Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan muziek in andere programma's


Aanbevolen berichten

als een topic als dit al bestaat mag je het van mijn part sluiten maargoed.

Zit ik lekker een dubbelbox van Tita Tovenaar te kijken, hoor ik ineens thema raadsel :? Echt vreemd, en als ze worden achtervolgd door de politie, dan hoor je thema bloopers (je hoort dit thema bij de bloopers van europa).

zit ik te kijken naar de vhs 25 jaar tv hits, met allemaal afleveringen van kinderprogramma's uit de 25 jaar (ook b&a staan erop) , hoor ik ineens het thema dat je hoort als B&A wegrijden bij de winkel in De Verdwenen Kroon.

En ik meen me te herinneren, dat ik ook B&A muziek hoorde op de vhs: het beste van kindernet, met ook afleveringen van kindernet op video (B&A staan hiier ook op). Hebben jullie ook wel eens Bassie en Adriaan muziek gehoord in een programma of video die niet persé over B&A gaat? meld het dan hier!

Link naar bericht
Delen op andere sites
als een topic als dit al bestaat mag je het van mijn part sluiten maargoed.

Zit ik lekker een dubbelbox van Tita Tovenaar te kijken, hoor ik ineens thema raadsel :? Echt vreemd, en als ze worden achtervolgd door de politie, dan hoor je thema bloopers (je hoort dit thema bij de bloopers van europa).

zit ik te kijken naar de vhs 25 jaar tv hits, met allemaal afleveringen van kinderprogramma's uit de 25 jaar (ook b&a staan erop) , hoor ik ineens het thema dat je hoort als B&A wegrijden bij de winkel in De Verdwenen Kroon.

En ik meen me te herinneren, dat ik ook B&A muziek hoorde op de vhs: het beste van kindernet, met ook afleveringen van kindernet op video (B&A staan hiier ook op). Hebben jullie ook wel eens Bassie en Adriaan muziek gehoord in een programma of video die niet persé over B&A gaat? meld het dan hier!

Dat is vreemd... Tita Tovenaar wordt wel door Bridge uitgegeven, maar... staat het ook bij de aftiteling? Smorenburg dan, want die heeft het geschreven...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat lijkt me sterk hoor. De muziek is gemaakt voor Bassie & Adriaan.

Dan zou het misschien kunnen dat Tita Tovenaar en kindernet DVD's gemaakt zijn door hetzelfde bedrijf.

Maar dan nog zou ik het raar vinden als ze dan dezelfde muziek gebruiken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de 1e Bridge Tita video's staat die muziek ook sporadisch, ik vind het afbreuk doen aan de series hoe mooi de muziek ook is, dat omdat het het originele karakter van de serie aantast.
precies, ik heb nog een band met opgenomen uitzendingen van de tros uit 1988, en daarop hoor je het niet, en ik vond het toen veel spannender, want die muziek van nu haalt de hele spanning eruit vind ik.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

't is wel zo dat de muziek van Bert Smorenburg & Aad van Toor in 2 nummers gebaseerd is op een bestaande melodie. Dit zijn dus Thema Raadsel en Thema Ierland. Hoe de originele nummers precies heten weet ik ook niet, misschien iets voor op te zoeken? :Y

En waarschijnlijk al gemeld: maar op de video "Vakantie" van Bridge Entertainment wordt ook de identieke als de B&A-series "Vrolijke rijder" gebruikt. Dus daarvoor heeft Bridge blijkbaar toestemming voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...