Ga naar inhoud

ID Contest Carnaval


Aanbevolen berichten

Het is alweer bijna Carnaval en dat betekent weer een hoop bier en vrolijke muziek...

Om alvast in de stemming te komen, hierbij

De ID Carnaval Contest

In deze contest zitten 26 opgaven.

Van deze opgaven wil ik graag weten wie de artiest is en wat de titel van het nummer is.

Let op;

In deze contest zitten 4 opgaven, waarbij ik twee artiesten en twee titels van een nummer wil weten.

Het betreft daarbij om een uitvoering met dezelfde muziek, maar met een andere tekst.

Dit zijn opgave 6, 12, 18 en 24.

In het antwoord formulier staat bij deze opgaven ook een "A" en een "B" om beide antwoorden te geven.

Het totaal aantal punten wat kan worden behaald is dus (26 x 2) + (4 x 2) = 60 punten

De duur van de contest bedraagt 2 weken na opening.

De deadline van de contest is dus zondag 27 februari.

De winnaar van deze contest ontvangt een aantal gekleurde ballonnen als award: post-206-0-34158900-1294602330.png

De runner-up van deze contest ontvangt een aantal grijze ballonen als award: post-206-0-48354500-1294602336.png

Hieronder kunnen de opgaven worden gedownload;

ID Contest Carnaval.zip

Veel Succes! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik vrees dat ik hier niet aan zal deelnemen.

Ik herken welgeteld 1 nummer 100% zeker en ik herken de tune van 2 andere.

Nederlandse carnavalsnummers zijn een beetje buiten mijn bereik...

Dan ben ik wel benieuwd welke je herkent en 100% zeker weet :P

Nummer 4 denk ik...?

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

3 inzendingen binnen, dus een eeste tussenstand kan worden gegeven;

1. konijnmini

2. randy_roes

2. TMP

Er wordt gezegd dat het een pittige contest is...

Er zitten een aantal zeer bekende carnavalshits tussen en verder kan ik aangeven dat aan te raden is om te beginnen met zoeken op de "grotere artiestennamen", dan zul je al een heel eind komen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Frey komt binnen op een 2e plaats;

1. konijnmini

2. Frey

3. randy_roes

3. TMP

Gezien het feit dat de contest nogal pittig blijkt te zijn (volledig tegen mijn verwachting in gezien er toch echt nummers in de contest zitten waarvan ik zo goed als zeker weet dat jullie die kennen), en gezien de resultaten die ik binnen krijg nogal bedroevend zijn, heb ik besloten om maar alvast de hints te geven.

Hieronder staan 30 afbeeldingen, die betrekking hebben op de naam van de artiest, de naam van het carnavalsnummer óf een gedeelte van de songtekst. Ik hoop dat jullie hiermee wel tot meer inzendingen komen.

post-206-0-58413700-1297813889.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Extra hints:

Hieronder staat de al eerder geplaatste collages met 30 plaatjes geplaatst.

Echter aan deze collage zijn nu de cijfers van de opgaven toegevoegd EN er zijn extra plaatjes bijgeplaatst!

- De extra plaatjes zijn geplaatst bij de opgaven die nog niet geraden zijn door een user

- LET OP: De cijfers hebben 3 verschillende kleuren. Dit is met opzet gedaan! Hoe meer opgaven je hebt gevonden, hoe duidelijker het zal worden om te achterhalen wat met deze kleuren wordt bedoeld.

Extra tip:

Deze contest bevat een 4-tal "dubbele" opgaven; Bij 2 van de 4 opgaven zijn de titels nagenoeg gelijk aan elkaar. Doe er je voordeel mee en laat geen punten liggen ;)

post-206-0-49378700-1298203497.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog maar 75 minuten te gaan en de standen zijn momenteel zodanig dat slechts 1 antwoord al verschil kan maken om te winnen!

De contest sluit om 00.00 uur. Alle inzendingen daarvoor worden meegenomen.

Morgenavond zullen de antwoorden bekend worden gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DE EINDSTAND

1. Joost (52 punten) post-206-0-20081500-1298933179.png

2. konijnmini (47 punten) post-206-0-65767100-1298933184.png

3. TMP (40 punten)

4. Frey (24 punten)

5. Hinse (21 punten)

6. randy_roes (2 punten)

DE ANTWOORDEN

1.

2.

3.

4.

5.

6A. Lowland Trio - Mijn Naam Is Haas

6B.

7. Band Zonder Banaan - Koning Pintenman

8.

9. Dutch Boys - Boer Harms

10.

11.

12A.

12B. Normaal - Mama Woar Is Mien Pils?

13.

14. Drukwerk - (Mar)Janneke

15.

16.

17.

18A.

18B. Ronnie Tober & Ciska Peters - Naar De Kermis

19.

20.

21.

22. Sugar Lee Hooper - Oh, Wat Ben Je Mooi

23.

24A. Alex - Een Bossie Rooie Rozen

24B.

25. WC Experience - Pannekoek In Mijn Onderbroek

26.

DE KLEURCODE

- Rode cijfers waren hints voor de Artiesten

- Blauwe cijfers waren hints voor de titels van de carnavalsliedjes

- Groene cijfers waren hints voor een gedeelte uit de songtekst van de carnavalsliedjes

RODE CIJFERS (UITLEG)

- Lijkt mij niet nodig om nader uit te leggen

BLAUWE CIJFERS (UITLEG)

- Lijkt mij niet nodig om nader uit te leggen

GROENE CIJFERS (UITLEG)

10: Johnny & Rijk - Pa Wil Niet In Bad (vanaf 0.57)

"Zij vond een psychiater, die zei gebruik geen water. Dus van nu af aan, het bad voor bier gedaan.

En nu komt het gekke, want pa die vond het lekker. Hij was uit de badkuip niet meer weg te slaan."

15: De Leidse Sleutelgaten - Joke Stop Met Koken (steeds aan het einde van het refrein)

"Want ik wil gezellig samen met jou neutronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken."

18A. Ome Henk - Carnaval Is Niks Voor Mij (vanaf 0.52)

"Kijk hem daar lopen in dat Mickey Mouse pak! He! Hoe oud ben je nou?! 72?!"

21: Alle 13 Jaanke - Arrogante Kwal (vanaf begin van het nummer)

"Ik kreeg een bloemetje met Valentijn, een flesje rooie wijn, en gouwe ringe."

Joost en konijnmini, gefeliciteerd!

Iedereen bedankt voor de deelname ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Woei! Mijn eerste winnaars award!

Om eerlijk te zijn had ik het niet verwacht. Zeker omdat ik er 4 echt niet wist. Bij één opgave dacht ik de muziek te herkennen, maar het nummer ken ik achteraf helemaal niet. Van die 4 niet ingevulde opgaven ken ik er sowieso maar één.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laat ik trouwens niet vergeten om konijnmini nog even te feliciteren! Bij deze dus *O*

Overigens ben ik wel benieuwd naar de scores per opgave. Zijn er bepaalde opgaven helemaal niet geraden of is elke opgave door tenminste één iemand geraden? Er zaten namelijk behoorlijk lastige nummers bij.

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Laat ik trouwens niet vergeten om konijnmini nog even te feliciteren! Bij deze dus *O*

Overigens ben ik wel benieuwd naar de scores per opgave. Zijn er bepaalde opgaven helemaal niet geraden of is elke opgave door tenminste één iemand geraden? Er zaten namelijk behoorlijk lastige nummers bij.

Er is uiteindelijk slechts 1 opgave niet geraden en dat was die van Bertie Lukano. ;)

post-206-0-28015900-1299003133.jpg

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...