Ga naar inhoud

Radio Bassie & Adriaan - de opties


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Radio B&A moet weer terug komen.

Optie 1: we gaan het in Nederland doen en betalen ruim 600 euro per maand

Optie 2: we gaan het via Amerika doen en betalen 225 euro per jaar, waarbij er 225 euro moet zijn voor we kunnen beginnen.

De 2e optie lijkt mij perfect, dus nu nog mensen/bedrijven die ons willen sponsoren. We kunnen daar een banner o.i.d. tegenoverstellen.

Het gaat dan via Live365, alles is legaal, we hebben capaciteit voor 100 luisteraars tegelijk (dus ook geen serverproblemen meer).

Hoe denken jullie hier over? Is het haalbaar (225 euro)? kennen jullie sponsors of willen jullie sponsoren? Moeten we het maar vergeten?

Ik hoor het graag van jullie!

= edit: in 1e instantie dus 1-malig die 225 euro en we zitten sowieso voor een jaar gebakken! =

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hey allemaal,

Radio B&A moet weer terug komen.

Optie 1: we gaan het in Nederland doen en betalen ruim 600 euro per maand

Optie 2: we gaan het via Amerika doen en betalen 225 euro per jaar, waarbij er 225 euro moet zijn voor we kunnen beginnen.

De 2e optie lijkt mij perfect, dus nu nog mensen/bedrijven die ons willen sponsoren. We kunnen daar een banner o.i.d. tegenoverstellen.

Het gaat dan via Live365, alles is legaal, we hebben capaciteit voor 100 luisteraars tegelijk (dus ook geen serverproblemen meer).

Hoe denken jullie hier over? Is het haalbaar (225 euro)? kennen jullie sponsors of willen jullie sponsoren? Moeten we het maar vergeten?

Ik hoor het graag van jullie!

= edit: in 1e instantie dus 1-malig die 225 euro en we zitten sowieso voor een jaar gebakken! =

Zoals ik DJ net vertelde op MSN, ik betaal € 125,-. Dus als jullie met zijn allen € 100,- regelen zijn we weer online ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

_O_ held _O_

Ik doe wel 50 piek. Als je zeker weet dat alles zo goed geregeld is.

Hoe zit het met live uitzendingen als je het in Amerika gaat doen? Of heeft de locatie geen effect? En spreek je dit nog met B&A door?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik doe wel 50 piek. Als je zeker weet dat alles zo goed geregeld is.

Hoe zit het met live uitzendingen als je het in Amerika gaat doen? Of heeft de locatie geen effect? En spreek je dit nog met B&A door?

Locatie maakt niet uit. Uitzenden kan ook vanaf de atlantische oceaan ;). En officieel hoeven we niks te overleggen omdat we niks met de Nederlandse wetgeving te maken hebben. Dit is een 100 % legale manier, alleen onder Amerikaanse wetgeving.

-- € 50 te gaan ;) --

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik doe wel 50 piek. Als je zeker weet dat alles zo goed geregeld is.

Hoe zit het met live uitzendingen als je het in Amerika gaat doen? Of heeft de locatie geen effect? En spreek je dit nog met B&A door?

Ik heb met Aad afgesproken: als het legaal is, mag het.

Na lang uitzoeken is live365 (http://www.liv365.com) de beste optie.

Ik stream naar live365.com, jullie loggen in op hun servers.

Voor jullie komt de muziek dus uit Amerika, maar dat maakt verder niet uit. Er wordt geen rechtstreekse verbinding meer gemaakt van mij naar jullie, alles gaat via live365.com.

Lees het op die site maar even na, het gaat om het pakket van 24,95 (dollar) per maand. Omgerekend is dit 225 euro per jaar, maar we gaan dan eerst 7 dagen op proef (gratis), dan pas betalen en dan meteen voor een jaar.

Mocht het zo zijn dat het niks is en we na 7 dagen stoppen dan krijgt ieder zijn/haar geld uiteraard per direct retour, maar ik ken live365 al langer en dat is een hele goede.

Je kunt luisteren via de gratis live365 player, realone, windows media of streaming mp3.

voorbeeldje? klik hier

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zie net dat die 225 euro voor 30 luisteraars tegelijk (live) is en 100 luisteraars 'basic', dus met een vaste playlist.

misschien is dit te weinig?

50 luisteraars live en 100 basic = 315 euro per jaar

100 luisteraars live en 100 basic = 400 euro per jaar

of zou 30 voldoende moeten zijn? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik zie net dat die 225 euro voor 30 luisteraars tegelijk (live) is en 100 luisteraars 'basic', dus met een vaste playlist.

misschien is dit te weinig?

