Ga naar inhoud

De stem van Robin


Aanbevolen berichten

Ja, het is ook altijd leuk als de adjudant zegt in de verdwenen kroon: *adjudant* Bassie, Adriaan, Robin ga zitten.(als ze de bedreigingsbrief krijgen.)

Ik vind het leuk dat hij Robin nooit vergeet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, het is ook altijd leuk als de adjudant zegt in de verdwenen kroon: *adjudant* Bassie, Adriaan, Robin ga zitten.(als ze de bedreigingsbrief krijgen.)

Ik vind het leuk dat hij Robin nooit vergeet.

Ja maar Bassie vergeet hem wel in de Professor ;) Op dat strandje:

*bas* Maar dan ben ik helemaal alleen.

*adriaan* Robin is toch bij je?

*bas* Das waar ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja maar Bassie vergeet hem wel in de Professor ;) Op dat strandje:

*bas* Maar dan ben ik helemaal alleen.

*adriaan* Robin is toch bij je?

*bas* Das waar ook.

misschien komt dat doordat ze hem toen nog maar heel kort kenden,

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je iemand al een week/2 weken OVERAL mee naar toe neemt dan vergeet je hem echt niet zomaar denk ik ;)

Een mens van vlees en bloed die je al jaaaaren kent kondigt aan dat ie even weggaat op een gevaarlijke missie. Ik zou ook niet een twee drie denken aan een pratende wekkerradio die je constant zit te pesten als "niet alleen".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja klopt, hij is altijd met z'n 2e samen met Adriaan geweest. Als die dan eens even weggaat (voor iets gevaarlijks, het is geen boodschap ofzo) dan denk je er niet aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja klopt, hij is altijd met z'n 2e samen met Adriaan geweest. Als die dan eens even weggaat (voor iets gevaarlijks, het is geen boodschap ofzo) dan denk je er niet aan.

Afentoe zegt Bassie over Robin: mijn beste vriend robin. Maar Adriaan is toch zijn beste vriend. Ook als ik dat liedje hoor: Bassie en zijn vriendje. Dan denk ik: Maar Adriaan is toch je beste vriend? Ik kan daar bijna niet tegen! :N Maar goed, dat hij dan niet merkt dat Robin weggaat, snap ik wel, hij is geen echt mens maar een robot. Ook als *robin* zegt:,,Jullie zijn iets belangrijks vergeten``, vergeten ze hem weer. En het feit dat ze hem bij Danny achterlaten (wat waarschijnlijk het geval is) zegt al genoeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Afentoe zegt Bassie over Robin: mijn beste vriend robin. Maar Adriaan is toch zijn beste vriend. Ook als ik dat liedje hoor: Bassie en zijn vriendje. Dan denk ik: Maar Adriaan is toch je beste vriend? Ik kan daar bijna niet tegen! :N Maar goed, dat hij dan niet merkt dat Robin weggaat, snap ik wel, hij is geen echt mens maar een robot. Ook als *robin* zegt:,,Jullie zijn iets belangrijks vergeten``, vergeten ze hem weer. En het feit dat ze hem bij Danny achterlaten (wat waarschijnlijk het geval is) zegt al genoeg.

Het is wel hartstikke off topic, maar ik erger me inderdaad dood aan dat nummer! Adriaan is al jaren zijn allerbeste vriend en dat gaat ie een liedje zingen over een stomme parkiet. Verrader }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

*nog heeel even offtopic ;) * Het klopt idd wat je zegt, wonderer. Hij werd ook nooit zo emotioneel als er iets met Adriaan is dan die keer dat Robin ontvoerd werd. Nou maar weer ontopic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

Ik vraag me echt af wie Robin doet in de serie van De Huilende professor. Aart de Heer lijkt me niet, waarom zat hij toen niet in de serie. Maar het kan wel. Het is een mysterie. Heeft niemand wel eens iets gelezen, of gehoord over die stem?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Robin is gemaakt door een electricien uit Vlaardingen.

De reden dat Robin van grootte verschilt in de series is, omdat hij ouder wordt en het is niet logisch dat 'n blikken robot groeit. Neem dat maar voor lief!

De stem is, naar mijn weten, altijd ingesproken door Ina.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robin is gemaakt door een electricien uit Vlaardingen.

De reden dat Robin van grootte verschilt in de series is, omdat hij ouder wordt en het is niet logisch dat 'n blikken robot groeit. Neem dat maar voor lief!

De stem is, naar mijn weten, altijd ingesproken door Ina.

Groetjes,

Sander

Dank je voor de informatie. Dan is Robin altijd ingesproken door Ina. Leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dank je voor de informatie. Dan is Robin altijd ingesproken door Ina. Leuk.

