Ga naar inhoud

ZX Spectrum


Aanbevolen berichten

Gisteren weer naar dezelfde kringloop gegaan als waar ik de ibm model 30 heb gekocht.

post-889-0-90594900-1460560521_thumb.jpg

Deze keer had hij een ZX spectrum met opbergkist, microdrive, met 5 tapes en een printer.

Hij wilde er 50 euro voor hebben, heb er uiteindelijk. 45 euro voor betaald. Relatief veel, maar als ik hem online koop en verzendkosten moet betalen ben je ook al aardig wat kwijt.

Hij werkt perfect en ziet er als nieuw uit. Ook de microdrive tapes zijn splinter nieuw.

Het is jammer genoeg maar een 16 k model. Hoogstwaarschijnlijk is deze uit een serie 48k modellen, die als 16k zijn verkocht, vanwege defect geheugen.

post-889-0-08142500-1460560556_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Retro Gamer magazine besteden ze relatief veel aandacht aan de ZX Spectrum vanwege de Britse achtergrond van het apparaat. Met name het kleurenpalet en de beeldopbouw is echt karakteristiek aan de ZX Spectrum, naast natuurlijk de opvallende verschijning met die rubberen toetsen. Toffe aankoop!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij ziet er echt als nieuw uit. De opdrukken op de behuizing glanst je tegemoed. Ook de microdrive cassettes zijn gloednieuw. Nu alleen nog een 48k upgrade setje kopen. Dit is een 16k model. En ik me maar afvragen waarom hij telkens resette bij het laden van een "groot" spel.

Uiteindelijk jetpac gespeeld, een erg tof spel. Wel wennen om met het toetsenbord te spelen daar ik cursor toetsen of de wasd toetsen gewend ben.

Ook tik ik continue op de bodem van het toetsenbord op zoek naar de spatiebalk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

16K is meer waard dan 48K heb ik me laten vertellen. Beter haal je er een aparte 48K bij.

 

Er komt trouwens eind dit jaar een handheld ZX Spectrum uit met 1000 licensed games erbij :D 

 

https://www.indiegogo.com/projects/the-sinclair-zx-spectrum-vega-plus-console/x/11336355#/

Dat is dan misschien de issue 1 versie. Dit is gewoon een issue 2 of 3 moederbord, met daarop 8 sockets om het gehuegen in te prikken en 3 sockets voor overige logica.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...