Ga naar inhoud

[USA] Saved By The Bell


Aanbevolen berichten

Hier kan je discusseren over de hit-serie uit amerika: saved by the bell, die begon in 1989.

De serie gaat over hoe het er aan toe gaat als er, een grappenmaker/spijbelaar/smoesjesmaker genaamd Zack Morris, een spierbundel genaamd AC Slater, een gekke nerd genaamd Samuel *Screech* Powers, +3 babes genaamd Lisa Turtle, Jessie Spano en Kelly Kapowski en een rector genaamd Mr. Belding op een school genaamd Bayside zitten...

Er zijn ook nog Sequels (Soort van vervolgen op de serie, noemen ze ook wel Spin-offs) op de show geweest. Maar er ziojn ook Prequels geweest, een show VOOR Saved by the Bell: Good Morning Miss Bliss, die nooit in Nederland is uitgezonden.

Zack, Lisa, Screech en Mr. Belding zaten al wel in die show, maar Slater, Kelly en Jessie zaten er nog niet in. de Sequels op saved by the bell waren: Saved by the Bell: The College Years, waarin de gang naar de universiteit gaat, en: Saved by the Bell: the new class, met een compleet nieuwe klas. (De serie was een kopie van de gewone serie, was geen succes).

Ook zijn er twee TVfilms geweest, genaamd Saved by the Bell: Hawaiian Style, waarin de gang het hotel van de opa van Kelly moet redden, en Saved by the Bell: Wedding in Las Vegas, waarin zack met Kelly gaat trouwen!! Beide films zijn nooit uitgezonden in Nederland, en de DVD's van de serie die WEL in Amerika verkrijgbaar zijn, zijn NIET hier verkrijgbaar.

Oftewel, hier kan je dus praten over Alle series, van Saved By The Bell _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind Saved By The Bell een van de beste Amerikaanse reeksen ooit gemaakt.

Ik heb alle afleveringen op VHS ( opgenomen van TV ) en ben op zoek naar de DVD's met Nederlandse ondertiteling.

helaas zijn er (t'is verdomd jammer, t zou echt goed verkopen) geen dvds van saved by the bell in nederland, of met nederlandse ondertiteling, maar "that ugly pigs" (zoals jessie het zegt) van lion gates willen geen dvds hiero uitbrengen, en nick wil niet eens alle afleveringen uitzenden, echt f*ck dat ze dat niet doen :( ik wou dat er iemand een petitie kon starten om die dvds in DIT land te krijgen, agh :(:(
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

helaas zijn er (t'is verdomd jammer, t zou echt goed verkopen) geen dvds van saved by the bell in nederland, of met nederlandse ondertiteling, maar "that ugly pigs" (zoals jessie het zegt) van lion gates willen geen dvds hiero uitbrengen, en nick wil niet eens alle afleveringen uitzenden, echt f*ck dat ze dat niet doen :( ik wou dat er iemand een petitie kon starten om die dvds in DIT land te krijgen, agh :(:(

Bwa, je kan ze laten invoeren, maar ze zijn dan hoogstwaarschijnlijk wel Regio 1 ipv Regio 2 }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Om even op MarsM's opmerking over de afleveringen in Hawaii en dat vakantiewerk verder te gaan

Dat waren spin offsn die eigenlijk perfect los konden staan van de oorspronkelijke reeksen.

Wat ik wel dom vond was dat er ineens die Tori in die reeks rondliep. (die met bruine krullen en leren jack) Deed echt niets ter zake

Link naar bericht
Delen op andere sites
Om even op MarsM's opmerking over de afleveringen in Hawaii en dat vakantiewerk verder te gaan

Dat waren spin offsn die eigenlijk perfect los konden staan van de oorspronkelijke reeksen.

Wat ik wel dom vond was dat er ineens die Tori in die reeks rondliep. (die met bruine krullen en leren jack) Deed echt niets ter zake

Ja maar die afleveringen waren wel gaaf :D . Dat Zack steeds probeerde dat meisje te versieren (de dochter van die dikke baas) en in het begin vond ze hem een dikke loser en later hebben ze een dikke romance. Laatste aflevering was echt vet ontroerend... zie je Zack zo bij dat strandje zitten in zn eentje :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja maar die afleveringen waren wel gaaf :D . Dat Zack steeds probeerde dat meisje te versieren (de dochter van die dikke baas) en in het begin vond ze hem een dikke loser en later hebben ze een dikke romance. Laatste aflevering was echt vet ontroerend... zie je Zack zo bij dat strandje zitten in zn eentje :'(

Maar de anderen kwamen er wel bij zitten ;) (was idd een enorm emo-moment)

Wat ik ook een leuke spin-off vond was "In Las Vegas" toen Zack en Kelly trouwden.

