Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Volgens mij zijn de originele VHS-uitgaves van de BTTF films niet gecropped voor volbeeld, maar is dat het originele beeld waarvan er bij de originele bioscoop uitgaves de boven en onderkant uitgesneden is voor 16:9 (en als 16:9 is het beeld dus ook bedoeld door de regisseur). Zoiets was ook sprake van bij The Shining, die was op VHS (en de eerste dvd) ook volbeeld en was het volledige beeld zoals het opgenomen was. Maar weet niet of het bij de BTTF films ook op de laserdiscs het geval was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gros van de Nederlandse Laserdiscs is volbeeld via pan&scan zonder optie om het anders te doen. Ook is het geluid 2-kanaals analoog met Dolby Surround (veel mensen verwarren het met Dolby Digital, Dolby Surround was met 2 speakers voor en 2 achter, maar achter mono met een paar ms vertraging, echt de begintijd van surround dus, de zogenaamde echoput).

In Japan zijn veel anamorphic titels met AC3 of dts uitgebracht. Veel VS uitvoeringen zijn er zowel in volbeeld als in widescreen uitvoering en vaak ook met digitaal geluid. Ik wil ook zeker nog wat Laserdiscs erbij hebben in widescreen uitvoering, alleen kan ik met mijn beamer niet zoomen, alleen uitrekken dus dan krijg je 16:19 in een volbeeldframe met een hele lijst er omheen (balken links, rechts, onder en boven).

Wat bij veel video's het geval is is dat de ondertiteling uit het frame loopt, dus in de "zwarte balk" onder staat. Dat is ook zonde, want dan kun je hem dus niet pannen en scannen naar 16:9 zonder dat je de helft van de ondertiteling mist.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En zo heeft Flodder in Amerika het croppen nooit overleefd (niet op dvd uitgebracht en zelfs op tv zenden ze pan & scan versie uit).

In Spanje is nu een DVD uitgebracht met de echte 16:9 versie, tenminste zo schijnt het. Iemand op Marktplaats zei 20 euro ervoor te willen, toen ik hem mailde was het ineens 35 euro. :') Punt is, in een bepaalde manier heeft die film het misschien uiteindelijk toch in 16:9 overleefd, ook zonder baked in-subs of Spaanse dub, gewoon de originele filmprint.

Wat bij veel video's het geval is is dat de ondertiteling uit het frame loopt, dus in de "zwarte balk" onder staat. Dat is ook zonde, want dan kun je hem dus niet pannen en scannen naar 16:9 zonder dat je de helft van de ondertiteling mist.

Niet alleen bij video's, zelfs bij DVD's met 16:9 series uit 2007 is dat nog wel eens het geval. Belachelijk gewoon.

Back to the future is op mijn DVD-set gewoon 16:9, maar op wikipedia zag ik dus dít. Misschien dat dat ermee te maken heeft? :P

Overigens ook leuk, schijnbaar heeft de maker van deze video inmiddels enkele unieke props uit met name BTTF2 in handen:

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben een idioot. Nu met recht een Plaat voor me kop-award verdiend...

Als ik hier kijk zie ik eenzelfde soort advertentie van ik geloof zeer waarschijnlijk dezelfde verkoper. Als ik de screenshots check zie ik gewoon een 4:3 beeld.

Jee, ik had bijna 35 euro door mijn neus geboord aan een film die ik al voor 2 euro had kunnen hebben in een 4:3 uitgave, terwijl deze exact hetzelfde formaat heeft! :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk maar op de achterkant: 1:33:1 staat er en dat is volbeeld.

En die fucking arrogantie: ZEER ZELDZAAM, tief op lul, je hebt er 5 op je ebay staan, dan is het toch niet ZEER ZELDZAAM?

:r Mensen die zeldzaam bij een advertentie zetten. Ik zou er bijna een heel nieuw topic over openen.

En die kwal zat me maar lekker te maken via mail dat het 16:9 was... Niet dus... Dat vind ik ook vies |:(

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, die kwal zat me maar lekker te maken via mail dat het 16:9 was... Niet dus... Dat vind ik ook vies |:(

Nee, 1:33:1 is niet 16:9 dus het is dan gewoon een oplichter.

Ik denk dat we hem eens moeten mailen :P

Ohja, hij kost maar 6 euro: http://www.dvdgo.com/dvd-los-flodder-en-amerika/1299828/124620

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, 1:33:1 is niet 16:9 dus het is dan gewoon een oplichter.

Ik denk dat we hem eens moeten mailen :P

Ohja, hij kost maar 6 euro: http://www.dvdgo.com/dvd-los-flodder-en-amerika/1299828/124620

...Ok, ik ga Brein inschakelen. Illegale oplichtingspraktijken door middel van goedkoper verkregen... Ok ik heb ook geen poot om op te staan. }:|

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Samba-boy, ik zou met buitenlandse versies van Flodder in Amerika opletten. Daar zit vaak geen nederlands geluid onder. Ik heb trouwens ooit een poging gedaan om onder de Duitse versie het geluid van een Nederlandse tv opname te plaatsen. En toen realiseerde ik me, hoeveel er uit de internationale versie van de film is weggeknipt. En helaas is er, zover ik weet, van die scenes geen 16:9 versie beschikbaar om er weer tussen te plakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...