Volgens mijn oren klopt dat toch niet hoor, ik vind dat de stem van Robin in De Professor meer lijkt op die van De Kapitein ( naam even kwijt ) dan op de vervormde stem van Ina ( in de latere reeksen )

PS : dit gaat wel over de originele stem, niet de stem op de dvd

Link naar bericht
Delen op andere sites
*nog heeel even offtopic ;) * Het klopt idd wat je zegt, wonderer. Hij werd ook nooit zo emotioneel als er iets met Adriaan is dan die keer dat Robin ontvoerd werd. Nou maar weer ontopic ;)

Niet geheel waar! In de kloof op Kreta, als B&A net ontsnapt zijn uit de vrachtwagen, is Bassie erg verdrietig omdat hij Adriaan kwijt is. Hij vreest dat zijn vriend opnieuw gevangen genomen is. Bassie is dus wel degelijk verdrietig als hij Adriaan niet in de buurt heeft.

Enne, een andere reden dat je Bassie niet vaak emotioneel ziet t.o.v. Adriaan is natuurlijk omdat Adriaantje nooit alleen gevangen wordt genomen, alleen samen met Bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al eerder gaf ik hiet het juiste antwoord op alleen vinden sommigen het leuk nog eens dezelfde discussie te voeren... Ina van Toor deed ALLE Robin-stemmen. De stem in de huilende professor was anders omdat een ander apparaat is gebruikt om de stem te vervormen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Al eerder gaf ik hiet het juiste antwoord op alleen vinden sommigen het leuk nog eens dezelfde discussie te voeren... Ina van Toor deed ALLE Robin-stemmen. De stem in de huilende professor was anders omdat een ander apparaat is gebruikt om de stem te vervormen.

Inmiddels weten we dat dit onzin is. Aad heeft zelf gezegd dat de stem, in de huilende professor, oorspronkelijk door Guus Verstraete werd ingesproken. Maar hij was nooit tevreden met die stem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat kan ik me voorstellen, k heb m'n eigen ook altijd geergerd aan die stem, maar k vindt het wel geweldig, hoe dat Robin op de lp "Geheime Agenten" zegt: Wil je weten hoe het avontuur verder gaat? Dan moet je de plaat omdraaien. Geweldig

Link naar bericht
Delen op andere sites

Okay, nu in Nederlandisch, hoewel dat niet mein beste taal ist. Ik wil van die gelegenheit gbruik maken um sorry te zeggen. Ik zal die clown en de acrobaat nie meer beleidigen. Echt waar.

En vinden jullie ook niet dat Ivo Niehe voor een hele goede stand-in Adriaan door kan gaan?? *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Okay, nu in Nederlandisch, hoewel dat niet mein beste taal ist. Ik wil van die gelegenheit gbruik maken um sorry te zeggen. Ik zal die clown en de acrobaat nie meer beleidigen. Echt waar.

En vinden jullie ook niet dat Ivo Niehe voor een hele goede stand-in Adriaan door kan gaan?? *O*

Ik heb Ivo Niehe nog nooit op zijn handen zien staan, jij wel? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Okay, nu in Nederlandisch, hoewel dat niet mein beste taal ist. Ik wil van die gelegenheit gbruik maken um sorry te zeggen. Ik zal die clown en de acrobaat nie meer beleidigen. Echt waar.

En vinden jullie ook niet dat Ivo Niehe voor een hele goede stand-in Adriaan door kan gaan?? *O*

is dit een duitser of zo? ik wil best duits praten, lijkt het ook nog of ik ergens goed in ben ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En toch hoort die Robin stem al zo bij de professor, dat ik nu juist de door Ina ingesproken stem er niet bij vind passen.

Vind ik dus ook, maar ik heb hier wat duidelijkheid.

de eerste 2 hoorspelen is robin gemaakt door aad, ik heb het bewijs. kijk maar bij de vragen op de adriaan-homepage.

En de stem van ina is niet zo vervormd hoor, als je de pitch naar beneden draait, word het ina. da's met aad net zo.

En de schatkaarstem vind ik ook de leukste eigenlijk. De kroon en de stad zijn niet zo vervormd.

Nou, heb ik er nog meer? even denken.

oja. nog even over de huilende professor, daar zitten wle meer goofjes in de nieuwe robin.

Dan kom ik daar gelijk op terug, ik denk dat robin geen jonge en geen meisje is. een meisje is het zoiezoniet, want hij word met hij aangesproken. EN wie spreekt er een meisje aan met hij? nou, dan nu de goofjes. op een gegeven moment hoor je robin praten zonder geklepper van de mond. en als robin ik hou me rustig zingt zingt bas mee, maar dat is de huidige stem van bas. Niet de oude. en als robin praat is opeens, zomaar het geluid van een auto, boot of vliegtuig, helemaal spoorloos.

Je hoort alleen heel zacht hem er nog doorheen.

Dat was het dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...