Ga naar inhoud

Rate The Game 11 - The Legend Of Zelda (1987)


  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef je beoordeling voor "The Legend Of Zelda"

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      0
    • 8
      2
    • 9
      0
    • 10
      1
    • niet gespeeld
      2


Aanbevolen berichten

The Legend Of Zelda (1987)

post-24-127463993134.jpg

Opzet:

Het land Hyrule wordt geteisterd door het leger van Ganon. Daarnaast heeft hij prinses Zelda gevangen genomen. De jonge held Link probeert haar te bevrijden, maar moet daarvoor eerst de 8 fragmenten van de Triforce of Wisdom zien te bemachtigen, die op verschillende gevaarlijke plekken in het land verborgen liggen.

Reclame:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met Zelda ben je altijd verzekerd van urenlang puzzelwerk en spelplezier. Dit is het eerste spel dat verscheen en dit is met recht een klassieker. Naarmate je verder komt wordt het spel steeds pittiger. Niet alleen omdat de tegenstanders sterker worden, maar ook doordat de dungeons groter worden, lastiger worden om de de weg te vinden en zelfs voor de laatste dungeons is het al moeilijk om de voordeur / ingang te vinden.

In de onderwereld (nadat je Ganon verslagen hebt) is het zelfs zo dat alle dungeons zijn verborgen. Al met al een spel waar je zo weer zin in kan krijgen om het te spelen. Zelda is altijd al 1 van mijn favorieten geweest.

Mijn waardering: 8

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke game, veel uren speelplezier, voor die tijd een origineel concept en veel uitdaging (deze Zelda wordt vanaf dungeon 4 echt lastig...). De muziek vond ik in deze game eerlijk gezegd juist nog niet erg goed ontwikkeld... als je 2 uur in een dungeon rondloopt komt dat tingeltangel-deuntje wel heel snel je keel uit :P . Maar de Zelda-overworld theme blijft geweldig!

Een 8 dan maar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

imo: HET BESTE SPEL OP DE NES

Als kind uren, dagen, weken aan bezig gezeten om rupees te verzamelen, upgrades te kopen, dungeons te herspelen.

Ik was zo trots op mezelf toen ik een dungeon uitspeelde en toen een nieuw item kreeg.

Maar, vroeger was er geen internet, dus de laatste dungeon is me nooit gelukt als kind. (geraakte steeds mijn weg kwijt :P), maar uiteraard lukt het me nu wel om bij Ganon te geraken en de tweede quest te spelen.

De muziek vind ik gewoon subliem.

En lang leve de battery-pack!

10/10!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...