Ga naar inhoud

Keyboards uit het digitale tijdperk


Aanbevolen berichten

In navolging van dit inmiddels alweer lang stilstaande topic over analoge synths hier een topic over de nieuwere generatie keyboards. Aanleiding is een oud keyboard dat ik hier onder het stof vandaan haalde dat ooit van een neef geweest is. Ik kan zelf geen keyboard spelen (niet eens noten lezen :P), maar ik heb wel even een demofilmpje van het desbetreffende apparaat op Youtube gezet:

Volgens mij stamt het apparaat uit begin jaren '90, want er zitten veel 80s en early 90s beats in verstopt. Ik kan het exacte jaartal niet achterhalen.

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wat synth guru's DJ en Ross van de nieuwere generatie keyboards met midi-aansluiting vinden. En wat zijn nou legendarische keyboards/synthesizers van de afgelopen 20 jaar?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind een een geinig apparaatje :)

Midi aansluiting laten we het zo zeggen: *O* vooral voor mij, want ik kan ook niet spelen :@

Legendarische Digitale Keyboards?

Korg Wavestation

Ensonique SD-1

Alesis Quadrasynth S4

Clavia Nord Lead 1 en 2

Quasimidi Sirius

http://www.youtube.com/watch?v=wE7oD3pWuK0

Alesis Andromedia A6*

*Half digitaal, geluidsgeneratie is analoog.

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die Alesis Andromedia heeft een lekker diepe sound. En met de Quasimidi Sirius kun je vast lekkere trance nummers maken. :P

Die Alesis heeft zo een diepe sound, omdat de geluidsstage geheel analoog is. De Quasimidi kun je inderdaad leuke trance nummertjes maken, terwijl dit model toch al uit 1998 stamt.

Alesis maakt nog veel meer mooi spul, zoals de micron.

1.jpg

En nog een kleine toevoeging, de Yamaha Electone. Al heel lang in de roulatie, maar er worden steeds nieuwe modellen uitgebracht. Hier een voorbeeld van een wat oudere, om maar na te gaan wat de nieuwere modellen kunnen, eigenlijk is het een mix tussen een sythesizer en een orgel, maar wel een leuke combi.

OUD:

NIEUW:

Vanaf 40 seconden

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...