Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan - Shorties deel 2


Aanbevolen berichten

Bij deze verklaar ik, Jelger de goochelaar, dit nieuwe topic voor geopend om verder te praten over de korte filmpjes van de heren Bassie en Adriaan.

Dank u voor uw aandacht.

P.S. Voor degenen die een duik in het verleden willen nemen over dit onderwerp: http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=116

Ik geloof trouwens dat de laatste shorties pas na De Verzonken Stad zijn gemaakt, omdat ze daarvoor nooit met video werkten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En volgens mij zijn de shorties in drie etappes opgenomen. Het is duidelijk dat een aantal vlak voor of vlak na Europa is gedaan, maar die andere zijn in tweeen verdeeld.

Die in de paarse blouse is volgens mij van voor De Kroon. Dat zou best mooi gestaan hebben, zo'n paarse blouse in dat avontuur...

Link naar bericht
Delen op andere sites
En volgens mij zijn de shorties in drie etappes opgenomen. Het is duidelijk dat een aantal vlak voor of vlak na Europa is gedaan, maar die andere zijn in tweeen verdeeld.

Dat kan kloppen,want in het archief van Beeld en Geluid staan ook een

aantal shorties die begin 1990 zijn uitgezonden.

Vlak na de Verzonken Stad dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de videoband hallo vriendjes en vriendinnetjes (Klaris 1998) daar staan op:

Filmopname

Vergeetachtig

Het voorgevoel

Geldzorgen

Bassie het rekenwonder

Bij de post

De bootreis

Engelse les

De boodreis en Engelse les is één filmpje. De boodreis stopt na de uitleg van bak en stuurboord dan zecht Adriaan "Na 8 uur varen bereikten we de kust van Engeland en van daar namen we de bus die ons naar Londen bracht" en dan begint het filmpje Enelse les. Dus ik wist helemaal niet dat het twee filmpjes waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt, maar "In de supermarkt" ook? Ik dacht die op de video "Op stap met B&A" stond.

En op welke videobanden staan deze filmpjes?

Mac Bassie

Opgeruimd staat netjes

Bassie het rekenwonder (oude versie in de caravan)

Veilig oversteken

Alvast bedankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Welk deel komt uit de latere jaren?

Alfabet

Engelse les

De bootreis

Mc Bassie

Geldzorgen

Deze informatie heb ik uit het archief van Beeld en Geluid.

Deze shorties zijn uitgezonden (door de TROS)in Februari en Maart 1990.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt, maar "In de supermarkt" ook? Ik dacht die op de video "Op stap met B&A" stond.

En op welke videobanden staan deze filmpjes?

Mac Bassie

Opgeruimd staat netjes

Bassie het rekenwonder (oude versie in de caravan)

Veilig oversteken

Alvast bedankt.

Ja inderdaad, de shortie van 'de supermarkt' staat ook op de videoband 'Op stap met Bassie & Adriaan'. Op welke videoband de shortie van 'Mac Bassie' staat weet ik niet, misschien op de video '10 Jaar Bassie & Adriaan'. Ik weet niet hoor... Ook staat de shortie van 'opgeruimd staat netjes' ook op de videoband 'Op bezoek bij Bassie & Adriaan', net zoals 'Bassie het rekenwonder'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja inderdaad, de shortie van 'de supermarkt' staat ook op de videoband 'Op stap met Bassie & Adriaan'. Op welke videoband de shortie van 'Mac Bassie' staat weet ik niet, misschien op de video '10 Jaar Bassie & Adriaan'. Ik weet niet hoor... Ook staat de shortie van 'opgeruimd staat netjes' ook op de videoband 'Op bezoek bij Bassie & Adriaan', net zoals 'Bassie het rekenwonder'.

