Ga naar inhoud

Toer door de retrokelder van een gameshop!


Aanbevolen berichten

Even voorop gesteld, dat deze eigen productie hoewel niet professioneel natuurlijk wel degelijk een reclame is voor een van de (naar mijn mening) leukste en indrukwekkendste retrogame-lokaties in Nederland. Mochten jullie eens in 't oosten van het land zijn kom dan zeker een bezoekje brengen, en vraag even naar die kale van de retro :)

 



Aangezien ik binnenkort vakantie heb, wat zijn andere leuke retrogame-plaatsen die jullie aanraden? Een bezoekje aan het nieuwe computermuseum in Helmond staat sowieso op de planning.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeg schuif niet je wrok jegens alle opkopers op 1 zaak he :P Maar je hebt gelijk, de tijd van regelmatig dingen voor een prikkie vinden is echt voorbij. Niet enkel vanwege de opkopers, maar ook omdat mensen meer bekend zijn met de hobby en eerst sites als e-bay gaan bekijken voor iets te koop aan te bieden. En ik vermoed omdat er natuurlijk met de tijd ook steeds minder verborgen retrogamevoorraden ergens op een zolder vergeten in een hoekje liggen.

 

Terzijde; ik heb ook nog wel een leuke plek aan te raden (naast de gameshop) die mensen hier misschien nog niet kennen - het BINARIUM museum in Dortmund! Ben er eind vorig jaar geweest en heb mijn ogen uitgekeken. Op de eerste verdieping hebben ze 'heimcomputer', honderden mooi gepresenteerde personal computers van apple ii tot de obscuurste MSX-en en wat je maar kunt bedenken. Op de begane grond consoles - van Vectrex tot Virtual Boy - en ON-GE-LO-FE-LIJK veel bijzondere dingen die ik dacht van mijn levensdagen niet te zien. En die ik waarschijnlijk ook niet meer ga zien tenzij ik het BINARIUM weer bezoek. Een 'Nuon' spelcomputer en Hitachi & JVC 'Saturns' om maar een paar dingen te noemen. Er zijn een paar consoles om te spelen, maar het is vooral een historische beleving.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Nog genoeg goedkoop spul te vinden hoor. Kwestie van de aanhouder wint. PC bedoel ik.

 

Spelcomputers vind ik niets aan (nooit wat aan gevonden).

 

Verder hebben dit soort winkels een lage omloopsnelheid dus dat betekent hoge prijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...