Ga naar inhoud

TV-kaart


Aanbevolen berichten

hooooi, ik ben van plan een neuwe PC aan te schaffen. Het wordt in ieder geval GEEN laptop, maar een desktop PC. Ik weet nog niet wat voor merk, maar dat komt later wel. Wat ik in ieder geval nodig heb is een TV-kaart, waarmee ik Videobanden kan digitaliseren ZONDER KWALITEITSVERLIES, en ze dan kan branden op een DVD.

Ik heb al een VHS/DVD Recorder, maar als ik daarmee een band overzet op een 2 uur DVD, zie ik veel pixels. Dat wil ik dus niet. Mijn meeste banden hebben al een beetje verslechteringen, dus ik wil het NIET erger maken. In de Tv-Kaart die ik ga kopen gaat in ieder geval een MPEG2-Encoder zitten.

Oftewel, heeft iemand een goeie TV-kaart, zo ja, zorgt hij voor (nog meer) beeldverslechtering, zo nee, heeft hij een MPEG2-encoder, zo ja: Hoe heet hij en wat kost hij? Dank je wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel zal het niet helpen dat je een veel betere kaart koopt. Je banden zullen waarschijnlijk geen optimale kwaliteit zijn.

Een tv is namelijk een stuk minder precies en nauwkeurig dan een computer. Ik kon het zelf goed merken aan het verschil tussen een tv die ik aansloot op een coax kabel of een pc.. pc allemaal ruis en pixels, tv normaal mooi beeld.

Ofwel, ik verwacht niet dat het veel uit zal maken.

Goede tv-kaarten komen niet van Medion, maar van Pinaccle.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, bedankt voor de tip Cold. Ja, het komt, ik was namelijk bij de les Techniek, en daar liet de leraar iets van Discovery zien wat opgenomen was. Het zag eruit alsof we gewoon naar Discovery zaten te kijken, maar toch was het van die DVD. Ik vroeg hoe hij die kwaliteit zo goed kreeg, zei hij dat hij het eerst op een videoband had opgenomen, en toen op de pc gezet en gebrand.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voordat we verhuisd waren had ik een TV-kabel in mijn computer zitten en daarbij had ik een programma die TV kanalen kon ontvangen en opnemen. Ik kon daar ook videobanden mee dubben en dergelijke. Het is net wat Cold zegt, de kwaliteit van de videobanden speelt een zeer grote rol, maar ook de ontvangst van het TV-kanaal. Zie maar eens een zender te ontvangen zonder sneeuwbeeldjes of kleine pixeltjes op je computer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voordat we verhuisd waren had ik een TV-kabel in mijn computer zitten en daarbij had ik een programma die TV kanalen kon ontvangen en opnemen. Ik kon daar ook videobanden mee dubben en dergelijke. Het is net wat Cold zegt, de kwaliteit van de videobanden speelt een zeer grote rol, maar ook de ontvangst van het TV-kanaal. Zie maar eens een zender te ontvangen zonder sneeuwbeeldjes of kleine pixeltjes op je computer...

Onze tv is uit de oertijd maar heel veel hangt af van je ontvangst. Toen we daar een beetje mee gekloot hadden werd het veel beter, want dvd's zijn wel gewoon scherp.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voordat we verhuisd waren had ik een TV-kabel in mijn computer zitten en daarbij had ik een programma die TV kanalen kon ontvangen en opnemen. Ik kon daar ook videobanden mee dubben en dergelijke. Het is net wat Cold zegt, de kwaliteit van de videobanden speelt een zeer grote rol, maar ook de ontvangst van het TV-kanaal. Zie maar eens een zender te ontvangen zonder sneeuwbeeldjes of kleine pixeltjes op je computer...
klopt, dat ontvangst is echt ernstig. Oude kabel? Langer dan een meter? Sowieso al niet zo goed signaal? Forget it, ook met een versterker ertussen schiet je er weinig mee op ;) Terwijl je op gewone tv nergens last van hebt.

In jouw geval met je videorecorder: sluit die direct aan op je tvkaart. Dus niet via de tv ofzo. Iedere mogelijkheid voor kwaliteitsverlies moet je elimineren. TV op je pc is niet zo ideaal als dat het klinkt helaas ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
hooooi, ik ben van plan een neuwe PC aan te schaffen. Het wordt in ieder geval GEEN laptop, maar een desktop PC. Ik weet nog niet wat voor merk, maar dat komt later wel. Wat ik in ieder geval nodig heb is een TV-kaart, waarmee ik Videobanden kan digitaliseren ZONDER KWALITEITSVERLIES, en ze dan kan branden op een DVD.

Ik heb al een VHS/DVD Recorder, maar als ik daarmee een band overzet op een 2 uur DVD, zie ik veel pixels. Dat wil ik dus niet. Mijn meeste banden hebben al een beetje verslechteringen, dus ik wil het NIET erger maken. In de Tv-Kaart die ik ga kopen gaat in ieder geval een MPEG2-Encoder zitten.

Oftewel, heeft iemand een goeie TV-kaart, zo ja, zorgt hij voor (nog meer) beeldverslechtering, zo nee, heeft hij een MPEG2-encoder, zo ja: Hoe heet hij en wat kost hij? Dank je wel.

Zonder kwaliteitsverlies gaat niet. Er is altijd verlies bij de mpeg 2 compressie, die voor dvd wordt toegepast. Maar de manier van gebruik van de hardware is meer van belang, dan de hardware zelf. De regel is hoe meer je handmatig kunt doen, hoe beter je de uiteindelijke kwaliteit in de hand hebt.

Als je met overzetten begint, kun je het best simpel met een goedkope kaart beginnen. Misschien zelfs eerst met de meegeleverde software werken. De kwaliteit zal dan waarschijnlijk eerst tegenvallen. Maar als je stap voor stap meer handmatig gaat bijstellen, wordt het vanzelf beter. Je moet in ieder geval eerst je gevoel voor kleur en contrast in video een beetje trainen, voordat je topprestaties met de apparatuur leveren zal.

Waar je in ieder geval op moet letten is:

- De beeldinstellingen zoals contrast, kleur etc.

- Volume (voorkom audio clipping, dat klinkt onnatuurlijk)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Audio clipping, ik heb ervan gehoord maar kan er niet opkomen. Dat heeft toch te maken met dat het geluid te hard is toch?

EDIT: Trouwens, nog bedankt voor alle tips jongens ;) Ik denk dat ik misschien toch een Pinnacle TV-kaart neem. Ik heb ook al zo'n boek gekocht hoe je alles instelt en alles... Ik hoop dat ik dan binnenkort ook allemaal dingen op Youtube en dergelijke kan zetten.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...