Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel V


Aanbevolen berichten

Wat me opviel in deel 10 van Het Geheim van de Schatkaart:

Bassie en Adriaan rijden langs de noordkant van Lanzarote heen en weer (ze passeren op een gegeven moment de rode wagen waarin de boeven de kranten zitten te 'lezen' ). Omdat het inmiddels hoog water geworden is, rijden ze terug. Onderweg stoppen ze even om wat te nuttigen (ze zingen hier ook Lachen, lachen, lachen). Adriaan ontdekt vervolgens in een boekje dat ze op de verkeerde plaats gezocht hebben en dat hij weet waar ze nu wel moeten zoeken, vervolgens gaan ze meteen terug naar de juiste plek, vinden het ei en klimmen naar beneden op zoek naar de kleine maan.

Maar waarom gaan ze dan zoeken terwijl het nog hoog water is? Het zal wel komen door het enthousiasme van Adriaan, maar dan had Robin ze toch kunnen waarschuwen dat ze nog niet konden gaan zoeken?

Oei, die is lastig... je geeft zelf al aan hoe het verklaard kan worden, maar echt duidelijk is het niet... ik zet hem erbij, misschien dat er later nog iemand komt met een afdoende verklaring ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik vind het zoiezo al vreemd dat *bas* vanaf de auto waar hij en *adriaan* inzitten kan zien dat er drie mensen in die auto 'de krant zitten te lezen'. Of hij is helderziend en kan door de auto heenkijken, waardoor hij bij het raam aan de andere kant van de auto nog een krant ziet en dus in totaal drie krantlezende mensen ziet. Maar als dat zo was zou *bas* ook gezien hebben dat het de drie boeven waren :9O}*)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het zoiezo al vreemd dat *bas* vanaf de auto waar hij en *adriaan* inzitten kan zien dat er drie mensen in die auto 'de krant zitten te lezen'. Of hij is helderziend en kan door de auto heenkijken, waardoor hij bij het raam aan de andere kant van de auto nog een krant ziet en dus in totaal drie krantlezende mensen ziet. Maar als dat zo was zou *bas* ook gezien hebben dat het de drie boeven waren :9O}*)

Die goof heb ik eerder ook al gepost...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat me net eigenlijk te binnen schiet is het volgende:

De boeven baas werkt met het B-systeem met zijn boeven (denk aan B1, B2, B3, enz.). Wel heel toevallig dat de Baron precies hetzelfde doet (denk aan B100).

Is iemand dat ooit opgevallen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat me net eigenlijk te binnen schiet is het volgende:

De boeven baas werkt met het B-systeem met zijn boeven (denk aan B1, B2, B3, enz.). Wel heel toevallig dat de Baron precies hetzelfde doet (denk aan B100).

Is iemand dat ooit opgevallen?

Ja, en de baron zegt dat B100 de 100-ste boef is die die aanneemt... Ik weet niet wanneer hij die allemaal aangenomen heeft... MAar volgensa mij zit ie tussen de serie's door in de gevangenis. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...