Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel V


Aanbevolen berichten

Een fout in de plaaggeest (een echte fout is het niet echt).

Als Adriaan uit de caravan komt nadat ze die nacht geslapen hadden en zich hadden verslapen keek hij richting het veldje waar het circus stond maakte een handstand en zach toen pas dat het circus weg was, maar hij had dat al kunnen zien toen hij uit de caravan kwam, toch raar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Een fout in de kroon (ik weet niet zeker of het een echte fout is).

Als de boeven in de boot varen waarop B&A even later opspringen vanaf de brug zie je voor de brug de boeven nog in de boot zitten maar even later als B&A op de boot komen zijn de boeven weg. Hoe kunnen ze zo snel op een duikboot komen dan?

Ik heb hier geen caps+tijd van.

Vind ik zelf geen echte fout. Ze zijn gewoon ontsnapt in de tijd dat B&A op de brug staan. Mja, er zit ook heel weinig tijd in, maar dat heb je wel vaker in alle series.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Raar in de sleutel.

In de korte band van 88 min. heeft bassie als ze naar Spanje gaan en dan de sleutel krijgen heeft bassie Sweetie op zijn schoot maar in de volledige versie moeten ze nog een kooitje kopen voor sweetie, hoe zouden ze dat dan gedaan hebben? 2 opname's??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Raar in de sleutel.

In de korte band van 88 min. heeft bassie als ze naar Spanje gaan en dan de sleutel krijgen heeft bassie Sweetie op zijn schoot maar in de volledige versie moeten ze nog een kooitje kopen voor sweetie, hoe zouden ze dat dan gedaan hebben? 2 opname's??

Nee, want in de versie van 88 min. ontbreekt de HELE gebeurtenis dat André Sweety aan Bassie geeft, ze het kooitje

gaan kopen, etc. Die band begint met Bassie die de koffer aan het inpakken is (met appelmoes, bruine bonen, witte

bonen, sperziebonen, zak aardappels van 2½ kilo, een sinaasappel :P) en dan bestaat Sweety gewoon al met kooi en alles eromheen.

Daarnaast hebben ze het verhaal door middel van diezelfde ene opname een andere wending gegeven:

*Bij de volledige versie krijgt Adriaan de klapband als ze een kooitje willen gaan kopen.

*Bij de ingekorte versie krijgt Adriaan een klapband als ze op weg zijn naar het vliegveld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fouten in De Verzonken Stad (zag ik gisteren):

- Aflevering 3: *japie* en *b2* achtervolgen de bus waar *bas* en *adriaan* in zitten, ze rijden er dus steeds achter. De bus stopt bij het hotel van *bas* en *adriaan* en die stappen dan ook uit. De bus rijdt weg en dan zie je de auto van *japie* en *b2* in een zijweggetje staan. Echter, daar kunnen ze nooit staan, omdat ze steeds achter de bus rijden. :{

- Aflevering 3: *bas* en *adriaan* gaan eten in het restaurant, maar *adriaan* is zijn portemonnee vergeten en gaat terug naar de hotelkamer. Echter, in aflevering 1 zegt *adriaan* tegen *bas* (na een hele discussie, *bas* vindt het belachelijk dat *adriaan* niet betaalt) dat de kosten van eten zijn inbegrepen. Dan hoef je toch niet per se je portemonnee bij je te hebben? :{

- Aflevering 4: *robin* noemt de woorden op die hij ontcijfert heeft van de geheimzinning steen: Wijsman, macht, Thira, kolos, rijkste, wereld. De *baron* luistert *adriaan* af en zegt ook die woorden op. Maar hij maakt er meteen "rijkste van de wereld" van, terwijl "van de" nog helemaal niet ontcijferd is. :{

Ach ja, heb weer ff goed opgelet *);)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb nog een fout gevonden in de Plaaggeest.

Weet niet echt of het en fout is:

Bij de Garage: 51:18.