De gehele college years vond ik geweldig trouwens

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar de anderen kwamen er wel bij zitten ;) (was idd een enorm emo-moment)

Wat ik wel een leuke spin-off vond was "In Las Vegas" toen Zack en Kelly trouwden

Ja echt zo'n treurig liedje eronder. En dat ze met dat feest op de laatste avond zo bij mekaar gaan zitten *; . Was echt vet die Hawai reeks _O_

Huh :P . Maar die met dat Zack en Kelly gaan trouwen ken ik volgens mij helemaal niet :{ . Dat lijkt me nou juist iets wat ik wel had willen zien :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja echt zo'n treurig liedje eronder. En dat ze met dat feest op de laatste avond zo bij mekaar gaan zitten *; . Was echt vet die Hawai reeks _O_

Huh :P . Maar die met dat Zack en Kelly gaan trouwen ken ik volgens mij helemaal niet :{ . Dat lijkt me nou juist iets wat ik wel had willen zien :P

Komt net na The College Years, want in de laatste aflevering daarvan vraagt Zack Kelly ter huwelijk.

(ik heb dat nog op VHS staan hoor :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik zie het :P

Season 1 t/m 4

College Years

Je hebt gewoon twee reeksen. Die Wedding in Las Vegas is gewoon het allerlaatste wat ze hebben opgenomen ;) . Moet dan wel een waardige afsluiter zijn geweest :D .

Die College Years zaten Lisa Turtle en die Jessy al niet meer in... Die Elisabeth Berkley (Jessy) speelde ook nog in Paul Verhoeven's zwaar geflopte "Showgirls" :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik zie het :P

Season 1 t/m 4

College Years

Je hebt gewoon twee reeksen. Die Wedding in Las Vegas is gewoon het allerlaatste wat ze hebben opgenomen ;) . Moet dan wel een waardige afsluiter zijn geweest :D .

Die College Years zaten Lisa Turtle en die Jessy al niet meer in... Die Elisabeth Berkley (Jessy) speelde ook nog in Paul Verhoeven's zwaar geflopte "Showgirls" :P

The College Years waren echt grappig.

Oja, showgirls, mijn eerste +16 film waar ik binnen ben geslipt :@ >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

The College Years heb ik volgens mij dan maar heel weinig van gezien... van die andere reeks ken ik ze bijna allemaal :Y

Gaat even Zach, Sreech en Slater op de universiteit.

Ze zitten in een soort flat met 6, waarvan dus 3 vrouwelijke kamergenotes

Kelly, Leslie (een intelligente van de 3) en Alex (een actrice)

Ze hebben ook een vervanger voor Belding, namelijk Michael Rogers, een ex-footbalspeler, die over hen waakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gaat even Zach, Sreech en Slater op de universiteit.

Ze zitten in een soort flat met 6, waarvan dus 3 vrouwelijke kamergenotes

Kelly, Leslie (een intelligente van de 3) en Alex (een actrice)

Ze hebben ook een vervanger voor Belding, namelijk Michael Rogers, een ex-footbalspeler, die over hen waakt

Geen Mr. Belding?? boeeeeeeh ;( . Die gast vond ik juist zooo geweldig _O_ . Dat lachje van die gast "ha ha ha ha" met zo'n heel hoog stemmetje _O_ . Ook die ene aflevering met die hidden messages in die videotapes. Gaat ie door de school roepen: "Zack Morris is the son I never had" "Zack Morris is the finest student I have ever seen" _O- _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

randy_roes schreef:

Om even op MarsM's opmerking over de afleveringen in Hawaii en dat vakantiewerk verder te gaan

Dat waren spin offsn die eigenlijk perfect los konden staan van de oorspronkelijke reeksen.

Wat ik wel dom vond was dat er ineens die Tori in die reeks rondliep. (die met bruine krullen en leren jack) Deed echt niets ter zake

Dat was geen echte spinoff, in de zomer hadden ze het idee door te gaan met SBTB, dus deden ze dit, en dit was niet op hawai, dat was ergens op het strand bij een strandclub, en de dochter van de baas heette niet Tori, maar Stacey, Tori zat in een van de laatste seizoenen.

En hij schreef:

Wat ik ook een leuke spin-off vond was "In Las Vegas" toen Zack en Kelly trouwden.

Dat was ook geen spinoff, maar een tv-film van 90 minuten die eerst werd uitgezonden als tv-film, maar bij de herhalingen werd hij verknipt tot 4 losse afleveringen, zodat het perfect in het schema paste als een aflevering.

In nederland, toen The college years bij Nick werden uitgezonden, zei zack in de laatste aflevering: "We gaan trouwen in Las Vegas!", Serie afgelopen, en de bruiloft? nooit op het nederlandse scherm vertoond.

