Ga naar inhoud

Printer aansluiten op netwerk


Aanbevolen berichten

Vraagje met betrekking tot mijn nieuwe printer (HP Photosmart B210).

Ik heb een PC en een laptop. Ik heb een nieuwe printer die staat ingesteld als netwerkprinter. Hij werkt echter alleen op de laptop als de PC aanstaat. Hij geeft ook een melding: 'Print Spooler-service niet actief'. Kan ik (en zo ja, hoe?) regelen dat ik de PC niet hoef aan te zetten om iets vanaf de laptop te printen? Misschien heb ik iets niet goed ingesteld, ben er niet zo heel handig mee.

Tweede vraagje: mijn oude printer zat per USB aangesloten en die ging automatisch aan als ik een printopdracht verstuurde. Mijn nieuwe printer moet ik eerst aanzetten, kan ik ergens instellen dat deze automatisch aangaat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar heb je de printer op aangesloten? Als je een onafhankelijke netwerkprinter wilt, moet je hem op de router aansluiten (via ethernet). Als je printer geen netwerkaansluiting heeft, maar alleen USB, dan moet je hem op je pc aansluiten en de printer vervolgens delen.

Als je de printer op je router hebt aangesloten, moet je met de drivers die erbij zitten de printer kunnen vinden op zowel de laptop als de pc. Staat dit niet duidelijk uitgelegd in de handleiding?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar heb je de printer op aangesloten? Als je een onafhankelijke netwerkprinter wilt, moet je hem op de router aansluiten (via ethernet). Als je printer geen netwerkaansluiting heeft, maar alleen USB, dan moet je hem op je pc aansluiten en de printer vervolgens delen.

Als je de printer op je router hebt aangesloten, moet je met de drivers die erbij zitten de printer kunnen vinden op zowel de laptop als de pc. Staat dit niet duidelijk uitgelegd in de handleiding?

Eerste vraag is inmiddels opgelost. Ik heb nog wat aanvullende software + drivers gedownload bij HP, en nu werkt het wel. Ik had hem op de PC trouwens al als netwerkprinter staan (zonder USB) en ook gedeeld, maar op de laptop zat schijnbaar iets niet helemaal goed (al stond hij daar ook gewoon als netwerkprinter). Bedankt voor de uitleg in ieder geval.

Tweede vraag staat nog open.

aangepast door TMP
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...