Ga naar inhoud

mindere dingen/irritaties in series


Aanbevolen berichten

[..]

Ze hadden gewoon de stem van Ina moeten houden :P Niemand die Robin zo goed als Ina _O_

Hijs juist nu van Ina, ik heb iemand horen zeggen dat de oude stem door André Du Lord werdt gedaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Schat, kroon en stad, of de prof ook van Ina is weet is dus niet

Het zou goed kunnen, immers werkt zij sinds die serie mee als regie assistent (toen nog Ina van Woerden). Maarja het kan iedereen geweest zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft niemand een geluidsfragment van Robin uit de huilende professor? Kan je de pitch verlagen en kijken of je de stem herkent.

Ik vraag het me ook al lang af, en heb een tijdje terug een mailtje naar Aad gestuurd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aad heeft alleen een keer gezegd (bij de vragenrubriek) dat Robin spreekt dankzij de stem van Ina van Toor. In de wetenschap dat Ina sinds de Professor serie meewerkt zou het dus goed kunnen dat zij ook sindsdien de stem heeft ingesproken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aad heeft alleen een keer gezegd (bij de vragenrubriek) dat Robin spreekt dankzij de stem van Ina van Toor. In de wetenschap dat Ina sinds de Professor serie meewerkt zou het dus goed kunnen dat zij ook sindsdien de stem heeft ingesproken.

Dat denk ik ook, maar dan met andere techniek. Wel vreemt dat ik 1 juli van iemand hoorde dat André du Lord de stem insprak in de *professor*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zijn wel elke serie verschillende stemmen.

Jah maar dat ligt eraan welke pitch en techniek je gebruikt.

Dat Aart de Heer (Andre du Lord) de stem gedaan zou hebben lijkt me stug. Wat is zijn link aan medewerking aan de Professor serie?

Waarom zouden ze hem vragen terwijl ieder ander de stem zou kunnen inspreken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de nieuwe voice-overs van Adriaan in de Plaaggeest een beetje irritant, aan het begin van elke aflevering zegt 'ie wat een pech ze allebei hebben "ach, wat een pech, eerst het circus kwijt, dan ontslagen bij de bakker, toen ontslagen bij de school, toen weggestuurd bij de garage, toen weggestuurd in de haven, toen onze baan kwijtgeraakt bij het restaurant." na een aflevering weten we het wel.

En in de Schatkaart vind ik het lied van de B&A Boys vervelend, en als het nou een keer gezongen werd, dan is het nog niet zo erg, maar het wordt iets van vier of vijf keer in twee afleveringen gezongen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de nieuwe voice-overs van Adriaan in de Plaaggeest een beetje irritant, aan het begin van elke aflevering zegt 'ie wat een pech ze allebei hebben "ach, wat een pech, eerst het circus kwijt, dan ontslagen bij de bakker, toen ontslagen bij de school, toen weggestuurd bij de garage, toen weggestuurd in de haven, toen onze baan kwijtgeraakt bij het restaurant." na een aflevering weten we het wel.

En in de Schatkaart vind ik het lied van de B&A Boys vervelend, en als het nou een keer gezongen werd, dan is het nog niet zo erg, maar het wordt iets van vier of vijf keer in twee afleveringen gezongen!

In de plaaggeest is het niet zo irritant als in Amerika, omdat in de plaaggeest Adriaan zich steeds meer realiseert hoe gruwelijk vervelend die figuur eigenlijk is. Daarnaast gebeurt er ook steeds iets nieuws. In Amerika vertelt ie alleen dat Bassie een prijs heeft gewonnen, en dat 12 keer. Dat is pas annoying ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de plaaggeest is het niet zo irritant als in Amerika, omdat in de plaaggeest Adriaan zich steeds meer realiseert hoe gruwelijk vervelend die figuur eigenlijk is. Daarnaast gebeurt er ook steeds iets nieuws. In Amerika vertelt ie alleen dat Bassie een prijs heeft gewonnen, en dat 12 keer. Dat is pas annoying ;)

Maar ik denk dat die herhaling gedaan werd omdat de series vroeger wekelijks werden uitgezonden. Om het geheugen van de mensen even op te frissen herhaalde hij dat denk ik, of voor mensen die niet alle afleveringen gevolgd hebben en er bijvoorbeeld bij afl. 5 inspringen. Die weten dan meteen een beetje wat er gebeurd is, waarom ze in amerika zijn enz. Ik vind het logisch...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het logisch...