50 luisteraars live en 100 basic = 315 euro per jaar

100 luisteraars live en 100 basic = 400 euro per jaar

of zou 30 voldoende moeten zijn? ;)

Ik snap het verschil tussen live en basic niet... en of 30 genoeg is zou jij moeten weten, jij hebt de cijfers van hoeveel man tegelijk online was tijdens de uitzendingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik snap het verschil tussen live en basic niet... en of 30 genoeg is zou jij moeten weten, jij hebt de cijfers van hoeveel man tegelijk online was tijdens de uitzendingen.

Ik weet niet zeker maar volgens mij is dit het verschil.

Voor basic wordt een aantal nummers ingesteld. Als iemand verbinding maakt, begint de stream met het eerste nummer uit de lijst. En live begint gewoon met wat er uitgezonden wordt. Dus net als bij de oude radio.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik snap het verschil tussen live en basic niet... en of 30 genoeg is zou jij moeten weten, jij hebt de cijfers van hoeveel man tegelijk online was tijdens de uitzendingen.

Als we het iets kleiner houden lukt het wel, we kunnen altijd nog een streamverdeler nemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
je kunt dus niet de stream oppakken en 'doorstreamen', want dan moet degene die het doorstreamt weer bums/stemra/senarechten betalen...

in het begin zaten we op 8 luisteraars tegelijk, dat was de limiet

op zich zou 30 wel haalbaar moeten zijn toch?

Denk het wel. Zou moeten lukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
je kunt dus niet de stream oppakken en 'doorstreamen', want dan moet degene die het doorstreamt weer bums/stemra/senarechten betalen...

in het begin zaten we op 8 luisteraars tegelijk, dat was de limiet

op zich zou 30 wel haalbaar moeten zijn toch?

Daar lijkt het wel op... maar wat is het verschil nou tussen basic en live? Want ik snap die uitleg van Albert ook niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar lijkt het wel op... maar wat is het verschil nou tussen basic en live? Want ik snap die uitleg van Albert ook niet ;)

Wat ik uit zijn post opmaak. Als je bij basic inlogt speelt ie via internet een standaard playlist af, en bij live hoor je net wat er op dat moment wordt uitgezonden, net als bij de oude radio B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat ik uit zijn post opmaak. Als je bij basic inlogt speelt ie via internet een standaard playlist af, en bij live hoor je net wat er op dat moment wordt uitgezonden, net als bij de oude radio B&A.

Dus twee mensen op basic kunnen twee totaal verschillende nummers tegelijkertijd horen, afhankelijk van wanneer ze inloggen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat ik uit zijn post opmaak. Als je bij basic inlogt speelt ie via internet een standaard playlist af, en bij live hoor je net wat er op dat moment wordt uitgezonden, net als bij de oude radio B&A.

Klopt. Bij Basic kun je alleen een playlist maken en bij Live kunnen we direct zenden. Het Live en On Demand verhaal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
nog een keer dus:

basic is een van tevoren vastgestelde playlist, elke keer hetzelfde.

live is live, dus elke keer anders ;)

Dat zeg ik toch :P

Maar naar mijn berekening hebben we nog € 25 nodig. WIE O WIE REDT RADIO BASSIE EN ADRIAAN??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat zeg ik toch :P

Maar naar mijn berekening hebben we nog € 25 nodig. WIE O WIE REDT RADIO BASSIE EN ADRIAAN??

Ik reken op SnesGamer zijn donering, dus dan voeg ik de laatste €10 toe. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als jullie allebei € 10 euro doen hebben we er nog 5 te gaan. Kom op mensen, we zijn er bijna en dan is Radio Bassie & Adriaan terug.

Denk nog even na;

- 24 uur per dag ALLES van Bassie & Adriaan

- Elke donderdagavond een spectaculaire LIVE uitzending met Dj. Koelkast en natuurlijk Adriaantje en Uncle Ar.

- Elk weekend je eigen verzoeknummers met het verzoeknummers systeem.

Wat moet ik nog meer zeggen? Dj. Koelkast, Uncle Ar en ik hebben er geweldig veel zin in en we kunnen niet wachten. Laat ons niet zakken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaantje 125,=

Wonderer 50,=

DJ Koelkast 50,=

Dat maakt toch 225,=? Of gaan we voor het grotere pakket?

