Ga naar inhoud

Welke games zijn overschat/onderschat?


Aanbevolen berichten

De titel van het topic zegt het al ;) Leg ook uit waarom je de spellen overschat/onderschat vind ;)

Zelf vind ik overschat:

De GTA-spellen - Ik vond ze, toen ik ze voor het eerst speelde, helemaal geweldig. Maar de spellen vervelen te snel. Na een week ken je (ik, althans) de spelwereld al uit je hoofd en gaat de lol er snel af. Zeker geen slechte spellen hoor, maar een 9 verdienen ze naar mijn mening niet.

De Splinter Cell-spellen - Zijn zo lineair als de nete, ze hebben nauwelijks replay-waarde. Nu zal je zeker denken: 'Een spel speel ik toch maar één keer uit...'. Maar bij Hitman (dat spel met die kale huurmoordenaar met die streepjescode op zijn achterhoofd) kon je de missies keer op keer opnieuw doen, elke keer op een andere manier. Ook kon je kleren van andere mensen aantrekken, om je te vermommen. Dit kan allemaal niet bij Splinter Cell, maar blijkbaar vind men lineaire spellen goed...

Halo - Waarom iedereen HALO zo geweldig vind snap ik echt niet. Overal krijgt het cijfer rond de 9,5, maar ik vind het echt een heel slecht spel. De levelopbouw is zo donker en saai... Ik heb zelfs de singleplayer helemaal uitgespeeld omdat iedereen het zo geweldig vond, maar ik blijf het een slecht spel vinden. Ook de multiplayer vind ik weinig aan, te weinig leuke wapens en te saaie levels...

Zowat alle EA-spellen - Ze mogen dan wel 8 miljoen euro in de productie van The Godfather hebben gestopt, dat maakt een spel niet meteen goed... :N

En zelf vind ik onderschat:

De Hitman-spellen - Heb ik net al gezegd, het spel heeft veel meer mogelijkheden en een véél betere replay-waarde dan de Splinter Cell-spellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

leuk topic, had het even gemist. Complimenten!

Onderschatte spellen vind ik:

de hele Thief serie (inbreken, beetje hitman-achtig idee)

de hele SSX serie (snowboard)

Doom 3 - in tegenstelling tot Quake 4 is Doom 3 WEL gaaf

Nerf Arena Blast - Quake arena achtig alleen dan met piefjes en schijfjes, erg vermakelijk

Gotcha! - een geweldig paintball spel! Eigenlijk alleen populair in Duitsland

Overschatte spellen vind ik:

GTA 3 en verder, 1 en vooral 2 waren super, vanaf 3 niks meer aan

Quake 4 - Echt zo doom 3-achtig, maar dan slecht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overschatte spellen vind ik:

GTA 3 en verder, 1 en vooral 2 waren super, vanaf 3 niks meer aan

Je bent ??n van de weinigen die het mij mij eens is ;) Ik vind het zo jammer dat vanaf GTA 3 en verder de spellen te snel vervelen. De spelwereld ken je al veel te snel uit je hoofd. En ik vind het al helemaal onbegrijpelijk dat ze overal negens en tienen krijgen, terwijl de spellen op lange termijn zwaar tegenvallen.

GTA 1 en 2 zijn inderdaad echt toppers, naar mijn gevoel is de spelwereld in de eerste twee delen veel groter, en beide spellen wisten mij langer te boeien. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je bent ??n van de weinigen die het mij mij eens is ;) Ik vind het zo jammer dat vanaf GTA 3 en verder de spellen te snel vervelen. De spelwereld ken je al veel te snel uit je hoofd. En ik vind het al helemaal onbegrijpelijk dat ze overal negens en tienen krijgen, terwijl de spellen op lange termijn zwaar tegenvallen.

GTA 1 en 2 zijn inderdaad echt toppers, naar mijn gevoel is de spelwereld in de eerste twee delen veel groter, en beide spellen wisten mij langer te boeien. :Y

Ik geloof dat GTA 1 tegenwoordig ook gratis te downloaden was maar of dit nu nog zo is weet ik niet zeker.

Maar kun je misschien nog iets meer vertellen over wat GTA 1 en 2 leuker maakt behalve de grotere spelwereld? Heb namelijk zelf alleen 3 en Vice City gespeeld en weet van de eerste 2 delen alleen dat je de auto waarin je zit constant van bovenaf ziet en daardoor lijken die delen ietsje eenvoudiger van opzet omdat het in de volgende delen steeds een 3D-wereld is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik geloof dat GTA 1 tegenwoordig ook gratis te downloaden was maar of dit nu nog zo is weet ik niet zeker.