Ik ook, maar ik erger me wel aan de eentonigheid. Bassie heeft een prijs gewonnen en we zijn nu in Amerika. Twaalf keer! Mja. Zo erg is het nou ook weer niet, alleen als ik zit te kijken heb ik zoiets van ja-haa! Dat weet ik!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ook, maar ik erger me wel aan de eentonigheid. Bassie heeft een prijs gewonnen en we zijn nu in Amerika. Twaalf keer! Mja. Zo erg is het nou ook weer niet, alleen als ik zit te kijken heb ik zoiets van ja-haa! Dat weet ik!

Jah maar dat komt ook omdat je die series al zo vaak gezien hebt. Voor kids is herhaling trouwens belangrijk. Kijk maar naar de teletubbies (nog een keer, nog een keer). Zo slaan ze die dingen beter op en onthouden ze het. Voor ons misschien onwijs irritant maar allemaal gedaan met een gedachte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat vroeger (als ik een serie al een paar keer gezien had) ook zo als adriaan beghon te verteleen, *adriaan* : hallo vriendjes en vriendinnetjes, jullie weten wat er de vorige keer gebeurt is;

JAHAAAAA, dat weten we.

maar daar doe je niks aan, en ik erger me er allang niet meer aan.

ff offtopic: is het jullie ook opgevallen dat en het filmpje wat er de vorige keer gebeurde en 'de volgende keer bij bassie en adriaan' eeen stuk langer is dan vroeger

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jah maar dat komt ook omdat je die series al zo vaak gezien hebt. Voor kids is herhaling trouwens belangrijk. Kijk maar naar de teletubbies (nog een keer, nog een keer). Zo slaan ze die dingen beter op en onthouden ze het. Voor ons misschien onwijs irritant maar allemaal gedaan met een gedachte.

Ik snap het! Ik weet precies wat er aan de hand is... maar dat wil niet zeggen dat ik het LEUK vind ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik erger mij in de sleutel en de diamant,

aan de vele droomwerelden van Bassie,ze halen zo de spanning van het verhaal weg,in de plaaggeest en de professor vind ik de dromen,

veel leuker,daar zijn het gewoon leuke tussenstukjes van het verhaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat ik heel opvallend vind is dat niemand het heeft over de neus van Bassie. In de serie van het geheim vd schatkaart heeft Bassie namelijk2 verschillende neuzen op. een vierkante neus en een beetje brede neus. Echt raar dat ze niet 2 dezelfde neuzen kochten.

Ook draagt Adriaan 2 verschillende bloezen. bij het laatste optreden in het circus heeft hij onder het liedje abacadabra een veel fellere blouse aan.

Ook in het filmpje over muziek maken. shortie. Draagt hij twee verschillende blouzen.

Ook vind ik het jammer dat er in de hoorspelen PingPoen voorkomt en niet gewoon B2. Ik weet niet waarom dat dit is, maar zeker bij het 2e verhaal (de verdwene schat) hadden ze de beschikking over de 2e B2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
wat ik heel opvallend vind is dat niemand het heeft over de neus van Bassie. In de serie van het geheim vd schatkaart heeft Bassie namelijk2 verschillende neuzen op. een vierkante neus en een beetje brede neus. Echt raar dat ze niet 2 dezelfde neuzen kochten.

Ook draagt Adriaan 2 verschillende bloezen. bij het laatste optreden in het circus heeft hij onder het liedje abacadabra een veel fellere blouse aan.

Ook in het filmpje over muziek maken. shortie. Draagt hij twee verschillende blouzen.

Ook vind ik het jammer dat er in de hoorspelen PingPoen voorkomt en niet gewoon B2. Ik weet niet waarom dat dit is, maar zeker bij het 2e verhaal (de verdwene schat) hadden ze de beschikking over de 2e B2.

Ik heb het idee dat er beelden zijn gebruikt die oorspronkelijk voor de shorties zijn opgenomen.