Dj is niet zeker. Waar we van op aan kunnen is:

Ik 125,-

Wonderer 50,-

Wer-Al_Zwowe 25,-

Uncle Ar 10,-

Maakt 210,- dus nog 15,- te gaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat van mij is onder voorbehoud en vanaf eind januari op zijn vroegst.

willen we eerder online moeten er andere gelden komen ;)

Mm, nog een kleine 2 maanden wachten dus als je meebetaald. Zo lang wil ik nog wel wachten...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mocht het lukken, dan wil ik ook wel 15 euro (jaar) inleggen. Maar dan wil ik daar wel live uitzendingen voor krijgen ;) Dus zoals het was en niet een vaste playlist. Die vaste playlist valt zeker ook niet op shuffle te zetten he?;) (nee want dan is ie niet vast meer)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil eigelijk hetzelfde als Cold45 : ik wil wel €15 neerleggen ( eventueel zelfs €25 ) maar dan idd met de random playlist : dat iedereen hetzelfde hoort, want anders hoor je elke keer hetzelfde als je inlogt.

En als ik alles goed begrijp, kan je hetzelfde aantal personen bereiken met het grootste pakket live, als met de andere pakketten vast: dus als we het grootste pakken, is het hetzelfde als vroeger. ( dan is het wel steeds live hé )

En ik denk dan er nog mensen zijn die het oude systeem verkiezen. En als al die mensen €5-€10 neerleggen, komen we er wel denk ik

Of zit ik volledig mis?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je ook kan doen is uitrekenen hoeveel het per persoon kost en aleen als mensen dat betalen ze toegang geven. Al vind ik dit geen leuke oplossing. Er zijn namelijk mensen voor wie 15 euro per jaar erg veel is. Maar ook omdat er nu mensen zijn die meer dan 15 euro betalen.

30 live = 225 = 7,5
50 live = 315 = 6,3
100 live = 400 = 4,0

Waarbij de middelste kollom dus de totaalprijs is en de laatste de prijs per gebruiker is. Dus met 15 euro pp kom je een heel eind. Hetgene wat er dan "te veel" betaald wordt, kan worden gebruikt om kosten te dekken omdat er te weinig gebruikers zijn.

Voorbeeldje:

Er zijn 20 mensen die willen betalen. Gekozen wordt voor het goedkoopste pakket. Iedereen betaald 15 euro. 20*15=300 euro. In totaal kost het 225 euro. Dus is er nog 75 euro over. Hier zijn nog genoeg opties voor om dit te benutten. Prijzen die je kan winnen ofzo, of als reserve gebruiken. Maar in hetzelfde voorbeeld zijn er dus nog 10 luisterplekken waar wel voor is betaald, maar die niet gebruikt kunnen worden. Misschien moet er dan een soort systeem komen waarbij mensen die betalen ALTIJD kunnen inloggen en mensen die niet betalen alleen kunnen inloggen als de stream nog niet vol zit. Al is dat ook niet helemaal eerlijk, want users die hun pc dag en nacht aan hebben staan en breedband hebben kunnen snel inloggen en dan zonder betalen een plaats vast houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even alles op een rijtje

Het pakket waar we het over hebben is een live pakket, dus je hebt NIET dat je iedere keer als je inlogt hetzelfde krijgt. Eigenlijk is dit de meest toenaderende vorm die het meeste lijkt op de ouder versie van Radio Bassie en Adriaan.

Ik sprak Dj vanmiddag nog even maar er was nog sprake dat het iets duurder uit zou vallen. Meer horen jullie van Dj zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

het blijkt dat ook dit nog niet 100% legaal is helaas.

er is 1 optie om helemaal legaal te gaan, alle rechten worden betaald, alleen dat is dus nog duurder.

ik heb een nederlands internetradiostation gecontacteerd die het nu zelf helemaal legaal doet, via live365.com.

met NL rechten (die belachelijk hoog liggen, reken op enkele honderden euro's per maand(!!)) heb je dan niets te maken.

Ik moet nog antwoord krijgen wat zij precies betalen, maar zoals het er nu naar uitziet:

199 dollar setupkosten (1-malig)

80 dollar per maand incl. alle royalties

13e maand gratis

totaal 1159 dollar voor het 1e jaar,

daarna 960 dollar per jaar.

komt neer op:

865 euro voor het 1e jaar

715 per jaar daarna

en dan is er capaciteit voor 25 luisteraars tegelijk.

Let wel; met de 1e optie (dis van 225 euro) lopen we nog een giga-risico. Ze zullen er niet zo snel achter komen, maar ALS ze er achter komen ben ik goed zuur en daar pas ik voor. Of we gaan 100% legaal of niet meer. Bovendien heb ik Aad dit ook beloofd.

