Ga naar inhoud

[NL] Westenwind


Aanbevolen berichten

post-39-127340186284.jpg

Een Nederlandse dramaserie waarin de strijd tussen twee scheepswerven centraal stond. Aan de ene kant had je de familie Noordermeer, die met list en bedrog probeerde de grootste te zijn. Aan de andere kant had je de familie De Graaf die altijd naar eer en geweten probeerde te handelen. Deze strijd bleef als een rode draad door de serie lopen, tot het einde aan toe. Maar er was ondertussen ook zoveel meer actie. Denk aan onmogelijke liefdes en criminele zaken.

Behalve erg goede verhaallijnen was er ook nog eens een hele sterke cast. Onder andere Joep Sertons, Inge Ipenburg, Marlies van Alcmaer, Miryanna van Reeden, René van Asten en een schitterend acterende Henriëtte Tol maakten deze serie tot een feest. Maar de ster van de serie was ongetwijfeld Daan Schuurmans in de rol van Anton Noordermeer. Fuck! Hij bedroog bijna iedereen om zich heen, liet illegaal werkzaamheden verrichten, maakte mensen gek, haalde iemand letterlijk door de gehaktmolen om hem vervolgens aan zijn eigen honden te voeren en hij zette zijn eigen drugshandel op.

post-39-127340192468.jpg

Hij deed de meest erge dingen, maar toch bleef je het meest van dat personage houden. Het was dan ook een gemis toen hij in seizoen 5 uit de serie vertrok. Maar soms toonde hij ook zijn gevoelige kanten, zeker als het om zijn moeder en zijn zusje ging. Vooral de relatie die hij later kreeg met Sam de Graaf, gespeeld door Jennifer Hoffman, was erg mooi om te zien.

In 2003 stopte de serie eigenlijk op het juiste moment. Het werd misschien al iets minder op het eind, maar het is altijd boeiend gebleven. We hebben deze prachtige serie gelukkig nooit ten onder zien gaan, zoals bijvoorbeeld GTST nu. Ze hebben het waardig af kunnen sluiten.

De serie is inmiddels volledig op DVD uitkomen, op 6 mooie boxen. Deze heb ik uiteraard al in mijn bezit. :P

Praat hier verder over een van Nederlands beste dramaseries. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Anton was echt een geweldig personage. Toen gtst nog goed was had ik graag gezien dat hij in die serie opdook. Helaas mocht niet zo zijn.

Hahaha, Anton in GTST :P. Dat zou nog eens wat geweest zijn zeg.

Ik keek Westenwind vroeger weleens, later met mijn broer nog de dvd's gekeken. Bakx, Hero Muller, was ook een cool personage :P. 'Het wordt mij te link'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet nog wel dat ik enorm baalde toen Anton eruit ging. Toen hij definitief weg was, heb ik zelfs een tijdje niet meer gekeken. :P

Later begon ik het toch weer te volgen. Ondanks het vertrek van Anton was het nog steeds een hele spannende serie, maar de eerste seizoenen blijven toch het beste.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...