vier afleveringen) en ik kan me niet indenken dat dat gedaan is omdat het gelekt is... ik denk eerder andersom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dan is het wat anders...

maar zoals bijvoorbeeld met 24... heel de godganse wereld heeft afleveringen van S06, v??r ze op tv geweest zijn. Daar moet ik wel een klein beetje van over mn nek...

respectloos ook tov de makers... al zal iedereen schermen met dat het hun eigen schuld is want blabla die winkeliers "lekken" die afleveringen. Ik vind het allemaal gewoon z??r sneu :{

*zich aangesproken voelt*

Ik download 24 omdat ik anders een jaar moet wachten voor ik ze ooit te zien krijg, terwijl er al wel door iedereen over wordt gesproken en ik makkelijk toegang toe heb.

Ik kan het niet op de amerikaase televisie kijken, want die kan ik hier niet ontvangen. Als dan de eerste vier eps online komen voor ze wordne uitgezonden zorg ik ook wel dat ik die zie, waarom niet?

Overigens kijk ik ze toch wel weer als ze op de Nederlandse tv zijn, dus de reclameinkomsten loopt RTL niet mis. Ik koop ze uiteindelijk ook wel op dvd, dat ik dat nog niet meteen doe heeft ermee te maken dat ze veel te duur zijn tov mijn inkomen en andere uitgaven.

Als ik overigens niet de mogelijkheid had gehad om oudere seizoenen te downloaden, was ik nooit zon fan geworden als ik nu ben, had ik er nooit ook maar een seconde aan gedacht om 35 euro of meer uit te geven aan een dvdbox ervan (waarvan ik nu alle seizoenboxen a 35 euro stuk wil hebben).

Ook had ik niet al die mensen enthousiast gemaakt die ik nu heb gedaan. Van die mensen zijn er sowieso twee seizoen vijf op RTL gaan kijken, wat theoretisch hogere kijkcijfers, hogere reclameinkomsten betekent. En sowieso een persoon zo ver gekregen dat hij eigenlijk alle dvdboxen van 24 wil kopen.

Veel muziek en films was je nooit mee in contact gekomen als je geen internet had, of je was er minder snel fan van geworden. De verkoop van t-shirts, concertkaartjes en ook cd's en dvd's was een stuk lager geweest zonder de mogelijkheid het te downloaden.

Als iemand ergens fan van is zal hij/zij ervoor zorgen dat de makers door kunnen gaan met wat ze doen. Dan vinden ze het gaaf om de originele dvds en cds te hebben en zullen ze ervoor zorgen dat ze die ook krijgen. Ook zullen ze het gaaf vinden om in shirts van die bands te lopen en uit mokken van die bands te drinken.

De wereld is een stuk gecompliceerder dan het aantal downloads vermenigvuldigen met de prijs die er in de winkel voor betaald had moeten worden en dat presenteren als gemiste omzet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van jou weet ik het wel dat je het ook wel koopt en kijkt als het wel beschikbaar komt... maar er zijn v??????????l gasten die alleen maar profiteren profiteren profiteren. Die 24 S6 afl. werden zelfs gedownload + gebrand op marktplaats gezet voor 15 eypo :? . Maar ook gewoon films die online staan voordat ze uberhaubt een bioscooppremiere hebben meegemaakt...

"Als de rest het ook doet, waarom niet" is een beetje prisoners dilemma he :P . Is hetzelfde als de milieukwestie. "Ik laat mn auto niet staan, want de rest doet het ook niet" :P

Ik vind zelf dat het op sommige gebieden de spuigaten uitloopt, maar ja... het wordt mondiaal gedaan, dus het is al te ver gevorderd en het is maar de vraag wie daar "schuldig" aan is. Iemand die de mogelijkheden heeft zal zich er niet druk om maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DVDs branden en verkopen, en er dus zelf winst op maken, vind ik ook belachelijk. DVDs/CDs downloaden en zelf kijken/luisteren en dan eventueel kopen, och. Er zijn ergere dingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zelf ga vaak naar de bioscoop en als ik een film dan echt leuk vind wil ik hem hebben en het maakt mij vaak niet uit of het dan origineel of een kopie is. Behalve klassiekers zoals Scarface, the Godfather, LOTR, en alles van Tarantino ;) Die heb ik iig wel origineel *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
DVDs branden en verkopen, en er dus zelf winst op maken, vind ik ook belachelijk. DVDs/CDs downloaden en zelf kijken/luisteren en dan eventueel kopen, och. Er zijn ergere dingen.
helemaal mee eens... Vroegah, op de basisschool en begin middelbare school, toen je heel wat was als je een brander had en je niet werkte en er niet zo over nadacht was het wel stoer om gebrande cd's te kopen. Maarja, dan moest je er ook nog eens vet veel moeite voor doen. Maar toen wist je niet beter. Tegenwoordig is dat gewoon sneu.
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

helemaal mee eens... Vroegah, op de basisschool en begin middelbare school, toen je heel wat was als je een brander had en je niet werkte en er niet zo over nadacht was het wel stoer om gebrande cd's te kopen. Maarja, dan moest je er ook nog eens vet veel moeite voor doen. Maar toen wist je niet beter. Tegenwoordig is dat gewoon sneu.

Dat was nog de gode tijde van audiogalaxy, toen er nog geen rechten moesten betaald worden :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was toen zo verrast toen ik op een bepaalde dag mijn "satelite" want zo noemde die plugin geloof ik opstartte en hij zij dat ik niet de juiste rechten had om te downloaden

Oh, dat weet ik niet meer... ik heb daarna kazaa gebruikt, wat een gezeik was dat. Je kon alleen maar vinden wat op dat moment online was :P

Nu torrents... hele discografieen in een keer downloaden, geweldig ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...