Ga naar inhoud

Discussietopic over updates van bassie-adriaan.nl deel III


Aanbevolen berichten

Praat hier verder over de updates op http://www.bassie-adriaan.nl

--edit: vergeet de linkjes nou eens niet :P

DEEL I: http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=126

DEEL II: http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=408

Vandaag (13-7) nieuwe brief van Adriaan in de brieven rubriek:

http://www.adriaan-homepage.nl/pages/09 ... brief.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Weer een leuke brief erbij, Aad is altijd zo positief in zijn brieven ondanks alle negatieve dingen die gebeuren, ik blijf het echt fantastisch vinden! _O_

/me bewonderd die man ook zo veel _O_ + de brieven die hij schrijft!

edit, smilie werkte nie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het stripverhaal van de Sleutel is erg leuk, moet je zeker eens lezen. :)

Heel verrassend af en toe, want soms duiken er stukken uit De Diamant op tussen het sleutelverhaal. Maar ach wie zegt dat de strip de echte serie moet volgen? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat deze pagina vervangen gaat worden aangezien 1 aflevering terug is gevonden en de tweede zijn ze op het spoor via de NOB

Dat zou heel erg mooi zijn. Zou er een nieuwe DVD komen met nu wel de volledige serie als ze die afleveringen hebben? Het lijkt mij wel heel erg mooi.

Geen id hoe de kwaliteit van die afleveringen is en of ze een beetje goed bewaard zijn. Maar met de techniek van tegenwoordig kunnen ze het nogal oppoetsen :Y. Zo vind ik het werkelijk prachtig hoe goed een film van vaak veel meer dan 50 jaar terug er goed uitziet ^O^.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
(bij de BRT zou ook nog kunnen??)

Dat betwijfel ik. Jennoh zei destijds dat hij de afleveringen nog op Ketnet heeft gezien, maar dat moet dan in de midden jaren negentig geweest zijn, want Ketnet bestaat nog niet zo lang. Maar B&A worden toch nog niet zo heel lang uitgezonden in België?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat betwijfel ik. Jennoh zei destijds dat hij de afleveringen nog op Ketnet heeft gezien, maar dat moet dan in de midden jaren negentig geweest zijn, want Ketnet bestaat nog niet zo lang. Maar B&A worden toch nog niet zo heel lang uitgezonden in België?

Maar Jennoh zei wel méér, daar zou ik niet echt op vertrouwen. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat betwijfel ik. Jennoh zei destijds dat hij de afleveringen nog op Ketnet heeft gezien, maar dat moet dan in de midden jaren negentig geweest zijn, want Ketnet bestaat nog niet zo lang. Maar B&A worden toch nog niet zo heel lang uitgezonden in België?

volgens mij vanaf de shorties, dus toen waren de afleveringen al kwijt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ketnet (of gewoon BRT2 van vroeger) heeft alle uitzendingen van Bassie en Adriaan uitgezonden. Dus ook de sleutel en of ze recent op Ketnet zijn herhaald weet ik niet, daarvoor werden alle series ook door de BRT uitgezonden, dus moeten ze ook de banden bezitten!!

Ik snap nog iets niets, de serie Bassie en Adriaan is aan vele landen verkocht (dan bedoel ik dus ook de ruwe versie waarvan nog geen DVD's zijn gemaakt). Hoe kan het dan dat net die twee uitzendingen er niet zijn terwijl ze toch destijds zijn doorverkocht???????

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ketnet (of gewoon BRT2 van vroeger) heeft alle uitzendingen van Bassie en Adriaan uitgezonden. Dus ook de sleutel en of ze recent op Ketnet zijn herhaald weet ik niet, daarvoor werden alle series ook door de BRT uitgezonden, dus moeten ze ook de banden bezitten!!

Ik snap nog iets niets, de serie Bassie en Adriaan is aan vele landen verkocht (dan bedoel ik dus ook de ruwe versie waarvan nog geen DVD's zijn gemaakt). Hoe kan het dan dat net die twee uitzendingen er niet zijn terwijl ze toch destijds zijn doorverkocht???????

