Ga naar inhoud

Discussietopic over updates van bassie-adriaan.nl deel III


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Me too, echt goed nieuws. Ik hoop zo dat ze die zevende aflevering ook vinden, want dan krijgen we ook dat materiaal van afl. 6 en 8 te zien.

Die uitspraak van adriaan is trouwens weer meesterlijk, lekkere zelfspot:

Het filmmateriaal komt er straks uit te zien alsof gisteren is opgenomen. Alleen als ik in beeld kom dan zie je dat het jaren geleden is gemaakt. Het is te berekenen hoe oud de film is, één kilo per jaar.
Link naar bericht
Delen op andere sites
Die zelfde grap maakt hij ook op de radio bij "leuk is anders" hihi. Maar wacht nu eens: Aad zegt nu zelf dat in 1984 de afleveringen zijn zoekgeraakt. Schiet mij dus nu maar lek.

Ja, nou snap ik het ook even niet meer... waarom zijn er dan maar tien uitgezonden?

Link naar bericht
Delen op andere sites

8)78)78)78)78)78)78)78)7

Hou er maar over open, we komen er niet meer uit zo! Ik beweer bij hoog en bij laag de complete serie te hebben gezien, echter ben ik zeer gaan twijfelen door uitspraken op dit forum. Nu doet Aad om zijn homepage een uitspraak die me ook weer doet twijfelen. Ik snap het niet meer 8)78)78)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
er zijn dus blijkbaar toch 13 uitzendingen uitgezonden, maar daarna pas zoekgeraakt bij de hermontage voor tv curcacoa en de vidoe's

Die is ook op TV geweest, volgens de gegevens van NAA

Link naar bericht
Delen op andere sites
In 1984 werd ik gebeld door Joop van den Ende. (Hij was toen de eigenaar van de13 delige serie 'Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel.') Hij had de uitzendrechten voor die serie verkocht aan TV Aruba en Curaçao, maar de afleveringen 2 en 7 waren zoek. Hij vroeg mij of ik van het resterend filmmateriaal een doorlopend verhaal kon monteren.

De 13delige serie was dus klaar voor Joop deze door verkocht. Toen hij hem doorverkocht bleken er delen te missen. Voor zover heb ik begrepen monteerde Aad de afleveringen voor ze werden uitgezonden. Hij heeft er dus 13 voor de eerste uitzending op tv gemonteerd. Al denk ik niet dat de banden al gemonteerd waren, maar het zou kunnen, maakt niet uit of dat wel of niet is gebeurd, ik kom zo met nog n verklaring.

Daarna heeft Joop vd Ende deze doorverkocht, waarbij hij tot de ontdekking kwam dat 2 en 7 misten. Aad is toen gaan monteren voor de 2e keer. Hierbij kan iets gemaakt zijn wat iemand hier beweerd dat van een verloren aflevering is, dat kan kloppen aflevering 6 en 8 zijn ook niet totaal meer uitgezonden. Hiervan kunnen dus beelden zijn gebruikt in die series, die mensen herkennen.

Jaren daarna heb ik de serie van de "Sleutel" en "De diamant" van Joop van den Ende Producties gekocht. Ik heb ze toen hergemonteerd naar een speelfilmlengte van 1 1/2 uur en we hebben die series daarna op video uitgebracht

Deze beelden zijn er dan dus bij de derde keer monteren uitgelaten en misschien andere voor bij in de plaats gekomen, Aad is niet zo specifiek met tijden/jaartallen etc, maar dit is mijn interpretatie. Of die juist is weet ik ook niet, maar zo klopt het wel aardig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij ondertekend nog met Adriaan, dus hij is Adriaan nog niet helemaal vergeten. Inderdaad indrukwekkende brief opnieuw!

Hij zegt ook zelf dat ie geboren is als Adriaan en daar nooit meer van af komt, en dat ook niet wil...

Hele mooie indrukwekkende brief weer idd...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een geweldige brief weer.

Ik ken ook niemand die zo boeiend kan praten als Adriaan _O_

Ik wens hem dan ook alle sterkte en beterschap toe die hij nog nodig heeft, Adriaantje je komt er bovenop hoor!!!

Adriaan is mijn held _O_ Met nadruk op mij... ik bedoel, held O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit te wachten op een acteur of acteurs die weer eens in het zonnetje worden gezet. ik mis Jaap Stobbe, De Dikmansen bijvoorbeeld

Ik heb het vermoeden dat eerst Wil Sibbelee op de Adriaan site gezet zal worden. En wie er daarna wordt toegevoegd, zullen we nog wel zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het vermoeden dat eerst Wil Sibbelee op de Adriaan site gezet zal worden. En wie er daarna wordt toegevoegd, zullen we nog wel zien.

