Ga naar inhoud

Eten, koken, vragen, problemen en tips!


Aanbevolen berichten

Ja jongens en meisjes,

er zijn hier al topics waar je je recepten kan posten en waar je kan vertellen wat je hebt gegeten.

Maarja ik vind het leuk om met eten te expirimenteren enzo...

Dus als je tips wil hebben voor wat je kan eten en wat giftig is of kom je ergens niet uit, vraag je mede-forum-koks om hulp!

Ik zal zelf aftrappen.

Ik las net op GoT een topic over wat je allemaal wel niet in een waterkoker kan koken. Old School eitje kan je er goed in koken schijnt.. Dus Cold proberen. Aangezien ik geen zin heb om naar de keuken te lopen om daar een pannetje op het vuur te zetten...

Eerste eitje haalde ik er te snel uit, dus die was nog helemaal zacht van binnen. Dus die gaat de prullenbak in, k heb geen zin in salmonella...

2e eitje.. K denk laat het wel ff pruttelen (deksel er niet op doen, gaat ie niet uit) stroomt opeens bijna allemaal ranzig water erover. Volgens mij is mn ei geexplodeerd ofzo... k zal hem zo ff opvissen..

Iemand enig idee hoe dat zou kunnen zijn gebeurd? Aangezien het de eerste keer gewoon goed ging....

Link naar bericht
Delen op andere sites

onderin een waterkoker zit een verwarmingselement, dat is veel heter dan 100 graden Celcius wat water kan worden.

Het eiwit stolt dan te snel (net als in de magnetron) dus zal uit elkaar knallen.

Ik weet nog wel een leuk experimentje voor thuis.

pas wel goed op!

Glas water in de magnetron

laten koken

voozichtig eruit halen

schepje suiker erin doen

nu zal het water helemaal over de rand van het glas gaan, best grappig ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 years later...

Ik weet nog wel een leuk experimentje voor thuis.

pas wel goed op!

Glas water in de magnetron

laten koken

voozichtig eruit halen

schepje suiker erin doen

nu zal het water helemaal over de rand van het glas gaan, best grappig ;)

 

Voorzichtig klein schopje.

 

Een paar jaar geleden heb ik dit ook meegemaakt met het maken van een milkshake van vroeger tijden: een laagje koffiemelk, daarop rode gazeuse en een schepje suiker erin / erop. Inplaats van voorzichtig een beetje suiker toe te voegen (om een lekkere dikke schuimlaag te krijgen) ging het pats en ja hoor, erover heen! Had ik nog nooit meegemaakt. Er blijkt een explosieve naam voor dit zomerse drankje te bestaan, maar die ben ik even vergeten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was maar een voorzichtig schopje ... ;)

 

Jij begon over het schepje suiker in dit topic wat ik nog niet eerder gelezen had, toen moest ik aan mijn schepje suiker denken. De milkshake schijnt ook onder de naam Spoetnik bekend te zijn.

 

( 's Kijken waar ik nog meer tegenaan kan schoppen). :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...