Zijn ze door verkocht dan?

bij de montage zijn ze al kwijt geraakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de montage van de DVD zijn ze kwijtgeraakt !! De verloren uitzendingen zijn echter wel uitgezonden door de TROS destijds en volgens mij aan veel landen doorverkocht (o.a. China)

Volgens mij zijn de incomplete versies doorverkocht. Anders zouden ze de afleveringen zo teruggevraagd kunnen hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de montage van de DVD zijn ze kwijtgeraakt !! De verloren uitzendingen zijn echter wel uitgezonden door de TROS destijds en volgens mij aan veel landen doorverkocht (o.a. China)

Wat is je bron als ik vragen mag, want eerlijk gezegt snap ik het niet meer. Voor zover ik weet zij ze bij de montage voor tv (dus eind jaren 70) kwijt geraakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat betwijfel ik. Jennoh zei destijds dat hij de afleveringen nog op Ketnet heeft gezien, maar dat moet dan in de midden jaren negentig geweest zijn, want Ketnet bestaat nog niet zo lang. Maar B&A worden toch nog niet zo heel lang uitgezonden in België?

Dat kan ik je goed uit de doeken doen. Het eerste avontuur van Bassie & Adriaan wat ik gezien heb, en waar ik dus ook mee opgegroeid ben was dus 'Het geheim van de Sleutel'. En toen was er 1 zender in België die midden de jaren '90' B&A uitzondt, en dat was TV1. Die zondt elke zondagmiddag (net na het politieke programma De Zevende Dag) om 12u40 een aflevering uit van B&A en het geheim van de Sleutel. Of die inclusief de verloren afleveringen was kan ik helaas niet meer zeggen omdat ik toen te klein was en dat niet meer weet. Wel kan ik je zeggen dat het originele muziek was. :)

En dan in december 1997, is Ketnet begonnen met uitzenden. En dan, was dat nu in 1998, geloof ik wel, dat ze de Reis door Europa en de Reis vol verrassingen uitzonden maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De verloren afleveringen heb ik wel gezien bij de TROS. Die zijn dus wel degelijk uitgezonden. Het feit dat er 1 gevonden is bij de NOB bevestigd dit. Deze uitzendingen werden vlak voor uitzending gemonteerd door Aad. Later pas zijn ze zoekgeraakt (bij het monteren van de DVD)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De verloren afleveringen heb ik wel gezien bij de TROS. Die zijn dus wel degelijk uitgezonden. Het feit dat er 1 gevonden is bij de NOB bevestigd dit. Deze uitzendingen werden vlak voor uitzending gemonteerd door Aad. Later pas zijn ze zoekgeraakt (bij het monteren van de DVD)

van de dvd, dat is misschien 3 jaar gelden, daar geloof ik niets van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien waren ze bij het monteren van de video ook al zoek??? Het stond op de site van Adriaan. Maar goed nieuws, kijk ook maar eens op de site van Bassie:

"Nou dat was het weer zo'n beetje wat het circus betreft. Maar Adriaan had van de week ook goed nieuws; Het gaat steeds beter met hem en hij is weer vrolijk en als vanouds bezig met B & A werkzaamheden. Als alles goed gaat komt er in het najaar wat nieuws van ons uit want er waren al jaren een paar originele banden en films zoek en Adriaan heeft, na twee dagen spitten, in de archieven van het NOB magazijn het één en ander boven water gehaald en ook nog meer dingen waarvan ik mij het bestaan niet eens meer herinnerde. Adriaan heeft nu alle tijd om zich daar op te werpen en dat doet hij met veel plezier en tegen de tijd dat het uitkomt houden wij jullie op de hoogte."

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien waren ze bij het monteren van de video ook al zoek??? Het stond op de site van Adriaan. Maar goed nieuws, kijk ook maar eens op de site van Bassie:

"Nou dat was het weer zo'n beetje wat het circus betreft. Maar Adriaan had van de week ook goed nieuws; Het gaat steeds beter met hem en hij is weer vrolijk en als vanouds bezig met B & A werkzaamheden. Als alles goed gaat komt er in het najaar wat nieuws van ons uit want er waren al jaren een paar originele banden en films zoek en Adriaan heeft, na twee dagen spitten, in de archieven van het NOB magazijn het één en ander boven water gehaald en ook nog meer dingen waarvan ik mij het bestaan niet eens meer herinnerde. Adriaan heeft nu alle tijd om zich daar op te werpen en dat doet hij met veel plezier en tegen de tijd dat het uitkomt houden wij jullie op de hoogte."