Dat klopt. Wil Sibbelee komt er bij. De gebroeders Dickmans niet denk ik. Om een onbekende reden willen ze daar allebei niet over praten

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat klopt. Wil Sibbelee komt er bij. De gebroeders Dickmans niet denk ik. Om een onbekende reden willen ze daar allebei niet over praten

Schrok er een beetje van dat Adriaan zei op de dvd dat het beide geen leuke collega's waren. Zeer spijtig, maar Adriaan weet wat hij zegt. Mede dus ook daardoor dat B2 in de serie verdween...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Schrok er een beetje van dat Adriaan zei op de dvd dat het beide geen leuke collega's waren. Zeer spijtig, maar Adriaan weet wat hij zegt. Mede dus ook daardoor dat B2 in de serie verdween...

de hoofdreden was dat de teksten hem begonnen te vervelen en het was al bekend dat de heren B2 nogal veel eisen stelden (althans, dat hebben we vrij vaak kunnen lezen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de hoofdreden was dat de teksten hem begonnen te vervelen en het was al bekend dat de heren B2 nogal veel eisen stelden (althans, dat hebben we vrij vaak kunnen lezen)

Dit is het eerste wat ik er van hoor, dat de B2's geen fijne collega's waren :+ Ik had dat toch nooit gedacht hoor... Maar voor mij hoeft een biografie van Joop en Joep Dickmans niet op de Adriaan-Homepage te staan hoor, diegene die er nu opstaan zijn goed, en nog met B1, Douwe, Agent uit de Kroon erbij is het al perfect.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit is het eerste wat ik er van hoor, dat de B2's geen fijne collega's waren :+ Ik had dat toch nooit gedacht hoor... Maar voor mij hoeft een biografie van Joop en Joep Dickmans niet op de Adriaan-Homepage te staan hoor, diegene die er nu opstaan zijn goed, en nog met B1, Douwe, Agent uit de Kroon erbij is het al perfect.

Enigsinds vind ik dat je gelijk hebt maar ik eigenlijk ook wel weten waar de Dickmans vandaan komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit is het eerste wat ik er van hoor, dat de B2's geen fijne collega's waren :+ Ik had dat toch nooit gedacht hoor... Maar voor mij hoeft een biografie van Joop en Joep Dickmans niet op de Adriaan-Homepage te staan hoor, diegene die er nu opstaan zijn goed, en nog met B1, Douwe, Agent uit de Kroon erbij is het al perfect.

Ik neem aan dat je Joop en Harry bedoelt. Maar van mij hoeven ze er ook niet op te komen.

En als er geen acteurs meer besproken worden, is het misschien een leuk idee om medewerkers van achter de schermen op zo'n manier in het zonnetje te zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik neem aan dat je Joop en Harry bedoelt. Maar van mij hoeven ze er ook niet op te komen.

En als er geen acteurs meer besproken worden, is het misschien een leuk idee om medewerkers van achter de schermen op zo'n manier in het zonnetje te zetten.

Ook gaaf! ! ! Een interview met Ina ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik neem aan dat je Joop en Harry bedoelt. Maar van mij hoeven ze er ook niet op te komen.

En als er geen acteurs meer besproken worden, is het misschien een leuk idee om medewerkers van achter de schermen op zo'n manier in het zonnetje te zetten.

Ja, ik bedoel Joop en Harry Dickmans, was effe verkeerd :)

Wat mensen achter de schermen kunnen zijn: Ina van Toor (die Robin inspreekt dus), Martijn Passchier misschien? - wie zou nog kunnen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik bedoel Joop en Harry Dickmans, was effe verkeerd :)

Wat mensen achter de schermen kunnen zijn: Ina van Toor (die Robin inspreekt dus), Martijn Passchier misschien? - wie zou nog kunnen?

Bijvoorbeeld Guus Verstraete (regie van een aantal series) of Ben Tenniglo (Camera).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja een interview met meestercameraman Tenniglo zou cool zijn _O_

overigens kan ik je nu al vertellen dat er geen interview met souwe/plaaggeest ofwel Jaap Stobbe komt :P

Hoe komt het dat er geen interview komt met Jaap Stobbe?

Ben er wel eens benieuwd naar :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Dickmansen zouden er ook op moeten naar mijn mening, ze horen tot de bekendste boefjes. Waarom zou dat niet kunnen ondanks dat ze "ruzie" hebben. Echt ruzie is het denk ik ook niet aangezien Adriaan alleen aangeeft dat het lastig werken was met die twee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Enigsinds vind ik dat je gelijk hebt maar ik eigenlijk ook wel weten waar de Dickmans vandaan komen.

Was dat Nederlands? :?

