Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Triviant - Deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nou vooruit dan!! :)

Hoeveel serie's gebruiken Bassie en adriaan

de bassie clown?

Dat zullen er wel 9 zijn. Bassie doet in alle series mee!

Ohja en natuurlijk ook in de andere B&A producties, maar aangezien er series in je vraag staat, ga ik voor 9.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zullen er wel 9 zijn. Bassie doet in alle series mee!

Ohja en natuurlijk ook in de andere B&A producties, maar aangezien er series in je vraag staat, ga ik voor 9.

Ik bedoel op de caravan! }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

4x

Jaa, Die is goed Uncle ar de volgende aan jou!

[..]

Ja dat zei je niet, je vroeg om de Bassie Clown!

De bassie clown bedoel ik ermee, Die clown die je op mijn avatar

Kan zien!, En 4 is het juiste antwoord! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kinderachtig, Freek. :(

Maar goed, jouw beurt. :P

Ja, dat zei Frey ook al. :P Maar Antonio mag 'm gewoon doen hoor. Ik ben niet echt goed hierin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok een makkelijke dan:

Hoeveel raadsels krijgen B&A voor de kiezen in al hun series (dus in totaal).

Zet ze voor het gemak ook even allemaal neer ter controle.

p.s. laat het raadsel op de steen (Verzonken Stad) maar even buiten beschouwing, want daar ging het meer om oplossen van geheimzinnige tekens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
een in de sleutel, de groene draak, 12 in de geheimzinnige opdracht, en een in de reis vol verrassingen die een valstrik van de baron was.

Vergeet de schatkaart niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah ik was zelf de Groene Draak helemaal vergeten, die is uiteraard ook goed, maar het juiste aantal is nog niet geraden!

Voor de duidelijkheid: het gaat dus om raadsels die Bassie / Adriaan naar een bepaalde locatie brengen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel heel rustig nu hier.

Waar blijven de gokkers met het juiste antwoord?

Goed dan, gokjes:

sleutel: groene draak

schatkaart: het hele raadsel met de blaffende vogels en manen en zo

Europa: 12 stuks (hoewel sommige raadsels in twee delen worden afgeleverd, maar de eerste stukken zijn nooit raadselachtig, alleen maar aanwijzingen)

Amerika: en het raadsel van de Baron... dat uit twee delen bestaat, eerst het eiland en dan de juiste baai, en het tweede stuk de brug.

16 in totaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goed dan, gokjes:

sleutel: groene draak

schatkaart: het hele raadsel met de blaffende vogels en manen en zo

Europa: 12 stuks (hoewel sommige raadsels in twee delen worden afgeleverd, maar de eerste stukken zijn nooit raadselachtig, alleen maar aanwijzingen)

Amerika: en het raadsel van de Baron... dat uit twee delen bestaat, eerst het eiland en dan de juiste baai, en het tweede stuk de brug.

16 in totaal.

Ik herhaal ze allemaal en wil dan graag nog het raadsel van de Sleutel toevoegen: (niet de groene draak, maar) het nummer ervan, ook dat leidt B&A naar een locatie, namelijk CS Rotterdam. ;) Dus ik gok 17.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uh ja het juiste antwoord wat ik had was dus 16:

1. Groene draak (spookhuis kermis)

2. schatkaart (grot op Lanzarote)

3 t/m 14 de raadsels in De Geheimzinnige opdracht

15 en 16 de twee raadsels op Curacao (en ik maar denken dat iedereen het Curacaoraadsel als 1 zou tellen :) Wonderer heeft goed opgelet.)

En dat nummer van die sleutel, tsja dat kan natuurlijk ook. Ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht, dus da's een lastige wie het nou goed heeft. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af of een nummer op een sleutel wel een raadsel is, het lijkt me meer een code.

Maar Wonderer had het dus goed (Uncle Ar ook, maar Wonderer was eerst). Maike: een nieuwe vraag!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik deed het om te pesten, joh. ;) Bij het Sleutelnummer wordt niks van een raadsel voorgelezen, dus. ;)

:P

Och wij mogen een grapje maken he? Als Geniussen onder elkaar ;)

Maar Wonderer heeft dus de eer om weer wat te bedenken dus... ga je gang!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh dear... es kijken...

Ik had zo'n mooie, maar die ben ik vergeten.

Eh, ik kom erop terug, ik beloof het, ik kan nu even niks bedenken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh dear... es kijken...

Ik had zo'n mooie, maar die ben ik vergeten.

Eh, ik kom erop terug, ik beloof het, ik kan nu even niks bedenken.

Hebbes. Hoe laat vertrekt de bus naar het vliegveld in de sleutel, op de terugweg?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Half vier?

(de bus ging over 3 kwartier en het was kwart over half 3 op Bassies horloge) ;)

Bah, en ik maar denken dat ie lastig was ;) Jouw beurt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bah, en ik maar denken dat ie lastig was ;) Jouw beurt

B&A leren ons veel educatieve dingen, maar er is één iemand (waarvan je het niet verwacht)

die ons héél belangrijk aanleert dat je altijd naar je ouders moet luisteren, omdat je anders in

de problemen komt. Wie is dat en hoe + in welke serie wordt het door hem/haar gezegd? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

B&A leren ons veel educatieve dingen, maar er is één iemand (waarvan je het niet verwacht)

die ons héél belangrijk aanleert dat je altijd naar je ouders moet luisteren, omdat je anders in

de problemen komt. Wie is dat en hoe + in welke serie wordt het door hem/haar gezegd? :P

B2, op die geitenkar, als ie denkt dat ie B&A vermoord heeft. "Had ik maar naar mijn moeder geluisterd!" Uit de Sleutel, dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
B2, op die geitenkar, als ie denkt dat ie B&A vermoord heeft. "Had ik maar naar mijn moeder geluisterd!" Uit de Sleutel, dus.

.......... want anders wordt je een ''gemene'' misdadiger. Precies. :Y

Your turn. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

.......... want anders wordt je een ''gemene'' misdadiger. Precies. :Y

Your turn. ;)

Waarom is de ene ezel met de andere ezel getrouwd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...