randy_roes Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Sonic The Hedgehog (1991) Opzet: De kwaadaardige Dr. Robotnik probeert om de zes Chaos Emeralds te pakken te krijgen om de macht over een eiland te krijgen. Ook heeft hij alle eilandbewoners gevangen in robots. Aan Sonic de taak om de geschifte wetenschapper te stoppen. Reclame:
samba-boy Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 (edited) Het is zeker een grote favoriet van me. Echter, als je kijkt naar wat Sonic 2 en 3 teweegbrachten vind ik Sonic The Hedgehog nog maar een beetje slapjes. Redelijk saaie zones (Marble, Labyrinth, Scrap Brain zone) en nog geen Spindash. Ook is er op de PAL-versie een enorme vertraging van het spel, waardoor alles stukken trager is. Dit is veranderd in de PAL-versies van Sonic 2 en 3, waardoor het niet al te veel verschilt met de originele versie. Iedere keer als ik Sonic the Hedgehog speel op mijn PS2 (Mega collection plus) vergeet ik dit en valt het spelen van Sonic 1 me toch wel tegen. Ik ga dan ook snel naar Sonic 2 of 3 Wat echter een ontzettend pluspunt is, is gewoonweg Green Hill Zone. Geweldiger kan een eerste zone niet zijn. En de muziek van deze (En andere zones in dit spel) is werkelijk fenomenaal. Ik heb hem een 7 gegeven. Het is zeker niet slecht, maar kijkend naar Sonic 2 en 3... Edited May 23, 2010 by samba-boy
djkoelkast Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Ooit gehuurd bij de videotheek, ik had een Amiga en geen consoles. Dit spel was zo tof dat ik het nog speel en hem in vele versies heb (origineel PAL, origineel NTSC op de Sega Nomad, origineel op NGC, PS2, Saturn en XBOX en een direct to tv ding). Ik prefereer wel de snellere NTSC versie. Een dikke, hele dikke 9 voor Sonic!
Hinse Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Een 8! Het paradepaartje van de Megadrive en een heerlijke gameplay. Nadeel is de moeilijkheidsgraad en besturing tov Mario, maar het volwassen karakter maakt veel goed.
randy_roes Posted May 26, 2010 Author Posted May 26, 2010 8 Sonic 1 is misschien niet het beste spel uit de reeks (dat is nr. 2), maar het is toch een geweldig spel! In vergelijking met wat er toen op de Nintendo te spelen was, was dit spel gewoon lichtjaren voor! Het is wel jammer dat onze versie zo traag liep...
Recommended Posts