Ga naar inhoud

Verschillende versies van de liedjes


Aanbevolen berichten

Ze willen niets met Klaris te maken hebben maar toch zijn er nog in een paar series de originele muziek te horen al is het maar een klein stukje onderandere bij de schatkaart ja. Ook zijn enkele liedjes nog origineel gebleven in sommige series.

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee niet alle ja.

Liedjes van de schatkaart zijn toch origineel op Abacadabra na. Van de kroon ook en van de verzonken stad Dimitri, Toen ging de wekker, In Griekenland, Vriendelijk zijn weet ik niet zeker en Had ik nou maar nee/ja gezegd. In europa franse en spaanse les. In amerika Caribisch carnaval, Truckeslied, ook weer Had ik nou maar nee/ja gezegd.

Ook wordt 1 van de boeventunes nog gebruikt in het begin van reis vol verassingen.

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee niet alle ja.

Liedjes van de schatkaart zijn toch origineel op Abacadabra na. Van de kroon ook en van de verzonken stad Dimitri, Toen ging de wekker, In Griekenland, Vriendelijk zijn weet ik niet zeker en Had ik nou maar nee/ja gezegd. In europa franse en spaanse les. In amerika Caribisch carnaval, Truckeslied, ook weer Had ik nou maar nee/ja gezegd.

Ook wordt 1 van de boeventunes nog gebruikt in het begin van reis vol verassingen.

Vanaf de schatkaart zijn nagenoeg alle nummers origineel door Klaris gemaakt. De 11 nummers die bewerkt zijn, zijn de enigen. Meer dan de helft is dus nog origineel. Hier een lijst:

SCHATKAART:

Ga je mee

Kom we gaan er tegenaan

Lachen, lachen, lachen

De trainer

(Abacadabra is enkel een fragment en onmogelijk een liedje te noemen)

KROON:

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

In de lente

STAD:

Vriendelijk Zijn

Dimitri

In Griekenland

Toen ging de wekker

EUROPA:

Franse les

Spaanse les

Zo vrij als een vogel

AMERIKA:

Caribisch Carnaval

Had ik nou maar ja/nee gezegd

Truckerslied

Wij zijn nietig

De rest is vervangen. En wat die nummers zijn mag je zelf wel uitzoeken. Heb dit ook zelf onderzocht. :P

aangepast door Y J
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die tellen eigenlijk niet mee, omdat het niet van Klaris is ;)

Wij zijn nietig is toch wel van Klaris?

Het deuntje is gebasseerd op "Wij zijn reuzen" van Rinus van Galen, dat klopt.

Maar het zijn beide verschillende arangementen hoor :9

Of is "Wij zijn nietig", van Ruud Bos, net als "Zo vrij als een vogel?",

in dat geval heb ik me vergist :D

En is caribisch geval echt niet nabewerkt, ik dacht altijd van wel? 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die tellen eigenlijk niet mee, omdat het niet van Klaris is ;)

Gebaseerd op Wij zijn reuzen (Waarvoor op De leukste liedjes 2 uit 1992 bij dat nummer dezelfde arrangementen gebruikt worden), maar die versie is wél gecomponeerd door Klaris.

Zo vrij als een vogel is origineel van Van Galen (Het zou in de Diamant al gezongen worden) of van Maurizio Mantille (Het zit in de Professor, geen idee wie nu de muziek voor die versie heeft gecomponeerd), maar wordt nogmaals gezongen in de luchtballon boven Belgie in de Europa-serie.

Dus tja, moeilijk te zeggen. Het punt blijft dat de Klaris-composities nog steeds ervan te horen zijn in de series, waar het uiteindelijk om ging. ;)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

...

Zo vrij als een vogel is origineel van Van Galen (Het zou in de Diamant al gezongen worden) of van Maurizio Mantille (Het zit in de Professor, geen idee wie nu de muziek voor die versie heeft gecomponeerd), maar wordt nogmaals gezongen in de luchtballon boven Belgie in de Europa-serie.

...

Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) :Y

Ruud Bos is inderdaad de componist van "Zo vrij als een vogel" en zijn versie is zowel in de Professor als in Europa gebruikt. Er is echter ook een Klaris-bewerking en die is nu op de Adriaan-page te horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ruud Bos is inderdaad de componist van "Zo vrij als een vogel" en zijn versie is zowel in de Professor als in Europa gebruikt. Er is echter ook een Klaris-bewerking en die is nu op de Adriaan-page te horen.

Okee klinkt goed, ik ga vanavond luisteren :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) :Y

Hè, stom van me, vergeet het iedere keer weer. Dat klopt inderdaad, al zijn er toch twee versies. Er is namelijk, na Europa, voor De leukste liedjes 2 alsnog een Klaris-compositie gemaakt. En die is dus, zoals Warboel al zegt, nu op de Adriaan-homepage te horen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Ik kon zo gauw even geen ander topic vinden dus dan maar hierin;

'De wereldreis van Clown Bassie' was voor het eerst te horen op de LP 'Bassie en Adriaan met 18 liedjes' in 1978.

In 1979 was het te horen in de serie 'De diamant'. Het oorspronkelijke liedje had Aad al geschreven in de tijd dat Bas en Aad nog werkten als The Crocksons. Bas had de muziek ervoor gemaakt en heette toen 'De wereldreis van het Aapje Mono'. Het liedje is in die tijd niet uitgebracht en in de 'Bassie en Adriaan-tijd' is het 'Aapje Mono' vervangen door 'Clowntje Bassie'.

Hafijn, dat had menig lezer vast al zien staan op de pagina van 'De wereldreis van Clown Bassie'. Maargoed, nu valt me iets op aan het liedje wat eigenlijk al die tijd best raar was, tenzij Bassie's ouders in Afrika woonden...

hij vloog naar China in een ballon

de wind die blies hem ook naar Saigon

vandaar ging hij verder naar Afrika

en daar bezocht hij zijn pa en ma

Dat was in het geval van Aapje Mono toch iets logischer geweest :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zit ook in de serie. De Klaris versie staat op de Europa CD, niet op de leukste liedjes 2.

De Klaris-versie staat inderdaad op de Europa CD, maar die zit toch echt niet in de serie. De CD is ook pas uitgebracht nadat de serie al was uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht dat gewoon de Ruus Bos-versie in de Europa-serie zat, wat bleek te kloppen. Toen mensen (Lees; Jij) dat al voor mij gepost hadden zei ik "ninja'd". :)

Ninja'd gaat alleen maar op als het enkele seconden voor jouw post geweest is. En dat gaat hier niet op. Maar goed, ik snap het al.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...