Ga naar inhoud

[MUZIEK] ID Contest: TV Themes


Aanbevolen berichten

Een korte contest, en deze keer een nieuw genre, namelijk TV Themes.

Het gaat hierbij om alle soorten themes van tv, op zowel Nederlandse als buitenlandse tv, van komedieseries tot tekenfilms. Het instapniveau is echt heel laag, daar ben ik vrij zeker van, dus ik ga er vanuit dat iedereen het merendeel moet weten te vinden. Daarnaast heb ik er ook 2 à 3 hele lastige in gestopt, hier zul je echt wat meer moeite voor moeten doen! Ik hoop dat het lage instapniveau tot veel deelnames zal leiden, net zoals bij de Totally Confused-contest!

Ik heb alle korte fragmenten achter elkaar in 1 mp3-bestand gezet (en niet zo mooi genummerd als dj in zijn multimegamix :P) dus houd zelf even goed de nummering in de gaten.

Tips zullen indien nodig nog volgen, maar wel pas later in de week. De winnaar zal uiteindelijk een TV Theme-award mogen bijschrijven in zijn profiel!

Winnaar: post-11-127764129262.png, runner-up: post-11-127764129672.png

Hieronder de regels:

  • Kort spel, deadline: 11 juli 2010!
  • Maximaal 31 punten te behalen.
  • 26 punten alle tv themes, 1 punt per theme (dus 1 vermelding per nummer, geen artiest nodig)
  • 5 bonuspunten, voor de schrijver(s)/'componist(en)', (dus niet de zanger(s)) van nummers 2, 8, 10, 15 en 22. Voorbeeld: De schrijver/componist van Knight Rider is Stu Phillips
  • In principe wil ik de titels zoals het programma bekend stond in Nederland(/België), dus als het hier een Nederlandstalige naam had wil ik die graag zien in plaats van de Engelse. Bijvoorbeeld, Disney's Goof Troop werd bij ons de Goof Club genoemd.

Ik zal in principe dagelijks updates geven, via PM de punten, en via dit topic voor de standen zonder puntvermelding. Rest mij verder niets dan iedereen veel succes te wensen! :)

Contest-TVTHEMES.mp3

contestantwoordformulier.txt

EDIT1: Randy wees mij net op een fout, er staan namelijk 26 nummers in de mp3-file. Ik heb bovenstaande tekst aangepast en ook het antwoordformulier, zodat er nu 26 themes ingevuld kunnen worden.

EDIT2: Het tellen blijkt toch een probleem, daarom heb ik nu de MP3-file opnieuw geupload, ditmaal met de nummering die djkoelkast had geupload een week geleden. Hopelijk schept dit wat duidelijkheid. Dus download die versie als je de nummering erbij wilt horen.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had een fout gemaakt mbt het tellen, er waren namelijk 26 themes ipv 25. De OP is nu aangepast. Mocht je het antwoordformulier al hebben gedownload moet je hem opnieuw downloaden, omdat ook een schrijver/componist is veranderd van nummer (21 is nu 22). Er is nu dus een punt meer te verdienen, voor de rest blijft alles hetzelfde. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Misschien dat je wat aan de hints hebt die ik later deze week geef.

Nieuwe tussenstand:

1. RM & MarsM

2. Frey

3. djkoelkast

4. randy_roes

4. Ross

5. TMP

6. CNRArcade

Dus werk aan de winkel voor degenen die dachten op rozen te zitten. :7

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wou meedoen maar ik bak er echt niks van.

De eerste 10 + bonus had ik allemaal (ook nagechecked), maar daarna wist ik niks meer.

Shame on me. -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuwe tussenstand:

1. RM & MarsM

2. Frey

3. djkoelkast

4. randy_roes

4. Ross

5. TMP

6. CNRArcade

7. Sam

Bij wijze van test wil ik aangeven dat er tussen de nr 1 en nr 7 precies 13,5 punten zit, dus er is nog heel veel mogelijk, zeker met behulp van de tweede (en in principe) laatste hint die ik hier geef:

post-11-127853871484.png

Het gaat om een collage van tv series die per afbeelding gelinkt kunnen worden aan een tv theme, zowel letterlijk als figuurlijk, maar zo'n link hoeft niet per se het geval te zijn! Laat je dus niet misleiden door bepaalde afbeeldingen! Hopelijk zorgt deze hint het voor nieuwe inzendingen. :) Zo'n collage is ook een beetje een test, dus feedback achteraf is altijd welkom!