Douwe zegt tegen B&A dat het briefje met de mankementen aan de auto op de voorbank ligt.

Maar Adriaan haalt het briefje van het dashboard.

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb een fout ontdekt in de plaaggeest:

Bassie zegt Potjandorie dat rottouw en gooit het achter zich en het touw gaat recht op staan. Hij zegt tegen Adriaan: ik zei potjandorie en dat touw gaat staan. Waarom valt het touw dan niet en wel als bassie voor de derde keer potjandorie dat rottouw zegt en adriaan naar beneden valt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
heb een fout ontdekt in de plaaggeest:

Bassie zegt Potjandorie dat rottouw en gooit het achter zich en het touw gaat recht op staan. Hij zegt tegen Adriaan: ik zei potjandorie en dat touw gaat staan. Waarom valt het touw dan niet en wel als bassie voor de derde keer potjandorie dat rottouw zegt en adriaan naar beneden valt?

Die fout stond al op info.bassieenadriaan.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is dat helemaal geen fout.

Om hem de lucht in te krijgen: Potjandorie dat rottouw.

Om hem uit de lucht te krijgen: Potjandorie wat moeten we dan.

En volgens mij niet alleen het woord potjandorie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij is dat helemaal geen fout.

Om hem de lucht in te krijgen: Potjandorie dat rottouw.

Om hem uit de lucht te krijgen: Potjandorie wat moeten we dan.

En volgens mij niet alleen het woord potjandorie.

Ik zit met dezelfde gedachte als rancho.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb o0k nog een fout gevonden in het geheim van de Sleutel...

*Als Bassie zo'n cape gaat k0pen in dat dorpje (ik kan even niet op de naam van de cape komen... :{ ) Dan koopt hie er één met zwarte franjers aan de onderkant en even later als ze weer verder lopen in dat dorpjes heeft hij er één met ROOIE franjers...

Ik heb er geen foto van kunnen cappen want ik heb de sleutel alleen op video.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kijk voor de lol deze site eens door.

Die site heb ik al wel eens door gekeken, maar ik ben ook MAAR een mens en weet dus ook niet wanneer een onderwerp al ergens is behandeld. En voordat ik een bericht ga posten ga ik egt niet hele websites of forums doorkijken! Dus aub niet over zeuren! (vriendelijk verzoek) *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die site heb ik al wel eens door gekeken, maar ik ben ook MAAR een mens en weet dus ook niet wanneer een onderwerp al ergens is behandeld. En voordat ik een bericht ga posten ga ik egt niet hele websites of forums doorkijken! Dus aub niet over zeuren! (vriendelijk verzoek) *)

Je kunt op serie en aflevering zoeken. Hoe veel moeite is het nou om even in de betreffende aflevering te kijken of die fout er al staat? Als je alles gaat doorlezen om een goof in afleverin 3 in de kroon te vinden, ben niet erg slim bezig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je kunt op serie en aflevering zoeken. Hoe veel moeite is het nou om even in de betreffende aflevering te kijken of die fout er al staat? Als je alles gaat doorlezen om een goof in afleverin 3 in de kroon te vinden, ben niet erg slim bezig...

Oke, daar heb jij weer gelijk in! Maar wat maakt het uit als een fout 2x behandeld wordt? Als er gewoon niet om gezeurt wordt dat die fout al een X geweest is zou het een stuk meer loze berichtjes besparen... Het kan voor derest toch ook geen kwaat? Oke, ik snap best dat je/u er voor moet zorgen dat de topics in goeie banen verlopen, maar ik vindt dit een beetje overbodig! MAar alsnog bedankt voor de TIP... :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

weer 2 fouten in de plaaggeest:

Als B&A wegrijden van de school is de caravan weg en als ze dan in dat straatje komen waar ze ontdekken dat de caravan weg is had adriaan al 2 x kunnen zien dat de caravan weg was omdat hij al 2x achterom keek.