wat is daarmee, met dat stukje van de bassie site?, ik snao het verband niet helemaal

Link naar bericht
Delen op andere sites
De verloren afleveringen heb ik wel gezien bij de TROS. Die zijn dus wel degelijk uitgezonden. Het feit dat er 1 gevonden is bij de NOB bevestigd dit. Deze uitzendingen werden vlak voor uitzending gemonteerd door Aad. Later pas zijn ze zoekgeraakt (bij het monteren van de DVD)

Toe nou. Als het zo makkelijk was, hadden ze die afleveringen toch allang te pakken gekregen? En waarom zou anders de strip ook het oorspronkelijk verhaal niet volgen?

Van Beeld en Geluid:

aflevering 8 werd op 3 mei 1979 uitgezonden

het slot (van 46 minuten, dus twee afleveringen) op 21 mei 1979. Dat maakt samen tien afleveringen. Er is nooit MEER uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

zucht.... De orginele film is teruggevonden.... De verdwenen series zijn dus wel ooit uitgezonden (dat weet ik zeker zelfs, ik heb ze zelf gezien toen ik klein was). Wanneer ze precies zijn zoekgeraakt weet ik niet maar het noopte Adriaan er toe om de video ?? en DVD anders samen te stellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zucht.... De orginele film is teruggevonden.... De verdwenen series zijn dus wel ooit uitgezonden (dat weet ik zeker zelfs, ik heb ze zelf gezien toen ik klein was). Wanneer ze precies zijn zoekgeraakt weet ik niet maar het noopte Adriaan er toe om de video ?? en DVD anders samen te stellen.

volgens mij betekend dat, dat de filmrol met die aflevering is terug gevonden, die film is nooit gemonteerd bij de rest van de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zucht.... De orginele film is teruggevonden.... De verdwenen series zijn dus wel ooit uitgezonden (dat weet ik zeker zelfs, ik heb ze zelf gezien toen ik klein was). Wanneer ze precies zijn zoekgeraakt weet ik niet maar het noopte Adriaan er toe om de video ?? en DVD anders samen te stellen.

Zie edit. Volgens Beeld en Geluid zijn er maar tien afleveringen uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is totale onzin, dan zou het verhaal van de eerder uitgezonden 10 afleveringen niet kloppen!!! Dat verhaal klopte echter wel, maar het waren ook geen 10 maar 12 uitzendingen, inclusief de volledig gemonteerde verloren afleveringen. Adriaan schrijft ook op zijn site dat deze gemonteerde afleveringen zijn verloren gegaan, het waren dus complete afleveringen. Hij verteld zelfs wat er in die afleveringen te zien en te horen was. Bassie schrijft op zijn site, evenals al eerder op dit forum bekend gemaakt dat er 1 aflevering is teruggevonden.

=================

Djkoelkast: GROOT NIEUWS!

Bij het NOB hebben Adriaan en Martijn 1 van de 2 verloren afleveringen van het geheim van de Sleutel gevonden

Ze zijn nog hard opzoek naar de 2e.

Wat verrassend is is dat de volgorde in de strip en op de site van B&A niet klopt met zoals hij oorspronkelijk was.

Hier kunnen we het er verder over hebben en over de juiste volgorde speculeren

===============================

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is totale onzin, dan zou het verhaal van de eerder uitgezonden 10 afleveringen niet kloppen!!! Dat verhaal klopte echter wel, maar het waren ook geen 10 maar 12 uitzendingen, inclusief de volledig gemonteerde verloren afleveringen. Adriaan schrijft ook op zijn site dat deze gemonteerde afleveringen zijn verloren gegaan, het waren dus complete afleveringen. Hij verteld zelfs wat er in die afleveringen te zien en te horen was. Bassie schrijft op zijn site, evenals al eerder op dit forum bekend gemaakt dat er 1 aflevering is teruggevonden.

Er waren meer dan twaalf afleveringen. Er is ook iets weggeknipt om het verhaal weer een beetje te laten kloppen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eindelijk steun.... Lastig als men denkt dat wat je schrijft niet klopt

Je hebt wat Wer-al_zwowe heeft gezegt, zelf niet gezegt.