Anyway, waarom zouden de B2's niet op de site (mogen) komen, ze horen er toch bij? En er zijn heus nog wel meer acteurs waar wat over verteld kan worden, zelfs al zijn ze dood. Paul Meyer, Frans Kokshoorn... Omdat vrijwel iedereen die erbij betrokken was, op een speciale manier daar terecht kwam, is het gewoon leuk daarover te lezen. Zoals Elsink en zo... die is amper een minuut in beeld bij elkaar, maar het verhaal erachter blijft leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe komt het dat er geen interview komt met Jaap Stobbe? Ben er wel eens benieuwd naar :P

Het verlossende antwoord zal wel op de dvd staan :)

Toch jammer dat de samenwerking met de gebroeders Dikmans zo moeilijk verliep. Ik was juist zo benieuwd naar hun biografie (samen met Wil Sibbelee, maar die komt er dus nog op). Andere opties voor de biografieën zijn ook nog de beide Hansen uit De Huilende professor natuurlijk, maar die speelden waarschijnlijk te weinig mee om in aanmerking te komen voor de rubriek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wanneer iemand dit weet kan hij het hier ook gewoon schrijven, dat is wel zo netjes.

Ik las ergens dat de samenwerking met Stobbe nogal stroef verliep. Ik weet alleen niet meer of Bas of Aad dat ook in Dieren heeft gezegd. Het staat voor zover ik me kan herinneren in ieder geval niet op DVD (hoewel mijn geheugen ook niet helemaal waterdicht is ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuk te weten is wel dat Jaap Stobbe de uitdrukking: "Dat ga ik ff aan de binnenkant van mijn oogjes bekjken" heeft bedacht. Bassie en Adriaan vonden het eerst niets maar het werd toch een succes

Precies, daarom vind ik dat hij wel in de lijst "acteurs" mag staan. Net zoals de Dickmansen, en iedereen die mee heeft gespeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het verlossende antwoord zal wel op de dvd staan :)

Toch jammer dat de samenwerking met de gebroeders Dikmans zo moeilijk verliep. Ik was juist zo benieuwd naar hun biografie (samen met Wil Sibbelee, maar die komt er dus nog op). Andere opties voor de biografieën zijn ook nog de beide Hansen uit De Huilende professor natuurlijk, maar die speelden waarschijnlijk te weinig mee om in aanmerking te komen voor de rubriek.

Volgens mij moeten Hans Otjes en Hans Leedernste allebei ook nog een plaatsje krijgen bij ' De Acteurs'. Want de biografie van Inspecteur de Vries staat erop, en die speelde niet echt zo'n grote rol, Joris en de Kapitein speelden evenveel als hem in B&A, allebei hebben ze meegedaan in 1 B&A serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij moeten Hans Otjes en Hans Leedernste allebei ook nog een plaatsje krijgen bij ' De Acteurs'. Want de biografie van Inspecteur de Vries staat erop, en die speelde niet echt zo'n grote rol, Joris en de Kapitein speelden evenveel als hem in B&A, allebei hebben ze meegedaan in 1 B&A serie.

Ben ik het zeker mee eens. "Joris" was naar mijn mening toch ook wel een aardig grote rol. Maar buiten B&A om heeft hij natuurlijk nog genoeg andere acteer prestaties neer gezet

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij moeten Hans Otjes en Hans Leedernste allebei ook nog een plaatsje krijgen bij ' De Acteurs'. Want de biografie van Inspecteur de Vries staat erop, en die speelde niet echt zo'n grote rol

Dick Engelbracht heeft ook meegespeeld in het hoorspel "Op schattenjacht", dus hij heeft vaker dan één serie met B&A samengewerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dick Engelbracht heeft ook meegespeeld in het hoorspel "Op schattenjacht", dus hij heeft vaker dan één serie met B&A samengewerkt.

Antonio, dat weet ik. Maar dat hoorspel is geen serie. Dat werkt vroeger gemaakt voor de TROS. Niet voor TROS tv.

Volgens mij sprak Dick Engelbracht ook de stem van B2 in bij de cd'roms Spelen met Bassie & Adriaan deel 1.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Antonio, dat weet ik. Maar dat hoorspel is geen serie. Dat werkt vroeger gemaakt voor de TROS. Niet voor TROS tv.

Volgens mij sprak Dick Engelbracht ook de stem van B2 in bij de cd'roms Spelen met Bassie & Adriaan deel 1.

Toch heb ik sterk het gevoel dat Aad dat deed, maar goed, zoals dj zei, weer ontopic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Grote update van de Adriaan-Homepage !

http://www.adriaan-homepage.nl

Met nieuwe moppen, nieuwe stripmoppen, verhalen en ook een nieuw vervolgverhaal van 'De verdwenen schat'. Ook zijn de winnaars van de prijsvraag bekend gemaakt. :)

Spijtig dat ze de strip niet hebben afgemaakt :'( , wel tof dat het nieuwe verhaald dat van De Verdwenen Schat is :Y

En die stripmoppen zijn EINDELIJK vervangen, POSITIEF, en ze zijn nog iet eens zo slecht *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spijtig dat ze de strip niet hebben afgemaakt :'( , wel tof dat het nieuwe verhaald dat van De Verdwenen Schat is :Y

En die stripmoppen zijn EINDELIJK vervangen, POSITIEF, en ze zijn nog iet eens zo slecht *O*

Die hebben ze toch wel afgemaakt? Of bedoel je iets anders?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...