Als bassie achter die truc met de plaaggeest loopt en vast zit zegt hij: m'n broekie zit vast m'n broekie zit vast terwijl hij die touwen om z'n schouders heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zijn de bretels van zijn broekie. ;)

ik kan me dat stuk helemaal niet voor me halen... O} En aangezien ik de Plaaggeest nog niet op video/DVD heb kan ik het ook niet opzoeken... :N Maar ik krijg 'm binnenkort op video dusSs.... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout in de shorty: Een koekje van eigen deeg

In het shot van tijdstip 0:15:01 op de DVD zegt Bassie van ik heb nou een koekje van eigen deeg. Ondertussen heeft hij de koektrommel in zijn linkerhand. Bij het volgende shot op 0:15:08 is de koektrommel verdwenen en nergens meer te bekennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
heb weer een fout in de schatkaart:

Als bassie de bal over het dak tikt zie je de bal over het dak heen gaan maar die bal maakt wel een erg rare val over het dak.

Ja, en het maakt ook zo'n raar geluid, net alsof je een tuinstoel over stenen verschuift.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, en het maakt ook zo'n raar geluid, net alsof je een tuinstoel over stenen verschuift.

Ja, dat dacht ik vroeger ook, maar ik heb inmiddels ontdekt dat dat geluid niet door de bal gemaakt wordt. De boeven horen de bal in de dakgoot terechtkomen, en draaien zich met een ruk om. Het geluid komt van de rammelende gereedschapstas van Japie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
heb weer een fout in de schatkaart:

Als bassie de bal over het dak tikt zie je de bal over het dak heen gaan maar die bal maakt wel een erg rare val over het dak.

Wat is, denk jij, handiger om te doen als je een bal wilt filmen die over een dak in een dakgoot belandt?

A) Gewoon net zo lang blijven gooien totdat hij eindelijk eens een keer in de goot blijft liggen?

(wat natuurlijk nooit lukt aangezien de hoek te klein is en de snelheid te hard, èn vergeet ook niet dat een bal stuitert)

B) Toch maar even makkelijk een touwtje eraan bevestigen zodat hij tenminste in één keer goed lukt? (dan maar een rare boog)

Dus ik vind dit geen fout, ze MOESTEN het wel doen, anders kwam de opname er nooit. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb weer iets raars uit het geheim van de schatkaart: Als je die doelen ziet als ze aan het voetballen zijn tegen wvoskntl lijken dat meer op 2 palen met een lat erop ipv doelen. want de bovenste lat is normaal groter dan de 2 palen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar dan is dat toch geen goof? Het is toch niet fout. B&A Boys hebben erg weinig geld tot hun beschikken, en echte goals zijn vrij duur.

Ja idd... Het is gewoon meer een trapveldje... De lijnen enz0w kloppen ook niet dus het is idd niet een egte goof...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout uit de Kroon. Aflevering 3: De inbraak.

Als de politiewagen voor de 2e keer langsrijdt zie je een wit autobusje geparkeerd en een groene auto.

Vlak daarna komen de Baron en Vlugge Japie in beeld en zie je op de achtergrond de grote deur van het museum.

Maar beide auto's zijn niet te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fout uit de Kroon. Aflevering 3: De inbraak.

Als de politiewagen voor de 2e keer langsrijdt zie je een wit autobusje geparkeerd en een groene auto.

Vlak daarna komen de Baron en Vlugge Japie in beeld en zie je op de achtergrond de grote deur van het museum.

Maar beide auto's zijn niet te zien.

Screenshot... Tijd...??? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoeveel versies zijn dr dan van de Kroon? Alleen CNR en Bridge Kids t0g?