Een voorrangsysteem maken is denk ik geen optie helaas, maar wel een members area op de site bijvoorbeeld met leuke extraatjes alleen voor de 'betalende leden'.

Let wel: dit is nog geen definitieve berekening maar een voorlopige, gebaseerd op gegevens die ik gelezen heb. Ik hoop snel iets te horen van dat radiostation.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is altijd nog steeds goedkoper dan dat we het in Nederland zouden doen. Dan zou het komen op ruim 600 euro PER MAAND.

We zitten nu op ruim 250 euro. Laten we kijken hoe ver we kunnen komen. Lukt het niet, dan hebben we gewoon pech.

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat je hier neerzet is niet bindend, maar als je het neerzet doe het niet voor de lol, maar overweeg het wel serieus. Pas als er genoeg bij elkaar gebracht KAN worden gaan we kijken of het wel te regelen is.

Ik ben alleen bang dat het nog duurder gaat worden, maar ik ben nog aan het uitzoeken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het hiermee allemaal ook echt lukt wil ik ook wel 20 euro neerleggen. Vind namelijk wel dat Radio B&A terug moet komen want ik vond het altijd erg leuk en vind het heel erg jammer dat het er op dit moment niet is want op die radio hoorde je behalve bekende nummers van B&A ook dingen die mensen hier zelf gemaakt hadden zoals bijvoorbeeld die parodie op de Duitse Les (wie had die gemaakt eigenlijk?). Ook het Jarre weekend was heel erg leuk.

Laat wat mij betreft Radio B&A dan ook maar snel weer terug komen, ik heb er dus 20 euro voor over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar zoals het plan er zo uit ziet, betaal je dan alleen rechten voor de B&A muziek, of ook de rechten voor de muziek van Vangelis en Jarre?

Nee, de rechten die betaald worden aan de BUMA/STEMRA zijn algemene rechten. Die zijn verbonden per arties.

Bij de SENA betaal je per track/per luisteraar. Die kosten zijn € 0.00084 per luisteraar per track. De BUMA/STEMRA rechten kosten € 63,28 excl. BTW

Bij onze berekeningen kwam het rond de € 600,- per maand, onbetaalbaar dus.

Echter, in Amerika zijn de SENA rechten NIET van toepassing. Daar gaat het via een andere organistaie maar die is stukken goedkoper.

Link naar bericht
Delen op andere sites

EINDELIJK GOED NIEUWS!

In Duitsland kan het voor 19,99 per maand, 9,99 eenmalige setup en dat is all inclusive (MWT (duitse versie van BTW) en royalties (rechten))

dan zijn we klaar voor een jaar voor 250 euro.

dan hebben we 25 luisteraars tegelijk, 64kbps, geen max. aantal luisteruren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
EINDELIJK GOED NIEUWS!

In Duitsland kan het voor 19,99 per maand, 9,99 eenmalige setup en dat is all inclusive (MWT (duitse versie van BTW) en royalties (rechten))

dan zijn we klaar voor een jaar voor 250 euro.

dan hebben we 25 luisteraars tegelijk, 64kbps, geen max. aantal luisteruren.

Super goed nieuws. Ik heb gehoord dat de servers waar deze provider op draait superstabiel zijn. Dat betekent dus ook dat we (bijna) 24 uur per dag ONLINE zijn :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

en weer minder nieuws, het is excl. royalties (adriaantje je had gelijk, ze verwarden het met btw)

maar het schijnt dat de royalties (muziekrechten dus) in duitsland slechts 1 euro per luisteraar per maand kost...

dus dan is het 19,99 om te mogen uitzenden, 25 euro royalties en eenmalig 9,99 setup.

totaal: 239.88 + 300 + 9.99 = 549.87 ofwel 550 euro om een jaar te mogen uitzenden.

Dit is al beter dan > 100 dollar per maand of zoals hier 600 euro per maand.

Nogmaals gaat alles eerst uitgebreid in onderzoek en ik hou jullie op de hoogte ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb vandaag bevestigd gekregen dat de rechten inderdaad 1 euro per luisterslot (aantal luisteraars dat tegelijk mag luisteren = aantal luistersloten) per maand bedragen, dus 25 euro per maand. Dit wordt betaald aan het hostingbedrijf, wij melden ons aan bij een Duitse muziekrechtenorganisatie.

Mocht het teveel sores opleveren koop ik gewoon een duits domein en ga ook daar radio B&A op hosten ;) dan zijn we van het gezeur af :P

Nu alleen nog 550 euro bij elkaar krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...