Ga naar inhoud

[Film] The next three days


Aanbevolen berichten

The Next Three Days


Of het een goede film was "The Next Three Days", een thriller van Paul Haggis, die Veronica afgelopen maandagavond uitzond weet ik niet, wat ik wel weet is dat de recensent hem als film van de dag presenteerde, hoewel hij het origineel "Pour Elle / Anything For Her" iets beter vond.

Belgische kijkers die de originele film een paar jaar geleden op Canvas hebben gezien oordeelden anders en vonden de remake beter.

post-598-0-97975100-1418992142_thumb.jpg

 

The Next Three Days is een Amerikaanse film uit 2010 van regisseur Paul Haggis en een remake van de Franse film Pour Elle uit 2008 van Fred Cavayé. Goed of niet goed, daar heb ik dus geen oordeel over, wel vond ik hem nogal verwarrend - op het eerste spannende stuk voor de eerste reclame na.





Het verwarrende zit 'm in de volgorde van scènes, lijkt me. Een scène geeft een bepaald moment weer en even later gaat de geschiedenis terug in de tijd tot aan hetzelfde moment en verder. Met daar tussendoor flashbacks van de gebeurtenissen. Dat herhaalt zich enige keren. Wat wel normaal is, is de twijfel die je overvalt. Heeft ze het gedaan of niet? Haalt hij het of niet? Pas op het einde van de film wordt er een stukje verklapt, maar niet gebruikt. Toch mooi, zo'n einde.

Het verhaal
Een getrouwde vrouw met zoontje wordt beschuldigd van en veroordeeld voor de moord op haar bazin met wie zij de avond tevoren ruzie maakte tijdens een gezamenlijk etentje. De man van het gebroken gezinnetje besluit haar - nadat zijn vrouw een mislukte poging tot zelfmoord heeft gedaan - na een lange minutieuze voorbereiding binnen een paar dagen (the next three days) uit de gevangenis te gaan bevrijden. Een knappe prestatie.

De  spelers
De hoofdrollen zijn voor
Russell Crowe als John Brennan,
Elizabeth Banks als Lara Brennan, zijn vrouw
Brian Dennehy als George Brennan, de vader van John
Liam Neeson als Damon Pennington, de ex-gedetineerde die John raad geeft.

Zoontje Luke Brennan op 3 jarige leeftijd wordt gespeeld door Toby en Tyler Green en op 7 jarige leeftijd door Ty Simpkins

De muziek werd verzorgd door Danny Elfman.


 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De franse versie heb ik nu ook bekeken en eerst dacht ik 'wel sfeer, erg overzichtelijk', maar later bedacht ik, dat ik inmiddels wist wat er ging gebeuren en daardoor meer oplette. Halverwege ben ik gaan doorspoelen omdat alles zomaar van een leien dakje leek te gaan, geen spanning en sensatie tijdens de vlucht, zoals in de amerikaanse versie. Ze wilden naar een bepaalde plaats waarvan je een foto zag en even later liepen ze in dat plaatsje. Mwah.

 

Ik stem dus zeker voor de amerikaanse remake, veel beter. Bovendien vond ik de franse hoofdrolspeler te oud overkomen om een fanatieke jongeman te spelen die er alles voor over had om zijn doel te bereiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...