Weet ik niet precies... maar ik kan er niet op vertrouwen dat de tijd op tape hetzelfde is als op DVD en DVD is de standaard op mijn site.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als handige harry weer es een bom te vroeg laat ontploffen op de boot, is het uitzicht door de ramen van de boot heel anders VOOR de ontploffing dan NA de ontploffing! Heel raar, 2 verschillende opnames dus

So, what's Your Point? Ik B&A zit wel meer knip en plak werk... Je moet er rekening mee houden dat niet ALLES mogelijk is hé...! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

So, what's Your Point? Ik B&A zit wel meer knip en plak werk... Je moet er rekening mee houden dat niet ALLES mogelijk is hé...! :)

Het blijft fout, ook al is het te verklaren. Maar ik heb een algemene "uitzicht is niet consistent" fout, da's wel genoeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het blijft fout, ook al is het te verklaren. Maar ik heb een algemene "uitzicht is niet consistent" fout, da's wel genoeg.

Nu we het over de boot van de Baron hebben... Die boot heet volgens mij "The Eagle" en kmt uit Ridderkerk. Dat is vlakbij mij, ik zal eens kijken of die daar in de haven ligt! Als je de Baron er mee ziet varen in de reis door Europa komt ie (volgens mij) langs allemaal plaatsen vlakbij mij. Zo zie je op een gegeven moment het gebouw van "van der Giessen en de Noord" scheepswerf op de 8ergrond (is dit jaar overigens falliet gegaan)! Ik heb er geen foto van en weet niet precies welk stukje, maar het kwam me iig bekend voor... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Wat me opviel in deel 10 van Het Geheim van de Schatkaart:

Bassie en Adriaan rijden langs de noordkant van Lanzarote heen en weer (ze passeren op een gegeven moment de rode wagen waarin de boeven de kranten zitten te 'lezen' ). Omdat het inmiddels hoog water geworden is, rijden ze terug. Onderweg stoppen ze even om wat te nuttigen (ze zingen hier ook Lachen, lachen, lachen). Adriaan ontdekt vervolgens in een boekje dat ze op de verkeerde plaats gezocht hebben en dat hij weet waar ze nu wel moeten zoeken, vervolgens gaan ze meteen terug naar de juiste plek, vinden het ei en klimmen naar beneden op zoek naar de kleine maan.

Maar waarom gaan ze dan zoeken terwijl het nog hoog water is? Het zal wel komen door het enthousiasme van Adriaan, maar dan had Robin ze toch kunnen waarschuwen dat ze nog niet konden gaan zoeken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is me trouwens ook nog een soort algemene fout opgevallen in de Kroon.

Zowel op de videoband als op de DVD heeft het telefoontoestel op het bureau van de *adjudant* nogal een verschillende manier van rinkelen. Op de DVD hoor je meestal dat die telefoon meestal een andere manier van rinkelen heeft dan de telefooncellen op 1 enkele keer na als de *baron* naar het politiebureau belt nadat hij *bas* en *adriaan* door had dat er 2 auto's met agentjes (zoals hij dat dan zegt) achter hen aanreden. Op dat moment rinkelt het telefoontoestel op het bureau namelijk precies zoals de telefoons in de telefooncellen waar *bas* en *adriaan* langs moesten.

Op de CNR band is het juist weer zo dat het telefoontoestel op het bureau van de *adjudant* bijna altijd hetzelfde rinkelt als de telefoons in de telefooncellen maar op 1 of 2 plaatsen onderscheidt dit toestel zich toch van de telefooncellen en dan rinkelt deze telefoon toch maar op dezelfde manier zoals deze meestal op de DVD rinkelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eergister viel mij dit op: (quotes niet letterlijk)

*aadbaron* Japie laat de motor draaien, als wij weg moeten moeten we snel wegkunnen

*japie* OK baas...

{Japie zet de motor uit}

*aadbaron* B2, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

*b2* Ja dat is om je te bescheuren

*b2* Japie... rijd die wagen naar voren

*japie* Wa seggie nou?

*b2* Rijd die wagen naar voren, ik moet ook alles 2x zeggen

{Japie zet de motor nu pas aan en rijd de wagen naar voren: 4 lekker banden}

*b2* Zie hier het resultaat, hebben zij 4 lekke banden

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...