Adriaan heeft gezegt dat met de 2 verloren afleveringen erbij de serie 13 afl lang wordt, 1 extra om het verhaal lopend te houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eindelijk steun.... Lastig als men denkt dat wat je schrijft niet klopt

Dan moet je schrijven wat er wel klopt.

Aad zei dat als ze de twee banden terugvonden, er in totaal dertien afleveringen zouden zijn. Er zijn er tien uitgezonden.

Ik kan de pagina met het verhaal niet meer terugvinden (Martijn leest het forum een beetje TE goed), maar ja.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kan het dan dat ik de HELE serie heb gezien en dat deze afleveringen inderdaad bij NOB liggen !!!??????????????

Ja, hoe moet ik dat nou weten. Ik ga alleen af op wat mijn ogen zien, en die zien dat er tien afleveringen zijn uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe betrouwbaar denk je dat beeld en geluid is??

Zéér betrouwbaar. Die kun je amper op een fout betrappen.

Laten we gewoon ff duidelijk blijven: er zijn 10 afleveringen van de Sleutel gemonteerd die ook zijn uitgezonden. er is materiaal bij montage verloren gegaan, en dat materiaal (de verloren afleveringen) zijn nooit uitgezonden. Noch bij de Tros noch bij Nickelodeon...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan ben ik gek 8)78)78)78)7

Excuus in dat geval. Maar ik hoop dan helemaal vurig dat de ontbrekende banden boven water komen !! Dan wordt de serie pas zoals hij bedoeld is.

Dat ben ik volledig met je eens! Ik kan niet wachten ;) Adriaans stunt op het balkon!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat ben ik volledig met je eens! Ik kan niet wachten ;) Adriaans stunt op het balkon!

Ja ik ben ook onwijs benieuwd, maar vergeet ook vooral dat ander materiaal niet waar Bas het over had. Ik ben benieuwd welk materiaal hij daar mee bedoeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja ik ben ook onwijs benieuwd, maar vergeet ook vooral dat ander materiaal niet waar Bas het over had. Ik ben benieuwd welk materiaal hij daar mee bedoeld.

Ja, maar wat als ze die 2e verloren aflevering dan niet vinden? Ik bedoel, je moet natuurlijk wel blij zijn, maar het zou leuk zijn als de 2e ook nog gevonden werd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar wat als ze die 2e verloren aflevering dan niet vinden? Ik bedoel, je moet natuurlijk wel blij zijn, maar het zou leuk zijn als de 2e ook nog gevonden werd.

Alles is meegenomen, maar volgens mij zal Aad die tweede verloren afl. ook wel vinden na het nodige spitwerk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn nog vele optredens van Bassie en Adriaan op band en wat te denken van het circus !! Ik heb zelfs al zitten denken aan opnames van shorties of een afgebroken serie die nooit zijn uitgezonden. Aad zal er wel op terug komen denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik moet eerlijk bekennen dat er bij mij ook ergens in mijn geheugen iets is opgeslagen waar ik me kan herinneren dat ik het vroeger gezien heb dat b1 en b2 aan het zoeken waren in de kamer van bassie en adriaan.

ik herinner me ook vaag iets dat er 2 verschillende opnames zijn van als bassie en adriaan op hun balkon besluiten of te gaan auto rijden of naar het strand.

Kan me vergissen maar meen me het gewoon vaag te herinneren

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik moet eerlijk bekennen dat er bij mij ook ergens in mijn geheugen iets is opgeslagen waar ik me kan herinneren dat ik het vroeger gezien heb dat b1 en b2 aan het zoeken waren in de kamer van bassie en adriaan.

ik herinner me ook vaag iets dat er 2 verschillende opnames zijn van als bassie en adriaan op hun balkon besluiten of te gaan auto rijden of naar het strand.

Kan me vergissen maar meen me het gewoon vaag te herinneren

Heb je toevallig De Sleutel niet in je hoofd?, Dan zitten Bassie

en Adriaan op het balkon te eten, En willen besluiten of ze een stukkie

willen rijden, Of naar het strand gaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je toevallig De Sleutel niet in je hoofd?, Dan zitten Bassie

en Adriaan op het balkon te eten, En willen besluiten of ze een stukkie

willen rijden, Of naar het strand gaan

Daar hebben we het over, ja...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...