Ga naar inhoud

Wat voor video master tapes zijn dit?


Aanbevolen berichten

Dit werd ergens vermeld als kwart inch, maar klopt dat wel??

Een tweede vraag die ik graag wil stellen is: is de diameter niet wat klein?

 

afbeelding.thumb.png.ce4a7c1eda8eb63cda8396afa5b558fc.png

 

Ik heb uiteindelijk zelf toch heel weinig tapes in handen gehad, dus commentaar is welkom! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit ziet eruit als 1 inch C-format.... Deze haspels werden vaak gebruikt voor korte bandjes...

 

Ik zie op de ene staan dat ie 2 minuten duurt en de andere 4 minuten.... Dat kan zeker wel op deze haspels :)

aangepast door mcmurdyy
Link naar bericht
Delen op andere sites

What the, Married With Children, Stargate, Xena? Dit is voor mij ook nieuw en interessant. Misschien een kleine cart voor korte elementen? 'Generics', dan denk ik aan een korte verzamelband met de exterieur-shots die ze regelmatig gebruikten? Bij Stargate zie ik het ook staan. Gaaf wel.

 

EDIT: iets raars. MWC eindigde op 9 juni 1997 (Gecanceld). Hoezo dan een spoel voor oktober '97? Hmmm.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah OK, het waren dus "trailers" zeg maar. Ik had geen idee, dat ze daarvoor kleine diameters hadden!

 

De MCW tape is beschikbaar als je erin wilt duiken. Je moet alleen wel zelf regelen dat-ie afgespeeld wordt (NTSC)...

 

De Xena-aflevering van rond die datum is later gecensureerd overigens. Maar die staat hier dus niet op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, samba-boy said:

Foei. No no. No. Nee. Nee nee nee.

MCW eindigde in 1993. 1993 is geen 1997.

 

Die Stargate-spoel lijkt hergebruikt te zijn.

Ik ken echt geen significant verschil bedenken tussen 1993 en 1997, niet in de wereld, en niet wat we thuis hadden. Een muis aan de computer hooguit?

 

Maar goed, M-W-C dus. Je mag de spot spoel waarschijnlijk wel hebben als het je genoeg interesseert.

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, Spiny Norman zei:

Ik ken echt geen significant verschil bedenken tussen 1993 en 1997, niet in de wereld, en niet wat we thuis hadden. Een muis aan de computer hooguit?

Sega/Mega CD, CDi, CD-rom, Windows 95. Maar eerlijk is eerlijk, ik kwam een beetje nors over, probeerde cynisch grappig te zijn maar dat kwam niet lekker uit de verf. Excusez.

 

Als jij zo'n spoel en dan vooral die van Married With Children kan regelen, dan graag, wel benieuwd naar nu :D

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tegen de tijd dat dat in je huiskamer stond was je toch al gauw die paar jaar verder. USB had je ook nog kunnen noemen maar dan had ik hetzelfde gezegd.

 

Windows '95, ja, in theorie. Het duurde even, en je moest vaak van diskette wisselen, maar ja, het was niet onmogelijk:

 

afbeelding.thumb.png.3bd6ddb89627a4517039ca2b22a21451.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...