En als je een tweede acteur in het hoorspel schrijft, moet je die acteur ook betalen. Daarbij is het een beetje raar om ineens van boef te wisselen, aangezien het practisch een doorlopend verhaal is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het idee dat er beelden zijn gebruikt die oorspronkelijk voor de shorties zijn opgenomen.

Volgens mij klopt dat inderdaad, aangezien de Schatkaart en de shorties allemaal in 1986 zijn opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de serie: "Bassie en Adriaan en de reis vol verassingen", in Amerika, geef ik wonderer gelijk. Ze geven namelijk al steeds aan, voordat het introlied wordt gezongen, dat Bassie de reis heeft gewonnen, dan laten ze het alleen met beeld zien.

Beetje overbodig om het nog een keer te zeggen, maar okay, herhaling is belangrijk. Bij de plaaggeest vind ik dit minder storend, want daar kun je je inleven in *bas* & *adriaan* hoe slecht zij het hebben ;)

En over die stem van Ina in welke serie dat was, de stem van Robin weet ik niets van. Alleen weet ik 100% zeker dat Ina bij de verdwenen kroon wel de stem inspreekt van *robin*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat stukje op Curacao vervelend als Adriaan zegt "We gaan eerst naar Willemstad" en dan zegt Bassie "Jij weet ook niet wat je wil, eerst wil je het pakje zoeken op Curacao, komen we op Curacao en dat wil meneer de Acrobaat weer eventjes naar Willemstad."

Dat stukje heb ik al zovaak gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik irriteer me nergens aan bij B&A BEHALVE aan de droomwereld met de leeuwentemmer in de Diamant :{ VEEL te lang

Maar voor de rest is B&A ^O^

Ik vind die droom ook niks (veel te lang en niet spannend) maar het verhaal erachter is WEL tof. Kun je lezen op Bassies site, echt geweldig. Hij heeft die scene op zijn verjaardag opgenomen, namelijk. Leuk kado :s

PS. Het is ergeren aan en geirriteerd worden door ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als eerst wil ik ff kwijt dat ik zo'n topic juist wel leuk vind. Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je helemaal niks niet leuk aan Bassie en Adriaan vind.... Er zijn toch altijd wel kleine dingetjes waar je je een beetje aan stoort??? Daar moet je toch ook gewoon over kunnen praten?

Ik stoor me bijvoorbeeld de laatste tijd steeds meer aan *b2* Ik vind het nogal irritant dat hij in bijna elke scnene wel iets niet verstaat. Vroeger vond ik dat erg leuk, maar nu vind ik het wat hinderlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik irriteer me ook aan de droom uit de Plaaggeest dat Adriaan opdgesloten zit.

Wrom? Ik vind het juist een stoere droom... beetje off topic, maar kun je wat vaker je mening uitleggen want met alleen "dat vind ik ook/niet" kom je niet ver. Makkelijk posts verdienen zo, doe er maar wat moeite voor }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou......

Er wordt niet in gesproken behalve dan door Bassie.

Dat maakt de leeuwentemmerdroom ook zo saai, vind ik.

Het is misschien een beetje een domme uitleg maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou......

Er wordt niet in gesproken behalve dan door Bassie.

Dat maakt de leeuwentemmerdroom ook zo saai, vind ik.

Het is misschien een beetje een domme uitleg maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Ja en dan ook echt door een voice over. Wat dan ongeveer gelijk moet lopen met het beeld, nou dat is dus mooi niet gelukt. Ik vind zo'n act leuk om naar te kijken in het circus, maar niet voor in de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

*b2* is mijn favoriete figurant in alle *bas* & *adriaan* avonturen, maar toch geef ik MissMouse wel gelijk. *b2* doet niets anders dan meepraten, maar dan verkeerd. Vooral in Lanzarote bij *bas* & *adriaan* en het geheim van de schatkaart, dan vind ik *b2* op zijn best, maar als je er even over nadenkt slaat het ook nergens op:

- Ja nu gaan we ze slaan!

- Wie heeft er een staart?

- Ja dat zijn geen grappen!

