Ga naar inhoud

The Lord Of The Rings


Aanbevolen berichten

The Lord Of The Rings

De meeste users zullen de films en de boeken wel kennen. Ik vind het zelf een van de beste films die ik ooit gezien heb. De boeken vond ik zelf ook wel leuk, maar je moet wel een beetje van lezen houden ;). Ik heb de 3 boeken en de 3 films (op DVD).

Een korte beschrijvind, mocht je niet weten waarover het gaat :P:

The Lord of the Rings neemt ons mee naar Midden-aarde, alwaar de mens zich in het gezelschap weet van onsterfelijke elfen, machtige tovenaars, ondernemende dwergen en… hobbits. Deze kleine mensachtige wezens met grote harige voeten en puntige oren zien hun ooit zo vreedzame bestaan bedreigd door de verwoede strijd om de Ene Ring. Ter bestrijding van de corrumperende invloed die daarvan uit gaat sluiten de hobbits Frodo, Sam, Merry en Pippin zich aan bij het Genootschap van de Ring. Frodo zet uiteindelijk samen met zijn trouwe vriend Sam koers naar de Doemberg. Daar is de Ring gesmeed en ook alleen daar kan hij vernietigd worden. Het wordt een reis vol beproevingen, mede door de machinaties van de boosaardige tovenaar Saruman, die een onzalig verbond heeft gesloten met de Dark Lord Sauron.

Nog meer Lord of the Rings-fans :) ?

rings.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha heb je dat stukje zelf getypt? :+

Toch wel de mooiste films die ik heb gezien. Prachtige werelden. Ik heb de films in de bios gezien maar mis alleen deel 3 op dvd.

Het mindere er aan was dat je steeds een jaar moest wachten op de volgende film :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier een grote fan van de films. *O* Allemaal op DVD, inclusief de SE's.

Ik wilde altijd de boeken gaan lezen, maar ik neem daar de tijd niet voor. Misschien dat ik daar nog ooit aan toe kom.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haldir O+

Boeken kom ik echt niet doorheen, films vond ik prachtig. Was van plan alle drie extended achter elkaar te kijken met Brad, maar daar zijn we niet aan toegekomen :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog een LOTR fan :)

De boeken zijn werkelijk schitterend. Dat je als schrijver zoveel fantasie kunt hebben, waardoor compleet nieuwe werelden ontstaan. Het verhaal kan hier en daar vrij lastig zijn, maar als je er éénmaal in zit, leest het zeer prettig.

De films vind ik ook in 1 woord fantastisch. Terecht ook dat de totale trilogie 17 oscars heeft gekregen. Peter Jackson heeft het verhaal zo goed mogelijk proberen te volgen. Hij heeft natuurlijk wel wat aanpassingen moeten doen, maar dit komt de film wel ten goede. Ik miste wel Tom Bombadil in de eerste film :'( Maar gelukkig heeft Tom in de extended versie van The Two Towers een kleine, doch subtiele hommage gekregen _O_ .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik miste wel Tom Bombadil in de eerste film :'( Maar gelukkig heeft Tom in de extended versie van The Two Towers een kleine, doch subtiele hommage gekregen _O_ .

Ja, ik ook dat vind ik ook erg jammer. Ook mis ik dat bij de thuiskomst van Frodo en Sam. Saruman het dorp heeft "overgenomen" (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen ;)), dat is in het boek wel zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb eerst het boek gelezen, daarna pas de films.

Natuurlijk kan je het boek niet precies verfilmen, dan had je 20 films moeten maken. Maar in grote lijnen is het toch zeker goed gelukt!

Ik had me Frodo en Sam alleen wel wat ouder voorgesteld.

Volgens mij zijn ze in het boek een stuk ouder...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook mis ik dat bij de thuiskomst van Frodo en Sam. Saruman het dorp heeft "overgenomen" (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen ;)), dat is in het boek wel zo.

Tsja, dat is één van die beslissingen die Peter Jackson heeft moeten nemen. Hij wilde het de kijker niet aandoen om vlak na de grote slag weer een slag te laten plaatsvinden. Veel Tolkien fans zien het echter als de grote misser in de films.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja, dat is één van die beslissingen die Peter Jackson heeft moeten nemen. Hij wilde het de kijker niet aandoen om vlak na de grote slag weer een slag te laten plaatsvinden. Veel Tolkien fans zien het echter als de grote misser in de films.

Het is inderdaad moeilijk om te beslissen wat je wel en niet laat zien, maar ik vind het toch jammer dat dit er niet in zit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zowel de films gezien als de boeken gelezen (ik heb een omnibus). En hoewel het een ontzettende dikke kluit is, heb ik het hele verhaal binnen een paar dagen doorgelezen.

Verder heb ik ook De Hobbit gelezen, wat ook een aanrader is.

De fantasiewereld van Tolkien is één van de best uitgewerkte fantasiewerelden, die ik ooit ben tegengekomen. En één van de leuksten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 years later...
  • 7 months later...

The Hobbit wordt definitief een trilogie

Peter Jackson heeft op Facebook aangekondigd dat The Hobbit definitief een trilogie zal worden, zo meldt Total Film. “Er is simpelweg teveel materiaal om maar twee films mee te vullen!”, aldus Peter Jackson.

Er gingen al eerder speculaties dat The Hobbit een trilogie zou worden, zo liet Jackson op de Comic Con al doorschemeren dat hij bezig was met het idee om een derde film te maken.

De derde Hobbit film zal zich voornamelijk focussen op de strijd om Dol Guldur, de Heuvel van Tovenarij, waar Sauron een vestiging heeft. De film zal, naar verluidt, eind 2014 in de bioscoop verschijnen.

Deel één van de trilogie, The Hobbit: An Unexpected Journey, verschijnt op 14 december 2012 in de bioscoop. Het verhaal gaat over de avonturen van de jonge Hobbit, Bilbo Balings (Martin Freeman), die op een dag op pad wordt gestuurd door de Tovenaar Gandalf (Ian McKellen) om een dwergenschat te zoeken. Het tweede deel, The Hobbit: There and Back Again, is vanaf 13 december 2013 in de bioscoop te zien.

fok.nl

Hopelijk is het derde deel niet alleen bedoeld om de filmreeks verder uit te melken. Ik kijk in ieder geval uit naar het eerste deel in december :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...