Dus kom maar op, ik verwacht veel nieuwe inzendingen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Nieuwe tussenstand:

1. Frey

2. RM & MarsM

3. djkoelkast

3. TMP

4. randy_roes

5. Ross

6. CNRArcade

7. Sam

Frey staat weer bovenaan. Het ligt nog steeds heel dicht bij elkaar (en TMP kan dat weten na zijn stijging door zijn inzending van vandaag), dus doe allemaal nog een poging!

aangepast door Hinse
foutje in nummering van de stand
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuwe tussenstand:

1. Frey

2. RM & MarsM

3. djkoelkast

3. TMP

4. randy_roes

5. Ross

6. CNRArcade

7. Sam

Morgenavond 12 uur is de deadline. Ik kijk ivm voetbal pas maandagmiddag de laatst ingestuurde inzendingen na, dus ook dan zal een winnaar worden bekend gemaakt, evenals een mogelijke playoff. :)

Dus pak morgen je kans en zend nog eenmaal in om nog aanspraak te kunnen maken op de winnaars- of runner-up-award. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pff ik had weer eens haastwerk geleverd. :{ Hier de echte stand, inclusief de verwerking van 2 nieuwe inzendingen. Excuses voor degenen die niet eerder vermeld waren.

Nieuwe tussenstand:

1. Frey

2. djkoelkast

3. RM & MarsM

4. samba-boy

5. TMP

6. randy_roes

6. Ross

7. CNRArcade

8. Sam

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op TMP na heb ik geen inzendingen meer gehad, dus hier volgt de officiële uitslag:

1. djkoelkast - 31 punten

2. Frey - 30 punten

3. RM & MarsM - 26 punten

4. samba-boy - 22 punten

5. Ross - 18 punten

5. TMP - 18 punten

7. randy_roes - 15 punten

8. CNRArcade - 9 punten

9. Sam - 8 punten

Gefeliciteerd dj! _O_ Lang leek het er naar uit te zien dat Frey ging winnen, maar gisteren dook dj er alsnog overheen. Frey wint uiteraard de runner-up, eveneens een hele prestatie!

Hier volgen de antwoorden:

01:

02:

- Componist: Alf Clausen

03:

04: Pingu

05:

06:

07:

08:

Componist(en): Robert Strating & Jean Louis Knapper

09:

10:

Componist: Klaus Doldinger

11:

12:

13: Popeye & Son

14:

15: Fawlty Towers Componist: Dennis Wilson

16: Happy Days

17: Disney Festival

18:

19:

20:

21: De Wasbeertjes (The Raccoons)

22:

- Componist(en): Tirk Wilder

23: Buurman & Buurman

24: Bollo, Bries & Bondgenoten

25:

26: David De Kabouter

Er waren een aantal makkelijke, maar ook een hoop moeilijke themes bij. Gelukkig waren een aantal van de moeilijke door lyrics te googlen (Gilligan's Island, Popeye & Son), maar bij de Prikballon en Wolffs Revier ging dat niet.

De hints incl. de verwijzingen:

post-11-127892197612.png

Zoals al eerder uit de discussie bleek, waren een aantal afbeeldingen te makkelijk en te letterlijk vindbaar. Dit zal ik voortaan meenemen in volgende contests zodat de afbeeldingen een stuk cryptischer zijn. Ik denk trouwens wel dat het idee van een collage succesvol is. De lastige plaatjes uit de collage waren de wolf met vleugels (Airwolf), The Champions (FC De Kampioenen), 'Lone Star State' en Texas (Walker Texas Ranger). Series die ook niet letterlijk in de collage stonden waren Geef Nooit Op (je zag Meneer Kaktus), De Wasbeertjes (je zag een foto van wasbeertjes), Prijzenslag (je zag de Amerikaanse equivalent), De Prikballon (je zag een onderdeel eruit, Pimpa) en Beetleborgs Metallix (je zag de Power Rangers).

De eerste hint, een afbeelding van de Rescue Rangers, was een hint naar Disney Festival, Ducktales en Walker Texas Ranger. Eventueel ook naar Gilligan's Island, omdat de bewoners daarvan graag gered willen worden. :P

Iedereen hartelijk dank voor jullie deelname! djkoelkast en Frey, nogmaals gefeliciteerd! En tot de volgende contest. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een van mijn favoriete contests tot nu toe, erg leuk gemaakt en wat heb ik me kapot gezocht op die hints. Die snijboon heb ik zelfs nooit gezien en zelfs hints geïntepreteerd voor wat ze niet waren.

Zo had ik Wolff als laatste, maar heb heel lang gedacht dat het Kats & Co was omdat er een Flodder hint in zat (Coen speelde ook in Kats & Co en de tune klonk Politie-ig).

Ik ben al begonnen aan een vervolg op deze contest, want het genre staat me zeker aan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...