Ga naar inhoud

Relanar maakt....


Aanbevolen berichten

He, he ... lijken op is niet zijn. :)

Eigenlijk maak ik nooit babi pangang. Hoe doe jij dat dan?

Je moet karbonades hebben, liefste uit de nek, anders schouder.

Als je het kunt krijgen: procureurlappen of een stuk procureur. Dat is in principe de schouder/nekkarbonade maar dan zonder bot.

Die kruid je een paar uur (of een dag) van tevoren, daarna in een koekenpan met een vrij diepe laag olie (het moet olie zijn, het liefste rijstolie) aan twee kanten bakken, de hele lap dus. Als de lappen mooi bruin zijn hebben ze ook dat krokante laagje. Dan een minuutje laten rusten en dan in reepjes snijden en de saus er over gieten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De kruiderij, daar gaat het inderdaad om. Aangezien jij niet een pakjes mens bent verwachtte ik een opsomming. Maar daar is dan een ander topic voor nodig, denk ik.

Om maar even on topic te blijven: welke ingrediƫnten worden er voor de stick pork ribs gebruikt?

Heb het wel aangepast aangezien mijn vriendin Coeliakie patient is, dus alles moet Glutenvrij zijn. Maar ik vind dat altijd een leuke uitdaging en mede daardoor ben ik ook erg veel gaan koken.

Ik had voor dit recept 1 kilo Krabbetjes (volgende keer maak ik zeker 2 kilo)

Witte Wijn azijn op smaak toegevoegd

Ruim olijfolie

300ml Groente Boullion (glutenvrij uiteraard :) )

300 ml Medium Sherry

Wat Steranijs

4 Tenen knoflook (vers)

Zee Zout

Peper

Peperkorreltjes (Moest eigenlijk sichuan pepekorreltjes hebben, maar lastige zoektocht en al helemaal gegarandeerd glutenvrij)

1 Gember (vers)

1 eetlepel chili vlokken

Honing (op smaak toegevoegd, want wil het niet te zoet hebben)

+- 150ml Soja Saus (Glutenvrij)

5 Lenteuitjes/Bosuien (vers)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...