Ga naar inhoud

Mel Blanc


Aanbevolen berichten

post-39-127422193937.jpg

Mel Blanc was ongetwijfeld de beste stemacteur die de wereld ooit gekend heeft. Niet te geloven hoeveel verschillende stemmetjes hij uit zijn mond wist te toveren. Porky Pig, Daffy Duck, Bugs Bunny, Yosemite Sam, Tasmanian Devil, Woody Woodpecker, Barney Rubble(Flintstones), Mr Spacely(Jetsons) en Heathcliff zijn slechts enkele bekende voorbeelden.

Vooral in de Looney Tunes was hij dus ontzettend veel te horen, maar ook nog in zoveel meer. Hij kon eigenlijk gewoon hele tekenfilms in zijn eentje inspreken en dan nog zou je niet in de gaten hebben dat hij al die stemmen zelf deed. Vroeger lette ik nooit zoveel op de stemmen. Maar nu ik de laatste tijd veel Boomerang kijk, hoor ik zijn stemmetjes weer vaak langskomen.

_O_ _O_ _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bugs Bunny is één van de beste tekenfilmfiguren ooit bedacht. Mel Blanc had honderden stemmen, maar ze waren niet allemaal authentiek. Daffy Duck is bijv. een versnelde Sylvester, en Tweety is weer een versnelde Porky Pig. Die heeft hij later wel zonder versnelling kunnen doen trouwens. Maar toch blijft Mel Blanc een hele talentvolle man. Het is trouwens ongelofelijk als je je beseft dat al die stemmen die hij toen allemaal zelf deed nog worden gedaan maar nu door meerdere mensen, omdat niemand alle stemmen kon doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is trouwens ongelofelijk als je je beseft dat al die stemmen die hij toen allemaal zelf deed nog worden gedaan maar nu door meerdere mensen, omdat niemand alle stemmen kon doen.

Zo iemand vinden ze ook nooit meer. :P

Ik heb nooit veel van die latere dubs gezien. Ik heb laatst even wat dingetjes gekeken van de laatste jaren, maar je hoort wel dat het andere stemacteurs zijn. De stemmen lijken er veel op, maar nét zo goed worden ze natuurlijk nooit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bugs Bunny is één van de beste tekenfilmfiguren ooit bedacht. Mel Blanc had honderden stemmen, maar ze waren niet allemaal authentiek. Daffy Duck is bijv. een versnelde Sylvester, en Tweety is weer een versnelde Porky Pig. Die heeft hij later wel zonder versnelling kunnen doen trouwens. Maar toch blijft Mel Blanc een hele talentvolle man. Het is trouwens ongelofelijk als je je beseft dat al die stemmen die hij toen allemaal zelf deed nog worden gedaan maar nu door meerdere mensen, omdat niemand alle stemmen kon doen.

Neemt zijn nooit niet alle stemmen nu voor zijn rekening, zoals in het filmpje te zien is?

Link naar bericht
Delen op andere sites

wordt dat niet verteld in het filmpje?

Ik heb het filmpje niet gezien, ik weet alleen dat Noel een groot deel van de stemmen voor Space Jam zou gaan doen en daar wegens een conflict van afgezien had. Maar als je het filmpje gezien hebt en daar al duidelijk is wat je vraagt, waarom vraag je het dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het filmpje niet gezien, ik weet alleen dat Noel een groot deel van de stemmen voor Space Jam zou gaan doen en daar wegens een conflict van afgezien had. Maar als je het filmpje gezien hebt en daar al duidelijk is wat je vraagt, waarom vraag je het dan?

Nou misschien moet je dan toch maar eens de laatste seconden van het filmpje kijken. Dan had je die opmerking niet hoeven te maken dat er meerdere mensen zouden zijn die de stemmen nu inspreken ;).

Ik had namelijk al zo'n vermoeden dat je postte voordat je überhaupt dat filmpje had gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou misschien moet je dan toch maar eens de laatste seconden van het filmpje kijken. Dan had je die opmerking niet hoeven te maken dat er meerdere mensen zouden zijn die de stemmen nu inspreken ;).

Ik had namelijk al zo'n vermoeden dat je postte voordat je überhaupt dat filmpje had gezien.

Dat filmpje heb ik niet gezien omdat ik het hier heb over Mel Blanc, niet over het filmpje dat Frey er bijgezet heeft. Maargoed, met wat jij zegt ontken je dus dat er meerdere mensen zijn die zijn stemmen vervangen. Echter, is dat wel zo. Ik citeer wikipedia (die hier correct is):

'Blanc trained his son, Noel, in the field of voice characterization. While the younger Blanc has performed his father's characters (particularly Porky Pig) on some programs, he has chosen not to become a full-time voice artist.'

Hij doet dus niet alle stemmen en hij doet het ook niet full-time. Ik heb niet het idee dat mijn opmerking fout was, maar het staat jou natuurlijk vrij om te denken dat dat wel zo is.

EDIT: Het filmpje gekeken. Er wordt gezegd dat hij door zal gaan met de stemmen van Mel, maar ze zeggen niet dat hij alle stemmen zal gaan doen en daarnaast is dit uiteindelijk niet gebeurd.

aangepast door Y J
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...