Maar kun je misschien nog iets meer vertellen over wat GTA 1 en 2 leuker maakt behalve de grotere spelwereld? Heb namelijk zelf alleen 3 en Vice City gespeeld en weet van de eerste 2 delen alleen dat je de auto waarin je zit constant van bovenaf ziet en daardoor lijken die delen ietsje eenvoudiger van opzet omdat het in de volgende delen steeds een 3D-wereld is.

Tjah, ik kan hetn iet goed uitleggen, maar ik vind GTA 1 en 2 gewoon leuker, de missies zijn uitdagender dan in de delen GTA 3 en verder, en de spelwereld is groter. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

bij 3 is alles 3D en zoals met veel spellen die in 2D zijn begonnen is de 3D versie niks meer aan. Neem Pitfall, Worms, GTA dus ook...

Ik heb nu GTA2 weer op de Dreamcast, even wennen aan de besturing, maar kan ik eindelijk weer eens spelen ;)

GTA2 is dan misschien niet echt 2D maar meer een soort optisch 3D, maar in ieder geval geen First/Third Person perspectief (First person: je kijkt door de ogen van het personage, Thrid person: er hangt een camera (een '3e persoon') achter het personage).

Nog meer voorbeelden: Mario, Sonic, Rayman, Lemmings...

Link naar bericht
Delen op andere sites
bij 3 is alles 3D en zoals met veel spellen die in 2D zijn begonnen is de 3D versie niks meer aan. Neem Pitfall, Worms, GTA dus ook...

Ik heb nu GTA2 weer op de Dreamcast, even wennen aan de besturing, maar kan ik eindelijk weer eens spelen ;)

GTA2 is dan misschien niet echt 2D maar meer een soort optisch 3D, maar in ieder geval geen First/Third Person perspectief (First person: je kijkt door de ogen van het personage, Thrid person: er hangt een camera (een '3e persoon') achter het personage).

Nog meer voorbeelden: Mario, Sonic, Rayman, Lemmings...

Mee eens :Y Alhoewel ik Sonic Adventure 1 (in 3D) nog wel goed vind ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mee eens :Y Alhoewel ik Sonic Adventure 1 (in 3D) nog wel goed vind ;)

Sonic Adventure is niet Sonic, ik bedoel meer Sonic 3D, dat is gewoon Sonic, alleen dan in 3D ipv 2D.

Overigens snap ik niks van Sonic Adventure 1 (op dreamcast), je moet vechten tegen een robot en ik kan niks :P Geldt ook voor Adventure 2, alleen die begint heel anders en pas in stage 2 kom je dat monsterding tegen (en daar kom ik dus niet verder :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sonic Adventure is niet Sonic, ik bedoel meer Sonic 3D, dat is gewoon Sonic, alleen dan in 3D ipv 2D.

Overigens snap ik niks van Sonic Adventure 1 (op dreamcast), je moet vechten tegen een robot en ik kan niks :P Geldt ook voor Adventure 2, alleen die begint heel anders en pas in stage 2 kom je dat monsterding tegen (en daar kom ik dus niet verder :P )

Spring eens op zijn kop, dat zal wel helpen denk ik ;) (Werkt tenminste wel bij de andere Sonic-games ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sonic Adventure is niet Sonic, ik bedoel meer Sonic 3D, dat is gewoon Sonic, alleen dan in 3D ipv 2D.

Overigens snap ik niks van Sonic Adventure 1 (op dreamcast), je moet vechten tegen een robot en ik kan niks :P Geldt ook voor Adventure 2, alleen die begint heel anders en pas in stage 2 kom je dat monsterding tegen (en daar kom ik dus niet verder :P )

Ik snap ook niks van Sonic Adventure 2, ik moet met die ene vleermuis diamanten opsporen op zo'n planeet en het lukt mij maar niet om die te vinden, en van de hints die je in dat level krijgt snap ik helemaal niks... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik snap ook niks van Sonic Adventure 2, ik moet met die ene vleermuis diamanten opsporen op zo'n planeet en het lukt mij maar niet om die te vinden, en van de hints die je in dat level krijgt snap ik helemaal niks... O}

ik kom nog niet eens bij een vleermuis :P maar morgen heb ik een memory card, dus dan ga ik weer echt spelen, nu is er niet veel aan want ik moet steeds opnieuw beginnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...

bij 3 is alles 3D en zoals met veel spellen die in 2D zijn begonnen is de 3D versie niks meer aan. Nog meer voorbeelden: Mario, Sonic, Rayman, Lemmings...

Ik vind Super Mario 64 en Rayman 2 toch echt topspellen hoor! :O De prachtige kleurrijke werelden van Super Mario 64, het grote avontuur waarin je het op moest nemen tegen de piraten in Rayman 2...hoewel de muziek in Rayman 1 wel véél beter was!

De vervolgen daarop vind ik dan weer niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...