Ga naar inhoud

Nederlands-Belgische retro game community


Aanbevolen berichten

In Engeland en de VS heb je een grote retro game community. Op deze pagina wordt er nu door veel mensen hard gewerkt aan een grote Nederlands-Belgische retro game community.

Het voordeel van een grote community is dat we samen veel meer voor elkaar kunnen krijgen. De meeste gamers doen dit al meer dan 10 jaar en hebben een liefde voor wat ze vroeger gedaan hebben. Er is dus een hele grote groei mogelijk.

Je ziet nu bijvoorbeeld al dat er al een aantal retro game beurzen tot stand zijn gekomen. Hoe groter de community kan worden, hoe beter we elkaar kunnen helpen bijvoorbeeld op dit forum en hoe meer er georganiseerd kan worden.

Uiteraard mag Retroforum niet in deze Nederlands-Belgische community ontbreken. Wil je meedoen? Schrijf je dan op dit topic in. (Naam, Twitter, evt weblog) Heb je tips, dan kun je deze ook plaatsen in dit topic. Share your love for retro!

aangepast door midden
Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom vind je dat retroking een retro game community is?

Zijn wel site (buiten die van mij om dan) die al lang bestaan (zij zijn net nieuw) bv forum palrocks is groot op NES gebied

Wij zijn zelf bezig via hulp van SCEN (stichting computer erfgoed nederland) om een database aan te maken voor computers en game consoles.

Mijn forum word binnen kort helemaal veranderd en zou leuk zijn als dit zou lukken om net als in ons museum ook via de computer een leuke plek van samen zijn te worden.

aangepast door Naomi
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hehe ik wil bericht aanpassen maar lukt niet. Het is juist supermooi dat er zoveel uniek websites bestaan met allemaal eigen specialiteiten. Ik kijk zelf op superveel forums. En wij komen zeker de Retro Game Beurs en het Bonami museum in Apeldoorn bezoeken. Misschien was dit topic niet zo handig, maar je krijgt toch een discussie wat wel weer leuk is aan forums *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn forum word binnen kort helemaal veranderd en zou leuk zijn als dit zou lukken om net als in ons museum ook via de computer een leuke plek van samen zijn te worden.

Het leuke aan Retroforum, naast dat het al jaren bestaat (en nog oudere roots heeft) is dat het niet alleen over een Amiga, een Atari of zelfs maar over spelcomputers gaat maar over alles wat retro is en dat maakt Retroforum de beste plek als zijnde een retrocommunity en een plek tot virtueel samenzijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is zeker waar en ik merk ook zeker dat retro in het algemeen steeds populairder word.

Alleen heb je wel heel veel mensen zo nodig die willen helpen want als er geen activiteit is op een forum komen er weinig bezoekers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Retroforum is een superleuk forum, daarom gaan wij flyers neerleggen op onze tafel in Deurne en een goed woordje op de beurs doen voor Retroforum. Ik ben bijvoorbeeld gek op mijn dvd verzameling van Bassie en Adriaan en hier heb je gewoon een groot topic over diezelfde Bassie en Adriaan. Niet iedereen heeft dezelfde smaak, dus je zal altijd verschillende forums/websites houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Retroforum is een superleuk forum, daarom gaan wij flyers neerleggen op onze tafel in Deurne en een goed woordje op de beurs doen voor Retroforum. Ik ben bijvoorbeeld gek op mijn dvd verzameling van Bassie en Adriaan en hier heb je gewoon een groot topic over diezelfde Bassie en Adriaan. Niet iedereen heeft dezelfde smaak, dus je zal altijd verschillende forums/websites houden.

Zo heb ik 3 accounts op Amiga fora (2 Engelse, 1 Nederlandse), een account op een MSX forum en ga zo maar door. Om gek van te worden. Als je dan eens support zoekt voor je 800XL moet je naar een Atariforum, maar dat is er weer niet echt. Nou daarom ben ik Retroforum begonnen, eerst in heel andere vorm, later als samensmelting met forumschorum.nl. Een site waar iedereen alles kwijt kan als het om Retro gaat :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...