Ga naar inhoud

De Beste 2D Platformer: Ronde 1.16


  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel geniet jouw voorkeur?

    • Sonic (3) & Knuckles (1994)
      3
    • Duke Nukem II (1993)
      2


Aanbevolen berichten

De Beste 2D Platformer: Ronde 1.16

Sonic (3) & Knuckles (1994)

Dr. Robotniks Death Egg stort ter aarde op Angel Islands Lava Reef vulkaan. Weer probeert de kwaadaardige geleerde zijn Death Egg op te bouwen, dit keer met behulp van de Master Emerald. Knuckles heeft door dat Robotnik hem al die tijd bedrogen heeft en helpt Sonic om hem te stoppen.

vs.

Duke Nukem II (1993)

De kwaadaardige Rigelatins zijn van plan om de aarde te veroveren en de mensen als slaven te houden. Om dit te bereiken ontvoeren ze Duke Nukem en proberen ze zijn hersens eruit te zuigen om te kijken hoe ze het beste de aarde kunnen aanvallen. Duke Nukem ontsnapt echter en moet wederom de wereld zien te redden.

Welk spel geniet jouw voorkeur?

Link naar bericht
Delen op andere sites

I am supporting Sonic 3 (And Knuckles) on this one.

Oftewel, ik kies Sonic 3.

Geinig weetje; Door tijdgebrek kon Sonic Team destijds niet Sonic 3 compleet met alle zones uitbrengen zoals ze wilden. Dus hadden ze een Sonic 3 A/B/C idee.

- Sonic 3A was een cartridge met de eerste zoveel zones tot Launch Base Zone (Sonic 3 zoals hij is uitgebracht)

- Sonic 3B had de rest-zones (Wat dus Sonic & Knuckles werd)

- Tenslotte was er nog een idee voor Sonic 3C. Het complete spel met ALLE Zones in 1 cartridge.

Echter, deze cartridge voor Sonic 3C, die na 3A en 3B zou worden uitgebracht als limited edition, was zo groot geworden dat de prijs zeker boven de 100 dollar was gegaan. Voor een spel wat op dat punt in feite al was uitgebracht, werd dat niet logisch geacht en werd het idee van Sonic 3C geschrapt. Hierdoor ging men over op de 'Lock-on' technologie, waarbij je Sonic 3 en Sonic & Knuckles aan elkaar kon vastmaken en opgestapeld in je Genesis/Mega Drive kon steken. Hiermee kreeg je het spel zoals het uiteindelijk bedoeld was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig weetje. :)

Ik ga ook voor Sonic, want Sonic 3 is mijn favoriete spel uit de Sonic-reeks voor de Megadrive. Sonic 2 heeft misschien een iets betere soundtrack, maar deel 3 heeft echt een perfect level design en het is leuk dat je uit verschillende karakters kan kiezen. Dan blijkt ook opeens dat Sonic zelf vrij slecht is en dat Knuckles' wapen (het zweven door de lucht) het spel een stuk eenvoudiger maakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...en het is leuk dat je uit verschillende karakters kan kiezen. Dan blijkt ook opeens dat Sonic zelf vrij slecht is en dat Knuckles' wapen (het zweven door de lucht) het spel een stuk eenvoudiger maakt.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Knuckles kan weliswaar zweven, hij kan minder hoog springen, heeft iets andere physics dan Sonic (Vind ik persoonlijk minder fijn spelen), is minder snel en Knuckles heeft ook verschillende routes die over het algemeen moeilijker zijn dan Sonic's paden. Sonic is niet echt slecht, hij kan gewoon niet vliegen. Maar dan nog is en blijft hij een awesome egel.

...Maar de échte reden dat Sonic 3 over een heel stel games ownt is simpel; De DOOMSDAY ZONE. Oh yeah.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...