Mac Bassie staat op Feest met Bassie en Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

in de shorties deel 2 zit mijn all-time favoriete nummer namelijk: ''het orkest'' echt ge-wel-dig vind ik die, ook zijn ze in zon filmpje op de boot ''de koningin beatrix'' ik wilde even kwijt dat mijn vader nog meegewerkt heeft aan die boot. hij heeft een deel van de pijlijdingen getekent enzo. niet dat jullie hier iets aan hebben maar ik vind het wel cool :)

dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de shorties deel 2 zit mijn all-time favoriete nummer namelijk: ''het orkest'' echt ge-wel-dig vind ik die, ook zijn ze in zon filmpje op de boot ''de koningin beatrix'' ik wilde even kwijt dat mijn vader nog meegewerkt heeft aan die boot. hij heeft een deel van de pijlijdingen getekent enzo. niet dat jullie hier iets aan hebben maar ik vind het wel cool :)

dennis

als p.s. nog even, ik zat dat filmpje over de koningin beatrix te kijken met mn vader, en op een gegeven moment legt adriaan aan bassie uit wat bakboord en stuurboord is, maar op het moment dat hij dat zegt wijst/kijkt hij naar de achterzijde van het schip (zei mn pa en die kent het schip dus t zal wel kloppen denk ik). dus eigenlijk zegt hij het verkeerd. maar dat heb je eigenlijk normaal niet door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het liedje van het orkest ook 8-)

Bassie speeld alles.

niet alles is echt wat je hoort in de clip van het orkest, want als bassie gitaar speelt hoor je een elektrische solo, terwijl hij op een akoestische gitaar speelt...

maar bassie kan wel heeeeeel veel instrumenten toch? ik hoorde eerst dat hij wel 12 instrumenten kan ofzo, weet 1 van jullie hier meer oveR??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat bij de aflevering van

naar de dierentuin en de aflevering de bootreis , de liedjes die bassie en adriaan zingen de originele liedjes zijn. Je hoort een jonge zangstem van bassie, terwijl zijn stem in het filmpje heel anders is!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat bij de aflevering van

naar de dierentuin en de aflevering de bootreis , de liedjes die bassie en adriaan zingen de originele liedjes zijn. Je hoort een jonge zangstem van bassie, terwijl zijn stem in het filmpje heel anders is!!

Ik vind dat niet erg, ik vind het beter : zo zijn de liedjes het mooist, in hun origineel vestje.

Nuja, iedereen z'n eigen mening hé

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind dat niet erg, ik vind het beter : zo zijn de liedjes het mooist, in hun origineel vestje.

Nuja, iedereen z'n eigen mening hé

Ik vind de liedjes in het origineel wel mooier. Maar in de kleine filimpjes vind ik de nabewerking mooier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind de liedjes in het origineel wel mooier. Maar in de kleine filimpjes vind ik de nabewerking mooier.

Ik vind eerlijk gezegd de nabewerking niet zo geslaagd op de Leren en Lachen dvd's hoor.

Velen hebben het ook al gemerkt dat je soms de ene niet eens hoort. Terwijl dat ik dit nooit op de video's heb gemerkt.

Maar hoe dat komt begrijp ik niet.

Tevens vind ik het vrij zinloos dat na elke shortie er een samenvatting moet worden gegeven van de afgelopen shortie.

Komaan, niemand heeft zo'n slecht korte-termijns geheugen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind eerlijk gezegd de nabewerking niet zo geslaagd op de Leren en Lachen dvd's hoor.

Velen hebben het ook al gemerkt dat je soms de ene niet eens hoort. Terwijl dat ik dit nooit op de video's heb gemerkt.

Maar hoe dat komt begrijp ik niet.

Tevens vind ik het vrij zinloos dat na elke shortie er een samenvatting moet worden gegeven van de afgelopen shortie.

Komaan, niemand heeft zo'n slecht korte-termijns geheugen.

Yeah, die samenvattingen vind ik ook irritant. Ik had het best gevonden als elke shorty gewoon inclusief aan- en afkondiging op DVD was gezet, dan had je tenminste niet zo veel beeldverlies. Zonde hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
[..]

Yeah, die samenvattingen vind ik ook irritant. Ik had het best gevonden als elke shorty gewoon inclusief aan- en afkondiging op DVD was gezet, dan had je tenminste niet zo veel beeldverlies. Zonde hoor.

maar dan mopperen wij weer dat er beeldmateriaal weg is... *)

Nou ik heb een vraag, Shorty 6, weet iemand wel liedje Bassie zingt in de boot?

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...