- Ja je loopt je kapot!

etc...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook vind ik veel slechte shots, waar ik me niet echt aan irriteer, maar wat ik wel minder vind als ik vaak kijk, ik noem:

- de bal die langs *bas* vliegt, geschoten door *lara* , in B&A en de verdwenen kroon

- B100 heeft eens geen pech als hij op tijd bukt voor het vliegtuig van *harry* in B&A en de reis vol verassingen

- *bas* & *adriaan* lopen over het water tijdens B&A en de verzonken stad

- B100 valt uit het bootje tijdens B&A en de geheimzinnige opdrachtgever

- B100 belandt met zijn motor in een boom tijdens B&A en de geheimzinnige opdrachtgever

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook vind ik veel slechte shots, waar ik me niet echt aan irriteer, maar wat ik wel minder vind als ik vaak kijk, ik noem:

- de bal die langs *bas* vliegt, geschoten door *lara* , in B&A en de verdwenen kroon

- B100 heeft eens geen pech als hij op tijd bukt voor het vliegtuig van *harry* in B&A en de reis vol verassingen

- *bas* & *adriaan* lopen over het water tijdens B&A en de verzonken stad

- B100 valt uit het bootje tijdens B&A en de geheimzinnige opdrachtgever

- B100 belandt met zijn motor in een boom tijdens B&A en de geheimzinnige opdrachtgever

daar erger ik me ook aan, maar het vreemste is dat dat in de nabewerkte versie niet zo was

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij die van de Kroon snap ik ookniet waarom ze dat er hebben opgemonteerd.

Je kant toch makkelijk zo'n bal langs Bassie gooien?

En dat waterwandelen bij de Verzonken Stad is ook wel erg nep, maar wat wil je, het is in 1989 opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja idd, heel vreemd.

Maar ik vind het niet irritant, eerder grappig.

Ja vind ik ook. Zie je maar weer hoe dat vroeger werd opgelost, toen men nog niet over de perfecte middelen beschikte om dit mooi in beeld te brengen.

Vind ook die attractie in een park in de serie de Reis vol verassingen (waarbij adriaan opeens een zwarte jas draagt > blue screen) nogal amateuristisch. Als ze nu gewoon een green screen hadden gebruikt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen die serie origineel bij de TROS werd uitgezonden dacht ik dat B&A daar echt stonden in die aardbeving. Maar toen ik wat ouder was zag ik dat het hartstikke nep was. Je ziet toch op de een of andere manier dat het er op is geplakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toen die serie origineel bij de TROS werd uitgezonden dacht ik dat B&A daar echt stonden in die aardbeving. Maar toen ik wat ouder was zag ik dat het hartstikke nep was. Je ziet toch op de een of andere manier dat het er op is geplakt.

Waarschijnlijk omdat er niet binnen gefilmd mocht worden. Ik vermoed dat er een reclamefilmpje voor de attracties is gebruikt, en als bluescreen is opgenomen. Zo hoefden B&A niet binnen te filmen en konden ze het zo vaak over doen als ze wilden zonder steeds als die andere mensen te hoeven vragen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarbij maakt het niet zo veel uit want kleine kinderen merken dat soort dingen veel minder gauw.

Wat ik trouwens wel irritant vond, was dat sommige afleveringen in Amerika gewoon enorme reclamespots voor pretparken zijn, zonder dat er enige vooruitgang in zat. Dat zag je ze in De Plaaggeest toch niet doen :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik irriteer me ook dat B&A in Denemarken de hele tijd "speelgoedsteentjes" zeggen.

Dat wordt op een gegeven moment een btje irretant.

Hehehe, goeie. Iedereen weet toch al dat er Lego bedoeld wordt, zeg het dan gewoon ;) Maar ja, merknaam, ik denk dat ze geleerd hebben van die aanklacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hehehe, goeie. Iedereen weet toch al dat er Lego bedoeld wordt, zeg het dan gewoon ;) Maar ja, merknaam, ik denk dat ze geleerd hebben van die aanklacht.

Eigenlijk wel grappig als je bedekt dat de naam 'walkman' ook reclame is, hadden ze in De geheimzinnige Opdracht ook last van kunnen krijgen, maar misschien is dat dan minder erg dan Lego.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...