Ga naar inhoud

Foto's van B&A-locaties


Aanbevolen berichten

Ik zie hier en daar eens een fotootje langskomen van de B&A-locaties zoals ze er nu uitzien, is het misschien een aardig idee om ze in deze thread te dumpen? Dan hebben we ons eigen B&A-locatie museum anno 2004 :)

Dus zelfgemaakte foto's van het Lickebaertbos, de ruïne van Teylingen, Yosemite Park, Het Atomium, Naarden-Vesting etc. ALLES dus :)

Misschien kunnen we dan kijken of alle locaties nog zo zijn als ze waren tijdens de avonturen van onze helden ^O^

Ik ben zelf wel in Naarden-Vesting en de Fluwelengrot geweest, maar helaas heb ik daarvan geen foto's online. Van de laatste locatie heb ik mss nog wat maar dan moet ik wel goed gaan spitten!

Heel misschien is het dan ook een idee, ivm de nieuwe B&A film door ons, om te kijken of er nog enkele van die locaties geschikt zijn om eventueel opnames te maken..

Link naar bericht
Delen op andere sites

avifauna.jpg

Hier woon ik 800 meter vandaan. :P Het is overigens een screenshot van het liedje "Als ik de dierentaal kon spreken". Dat liedje is voor een deel in Avifauna opgenomen. :) Deze zomer ga ik overigens heeeeeeel veel foto's op Kreta maken, kijken of er nog wat terug te vinden is van De Verzonken Stad (ik vrees het ergste).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga zelf naar Ierland maar ik kom daar denk ik niet op de plaatsen waar B&A waren. Ik ga een dag of 5 naar Dublin en trek mss een dag de heuvels in. Ik ben wel van plan om nog eens een dag naar Valkenburg te gaan (ik heb toch vrij reizen in t weekend) en daar eens een kijkje te nemen bij oa de B&A-locaties.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kreeg deze van Lennert:

museum_diamant3.jpg

Het diamantmuseum nu, is de Utrechtse Poort (kan iemand even een screenshotje maken voor op de site? ;))

naarden3.jpg

Waar ze in Naarden waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Schatkaart zitten *japie* en *b2* opgesloten in een gevangeniskoepel die steeds in beeld komt als aankondiging.

Nou zat ik laatst in de trein op weg naar Amsterdam, en volgens mij keek ik in de buurt van Leiden uit het raam toen

ik dacht: ''VERREK!'' Dat was hem dus, zeker weten. Het gebeurde helaas zo plotseling dat ik noch de exacte plaats,

noch een foto heb. Maar ik meld het even, want mocht er ooit iemand ongeveer dezelfde reis gaan maken, houdt je

fototoestel dan paraat en let op de plaatsnaam. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de Schatkaart zitten *japie* en *b2* opgesloten in een gevangeniskoepel die steeds in beeld komt als aankondiging.

Nou zat ik laatst in de trein op weg naar Amsterdam, en volgens mij keek ik in de buurt van Leiden uit het raam toen

ik dacht: ''VERREK!'' Dat was hem dus, zeker weten. Het gebeurde helaas zo plotseling dat ik noch de exacte plaats,

noch een foto heb. Maar ik meld het even, want mocht er ooit iemand ongeveer dezelfde reis gaan maken, houdt je

fototoestel dan paraat en let op de plaatsnaam. ;)

de enige koepelgevangenissen die ik heb kunnen vinden, staan in Haarlem, Breda, Arnhem en Scheveningen. Take your pick.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je vanaf Den Haag naar Amsterdam reist, willen de treinen soms over Haarlem gaan, en díé koepelgevangenis kun je vanaf het spoor prachtig zien liggen :)

Het zou hem kunnen zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je vanaf Den Haag naar Amsterdam reist, willen de treinen soms over Haarlem gaan, en díé koepelgevangenis kun je vanaf het spoor prachtig zien liggen :)

Het zou hem kunnen zijn.

Er rijdt ook een trein van Leiden met een omweg via Haarlem naar Amsterdam en andersom. Dus waarschijnlijk heeft Uncle Ar hem inderdaad bij Haalem gezien :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, er komt geen trein langs Scheveningen, die van Haarlem ligt vlak langs het spoor dus het lijkt mij heel goed mogelijk dat hij die heeft gezien.

Dat bedoel ik niet.

