Ga naar inhoud

Vervangende achtergrondmuziekjes.


Aanbevolen berichten

Welke originele achtergrondmuziekjes zijn veranderd door die van Smorenburg? (en/of lijken op elkaar.)

Ik trap af: Dreigende tubbler: Clannad-Child of the sea.

Thema Opdracht: Vangelis-Antartic Echoes.

Thema Achtervolging, Thema achtervolging Kroon- Jean-Michel Jarre- Magnetic Fields Part 1, Rhythm Heritage-Theme From S.W.A.T

Link naar bericht
Delen op andere sites

''Theme From SWAT'' is niet vervangen, hoor. :N

Maar goed, ik heb er ook nog een paar:

''John Carpenter - Theme From Halloween'' vervangen door = Dreigende Bellen.

''Peru - Africa & Continents & Savane'' vervangen door = Thema Indiaan / Navajo.

''Jean Michel Jarre - Arpegiator'' vervangen door = Dreigende Tubbler + Dreigende Bellen + Thema Achtervolging.

''Jean Michel Jarre - Equinoxe 1 & 4'' vervangen door = Thema Achtervolging.

''Jean Michel Jarre - Equinoxe 2 & 3'' vervangen door = Thema Onder Water & Thema Dreiging KROON.

''Vangelis - Life Of Antartica'' vervangen door = Thema Opdracht.

''Vangelis - Other Side Of Antartica + Kinematic'' vervangen door = Dreigende Tubbler.

''Vangelis - Theme From Antartica'' vervangen door = Thema Raadsel.

''Clannad - Under Neptunes Cape'' vervangen door = Dreigende Tubbler + Dreigende Bellen.

''Clannad - Predator'' vervangen door = Thema Droevig.

''Clannad - Atlantic Realm'' vervangen door = Thema Indiaan / Navajo.

''Clannad - In Flight + The Kirk Pride'' vervangen door = Thema Onder Water.

''Clannad - The Berbers'' vervangen door = Dreigende Climax.

-- EDIT -- Ik heb gewoon alles neergezet wat ik wist, ook degene die niet op elkaar lijken. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel zo handig dat ze de nieuwe muziek een beetje afgestemd hebben op de oude, zo blijft de sfeer toch een beetje behouden. Toegegeven: sommige muziek hoorde zó bij een scène, dat die muziek eigenlijk niet te vervangen is, maar door de afstemming is de sfeer niet altijd meteen helemaal totaal veranderd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel zo handig dat ze de nieuwe muziek een beetje afgestemd hebben op de oude, zo blijft de sfeer toch een beetje behouden. Toegegeven: sommige muziek hoorde zó bij een scène, dat die muziek eigenlijk niet te vervangen is, maar door de afstemming is de sfeer niet altijd meteen helemaal totaal veranderd.

Precies, ik voel me ook met Bert prima thuis in vooral de landen. :Y

Alleen in een achtervolgingsscène mis ik toch echt Jean Michel. Helaas. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alleen in een achtervolgingsscène mis ik toch echt Jean Michel. Helaas. :{

Ik heb dat weer met Luxemburg, tijdens operatie geniaal. Daar hoorde Child of the Sea echt bij. Dreigende Tubbler is zeker mooi, maar Child of the Sea gaf er altijd zo'n schitterende sfeer aan.

Overigens is er door die vervanging van Child of the Sea door Dreigende Tubbler in deze scène nog een klein detail veranderd. Als Bassie en Adriaan de Baron zien staan, nadat ze de doodlopende straat in waren gereden, roept Adriaan verschrikt uit: "De Baron, wat doet die nu hier?" In de eerste versie viel dat "De Baron" altijd gelijk met een stukje drum uit Child of the Sea. Na de nabewerking hoor je hem gewoon "De Baron"zeggen en is het stukje drum (uiteraard) weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mij is opgevallen is dat het Thema Indiaan voor mijn gevoel al lang geen "indianenmuziekje" meer is. Bij mij is het helemaal gekoppeld aan de kloof-scenes in de Stad, en als ik het nu hoor op de plaats waar het eigenlijk voor bedoeld was, de Navajo-scenes, heb ik het idee dat het daar helemaal niet past :P

Dat wil overigens niet zeggen dat ik het graag hoor in die kloof-scenes; geef mij daar Predator en Atlantic Realm maar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Even een vraag voor de kenners van de 'oude' muziek in De Verzonken Stad:

In aflevering 4 zit Adriaan een boekje te lezen over Santorini. Hij ontdekt dat daar de verzonken stad Atlantis heeft gelegen en denkt meteen aan de verzonken stad op Kreta waar ze de steen gevonden hebben.

In dat stukje hoor je op een gegeven moment het begin van Thema Opdracht. Welk muziekje zat daar in de Klaris versie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even een vraag voor de kenners van de 'oude' muziek in De Verzonken Stad:

In aflevering 4 zit Adriaan een boekje te lezen over Santorini. Hij ontdekt dat daar de verzonken stad Atlantis heeft gelegen en denkt meteen aan de verzonken stad op Kreta waar ze de steen gevonden hebben.

In dat stukje hoor je op een gegeven moment het begin van Thema Opdracht. Welk muziekje zat daar in de Klaris versie?

op dat moment zit er geen nummer in de serie k heb het zojuist even nagekeken en dr klinkt dan geen muziekje...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

op dat moment zit er geen nummer in de serie k heb het zojuist even nagekeken en dr klinkt dan geen muziekje...

kan wel, 'k heb alleen de dvd. en een keer die vage dubbelbox gezien, vage mix van klaris en smoor,

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Vangelis - life of antartica is ook een keer vervangen door thema blopers,

Vangelis - Pullstar =gedeeltelijk behouden, op latere stukjes vervangen door thema achtervolging

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...