MarsM schreef:

Die College Years zaten Lisa Turtle en die Jessy al niet meer in...

Jawel hoor, in de laatste aflevering van TCY komt Lisa op bezoek, en Jessie komt nog net op tijd voor de bruiloft in Wedding in Las Vegas.

En nog één ding: Wonderer, stuur even een paar DVD-boxen naar ons toe, jij zit nu toch in Amerika dus... ;)

EDIT: @ samba- boy: gebruik eens de quote functie, dat vet gedrukte is echt irritant om te lezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je op die seizoenen klikt zie je dat Lisa en Jessy alleen bij die wedding in Las Vegas er nog inzitten en niet in het hele seizoen ervoor ;)

Stacey is niet Tori nee, maar dat stond ook nergens :P . Stacey was inderdaad de dochter van die baas en Tori was dat mokkel met dat leren Jack in Seizoen 4 van de eerste serie ;)

Die afleveringen met "dat strandje" waren wel degelijk op Hawaï, kijk maar naar de titel ;) . Dat was net als Las Vegas ook een 90 min durende aflevering verknipt naar 4 losse. Kan je ook zien in die lijst, aangezien hij tussen S3 en S4 in zit ;)

DVD boxen zijn regio 1, dus het is maar de vraag of je ze kan afspelen. Tenzij je een regiovrije dvd-speler hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De niet conventionele afleveringen van Saved by the Bell zijn

-die afleveringen dat ze een vakantiejob hebben in die vakantieplaats van Stacey

-Hawaiian Style: dat ze in Hawaii zijn (wat een verrassing)

-The College Years: ze zitten op de universiteit

-Wedding in Las Vegas: Kelly en Zack trouwen

-The New Class: andere leerlingen, minder leuk.

Is dit een opheldering?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG schop :P

Op Nick is de Herhalingstop voorbij, en Sweet Valley High is terug, en vanaf 3 Juli ook Rocko's Modern Life. Ik vond het kortgezegd KUT dat Saved by the Bell er steeds niet bij zit, dus ik heb een mail gestuurd. Is ie netjes genoeg?

Aan degene die dit leest,

Mijn naam is Jordy van Eijndhoven, 12 jaar, en woon in Den Bosch.

Ik had een vraag over een televisieserie die jullie vroeger hebben uitgezonden, Saved By the Bell.

Ik heb laatst rondgevraagd wat mensen van deze serie vonden, en voor velen was dit toch hun favoriete serie op Nick.

Omdat ik de laatste tijd steeds op Nickelodeon zie dat allemaal programma's die eerder ook zijn uitgezonden (Sweet Valley High, Rocko's Modern Life), had ik nu de vraag of ook Saved by The Bell terugkomt op tv.

Ik (en waarschijnlijk ook velen anderen) zullen een gat in de lucht springen als het weer terug komt. Dus mijn vraag is:

Zouden jullie alstublieft Saved by The Bell + alle spin-offs en Tv-films die voor de serie zijn gemaakt (Hawaiian Style, Wedding in Las Vegas), weer willen uitzenden, voor de mensen die het weer willen zien, en voor de mensen die het hebben gemist?

Ik hoop dat ik snel antwoord terug krijg.

Groeten, Jordy van Eijndhoven.

PS: Jullie zender is top!

Mag ik jullie reacties weten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Ach ja, downloaden via BitTorrent, heb ik gedaan, heb nu alle 24 episodes van seizoen 5 op m'n PC, maar kwaliteit is niet echt denderend, en ik wil het op een TV zien. Oh ja, en ik kan niet branden. Zo, wanneer komt de "Censuur Brigade"?

Jah, moet je naar goede kwaliteit zoeken hé

Saved *nog* niet gedownd, maar alle Sabrina's heb ik hier staan en goede kwaliteit (en op full screen kijken op pc valt goed mee hoor, als je een goede bureaustoel hebt)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
  • 1 year later...

De film waar in Zack en Kelly gingen trouwen heb ik een paar jaar geleden nog gedownload.

Grappige film als je midden in de serie zit maar alleenstaand is het een hele slechte serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
gepost (aangepast)

Het is belachelijk dat Saved by the bell niet meer herhaald wordt op Nick of op z'n minst niet uitgebracht wordt op DVD. Ach ja, de Amerikaanse uitgaves zijn sowiezo verknipte Syndication-uitgaves waarin meer mist dan je denkt (Kwam erachter dat Nickelodeon NL sowiezo de complete uncut-afleveringen uitzond in 2002-2005 (Ja zolang geleden alweer)) toen ik een van mijn opnames met een rip van zo'n DVD-versie vergeleek), dus het zou toch alleen zonde zijn van die missende scenes. De leukste grappen zijn eruitgelaten... |:(

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...