Ik twijfel er niet aan dat hij die in Haarlem heeft gezien,

ik twijfel eraan of ze een shot van Haarlem hebben gebruikt, gezien Scheveningen veel dichter bij Vlaardingen ligt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op die fiets ;)

Ik lees net op de infosite dat het de koepelgevangenis van Breda is, die gebruikt werd voor de opnamen van de Geheimzinnige Opdracht. Is dat dezelfde als uit de Schatkaart?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kreeg deze van Lennert:

museum_diamant3.jpg

Het diamantmuseum nu, is de Utrechtse Poort (kan iemand even een screenshotje maken voor op de site? ;))

naarden3.jpg

Waar ze in Naarden waren.

erg leuk deze informatie. het lijkt mij erg leuk een toer te maken langs al deze locaties

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

erg leuk deze informatie. het lijkt mij erg leuk een toer te maken langs al deze locaties

Ja dat is inderdaad erg leuk, kunnen we misschien een keertje met een groep doen, en dan bv Vlaardingen oid, alles op één dag in t hele land is n beetje veel *) Of gaan rodelen in Valkenburg en via de Fluweelgrot naar Duitsland gaan (lukt toch niet :D )

Link naar bericht
Delen op andere sites
avifauna.jpg

Hier woon ik 800 meter vandaan. :P Het is overigens een screenshot van het liedje "Als ik de dierentaal kon spreken". Dat liedje is voor een deel in Avifauna opgenomen. :) Deze zomer ga ik overigens heeeeeeel veel foto's op Kreta maken, kijken of er nog wat terug te vinden is van De Verzonken Stad (ik vrees het ergste).

Ik kom ook uit Alphen en ben er pas nog geweest is erg veranderd in die 20 jaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Mmm, aangezien ik in Vlaardingen woon en beschik over een digitale camera kan ik volgende week wel ff op locatiejacht!

Geef hier de locaties door waarvan je die anno 2004 wilt zien, ik ga er langs en maak een foto.

Weet je de benaming niet van een locatie of twijfel je of het wel of niet in Vlaardingen is, plaats ff een screenshot van een DVD en ik weet het snel genoeg ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mmm, aangezien ik in Vlaardingen woon en beschik over een digitale camera kan ik volgende week wel ff op locatiejacht!

Geef hier de locaties door waarvan je die anno 2004 wilt zien, ik ga er langs en maak een foto.

Weet je de benaming niet van een locatie of twijfel je of het wel of niet in Vlaardingen is, plaats ff een screenshot van een DVD en ik weet het snel genoeg ^O^

Nou, je hebt mijn site al gevonden, met de bekende en onbekende locaties... die is nog niet helemaal compleet, voor bij de oude series niet, maar goed. Ik heb niet echt voorkeur voor "zo ziet het er nu uit" eigenlijk... maar als je wat leuks tegenkomt, prima.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik al een bericht gepost had maar nu zie iik hem niet meer;

Ik wil wel foto's maken van de gevangenis in Breda hiero uit De Schatkaart. Misschien is het een toevoeging, hoewel is het een pand niets veranderd is.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, je hebt mijn site al gevonden, met de bekende en onbekende locaties... die is nog niet helemaal compleet, voor bij de oude series niet, maar goed. Ik heb niet echt voorkeur voor "zo ziet het er nu uit" eigenlijk... maar als je wat leuks tegenkomt, prima.

Ja ongelofelijk goed idee.

Ik heb ook geen voorkeur, maar wie weet wat je allemaal tegenkomt dat te herkennen valt. Ik ben benieuwd...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onderweg naar de vermoedelijke plaats van de caravan (zie andere topic) kwam ik nog twee B&A locaties tegen...

In het geheim van de sleutel heeft Bassie een droomscene waarin hij de caravan van de Maasluissedijk af laat rollen (zie hier):

031_caravandijk.jpg

Vandaag de dag ziet deze locatie er zo uit:

64PC1WN3KU84.jpg

Ook kwam ik langs de Pelmolen, de boevenschuilplaats in de reis door Amerika, in de serie zag die er zo uit:

boevenschuilplaats.jpg

Vandaag de dag ziet deze locatie er zo uit:

1417AY7J8VMF.jpg

Volgende week meer updates!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kom ook uit Alphen en ben er pas nog geweest is erg veranderd in die 20 jaar.

haha ja ik kom ook uit alphen en ik rijd er elke dag langs :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook kwam ik langs de Pelmolen, de boevenschuilplaats in de reis door Amerika, in de serie zag die er zo uit:

boevenschuilplaats.jpg

Vandaag de dag ziet deze locatie er zo uit:

1417AY7J8VMF.jpg

Volgende week meer updates!

deze foto is dan zeker van de andere kant genomen want ik vind het gebouw zo er niet op lijken

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel oud, het pand heeft nog een keer in de brand gestaan voordat het een woonblok werd. Daarnaast kan het anders lijken op de plaatjes door verschillende resolutie...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Leuk joh die locatieinformatie

De Pelmolen is sowieso niet meer te herkennen omdat het een woonblok is geworden...

