Ga naar inhoud

Vragen over Big Box PC games


Aanbevolen berichten

Ten eerste zal ik me even voorstellen aangezien dit mijn eerste post op dit forum is. 

Mijn naam is Lars Peper, ik ben 20 jaar oud en kom uit Groningen. Ik heb redelijk wat ervaring met gamen en games verzamelen, maar vooral voor redelijk nieuwe consoles. De consoles die ik op dit moment bezit zijn de Xbox 360, Playstation 3, Playstation 2, Playstation Portable, Nintendo 3DS, Nintendo DS en Gameboy Advance. Echter, mijn grote liefde qua gaming is altijd de PC geweest, en dan vooral in het genre RPG.

Dit brengt mij bij de voornaamste reden van deze post. Ik ben over de laatste paar maanden geïnteresseerd geraakt in enkele Big Box PC games, vooral omdat het me gaaf lijkt een paar van de legendarische games (vooral RPG's dus) te bezitten, aangezien ze belangrijk zijn geweest in de historie van PC gaming en ik ze door mijn leeftijd nooit echt gespeeld heb. 

Ik ben op zoek naar games als Planescape Torment, Baldur's Gate (I & II), Icewind Dale, Neverwinter Nights etc. Ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen met zoeken. Ik zie sommige van deze games op marktplaats, maar weet ook niet helemaal wat ze waard zijn, en wat dus een goed bod zou zijn, daar zou ik graag ook beetje hulp bij krijgen.

Dus, waar kan ik Big Box PC RPG's vinden in Nederland, en wat zijn gangbare prijzen voor de genoemde games? (En hebben jullie nog suggesties die aansluiten op de genoemde games?)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum ^O^

 

Waarde heeft zoals altijd te maken met vraag en aanbod. Als niemand het wil hebben is het niks waard, als iedereen het wil hebben is het veel waard.

Big box pc games zijn al redelijk gewild, maar niet elk spel is even gewild. Begin gewoon met een 5 euro-achtig bod en kijk waar je uitkomt. Het is in mijn beleving ook leuker om te verzamelen op zo'n manier dat het niet tè veel kost. 

Want als je heel veel geld hebt zou je in 1x iemand anders' verzameling over kunnen nemen, maar wat is daar leuk aan? Het is de spanning van het vinden van een pareltje waar een ander véél meer voor zou betalen, althans, zo werkt het voor mij ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het probleem met big box pc games is dat het meestal slappe kartonnen dozen waren met nauwelijks inhoud (diskette/cd + handleiding + garantiebewijsje). Daarom is de staat van die dozen vaak niet geweldig meer en zit er veel verschil in prijs afhankelijk van de staat.

Nu krijg je er alleen een download code bij 8)7

 

Die spellen kun je dus over 10 jaar alleen maar cracked spelen, lijkt mij sterk dat bedrijven het langer dan dat online houden.

 

Sommige bedrijven zetten na 20 jaar hun meest bekende spellen gratis online.

 

Ik had een paar big box MAC spellen, karton was niet zo slecht trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...