Ik ben er geweest en d8 meteen he dat is dat pakhuis, naar mij mening is het nog duidelijk herkenbaar. Er is er achter in 10 jaar natuurlijk behoorlijk wat gedaan.

Maar het pand 54 aan de oosthaven kade is minder herkenbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kom ook uit Alphen en ben er pas nog geweest is erg veranderd in die 20 jaar.

Ik ben er al tijden niet geweest. Het restaurant daar loopt volgens mij beter dan het park. Er zijn niet zoveel mensen die alleen maar voor een paar vogels naar Avifauna komen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook kwam ik langs de Pelmolen, de boevenschuilplaats in de reis door Amerika, in de serie zag die er zo uit:

boevenschuilplaats.jpg

Vandaag de dag ziet deze locatie er zo uit:

1417AY7J8VMF.jpg

Volgende week meer updates!

Maar kijk eens naar het aantal raampjes horizontaal...

je ziet bij de 'nieuwe' duidelijk middelste ramen, bij de oude zie je 4 ramen per verdieping...heel anders.

Het gebouwtje ervoor lijkt er ook niet op en het 'nieuwe' gebouw heeft balkons!

Dan zie je dat het toch echt een heel ander gebouw is en bovendien staat het 'nieuwe' gebouw aan het water, daar is bij het oude niets van te zien...

Sorry maar ik denk dat dit niet hetzelfde gebouw is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar kijk eens naar het aantal raampjes horizontaal...

je ziet bij de 'nieuwe' duidelijk middelste ramen, bij de oude zie je 4 ramen per verdieping...heel anders.

Het gebouwtje ervoor lijkt er ook niet op en het 'nieuwe' gebouw heeft balkons!

Dan zie je dat het toch echt een heel ander gebouw is en bovendien staat het 'nieuwe' gebouw aan het water, daar is bij het oude niets van te zien...

Sorry maar ik denk dat dit niet hetzelfde gebouw is ;)

Het lijkt er inderdaad niet echt op. Het zou echter kunnen zijn dat deze foto van de andere kant genomen is. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

daar heb jij weer gelijk in.

Ik zou wel eens een foto van de andere kant willen zien ;)

Het is het zelfde. klaar, punt uit.

Ik heb foto's van ongeveer het camera standpunt gemaakt, dus die zet ik nog wel online.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is het zelfde. klaar, punt uit.

Ik heb foto's van ongeveer het camera standpunt gemaakt, dus die zet ik nog wel online.

Ik wacht met smart op dat materiaal. O+

Wanneer denk je dat je de foto's online kanz etten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Erg leuk foto's Lennert ^O^ Ben benieuwd wat er nog meer komt :)

En binnenkort komt er meer, de rest van de foto's van Vlaardingen staan op de bovengenoemde site, maar binnenkort ook foto's van Schoonhoven.

Met o.a. het politiebureau van *adjudant* uit de kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was laatst ook nog in Rome en kan ook nog wel een foto van het Colloseum posten. Jammer genoeg hebben ze meer buiten Rome gefilmt dan in Rome zelf (kan ik begrijpen vanwege alle drukte en politie :D )

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga zelf misschien naar Valkenburg deze maand, maar zal, als ik foto's wil maken, wel de cam van mn pa mee moeten nemen :)

Moet je ckr ook naar de fluwelen grot gaan, is erg mooi. Het centrum is ook erg mooi, vooral dicht bij de poort. Ik ben er een heel aantal jaar gelden ook geweest, rodelen kan nog steeds maar natuurlijk op een nieuwe baan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Moet je ckr ook naar de fluwelen grot gaan, is erg mooi. Het centrum is ook erg mooi, vooral dicht bij de poort. Ik ben er een heel aantal jaar gelden ook geweest, rodelen kan nog steeds maar natuurlijk op een nieuwe baan.

Ik was er vorig jaar, en ook in de Fluwelengrot. Wat ik daar heb gezien leek in de verste verte niet op de scènes bij B&A maar de Fluwelengrot is enorm groot, en overigens verder ook zéér de moeite waard. Ik ga met n paar buitenlandse studenten die ik de komende maand eea laat zien in dit landje, misschien vertel ik ze nog wel van Bassy and Adrian :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Echt hele leuke foto's.

Thnx, er zitten ook een paar foto's van Dussen tussen, het kasteel dat ze in de shorties bezoeken, er komen nog meer foto's van Dussen

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...