Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan: Serie ???


Van welke serie moet een B&A game gemaakt worden?  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Van welke serie moet een B&A game gemaakt worden?

    • Plaaggeest
      4
    • Sleutel
      2
    • Diamant
      2
    • Professor
      2
    • Schatkaart
      4
    • Kroon
      15
    • Verzonken Stad
      4
    • Europa
      4
    • Amerika
      2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

^O^ Ik ook niet. Maar zal toch moeten jongens! Ik moet Lara nog spriten en de B&A Boys.

Misschien kan je voor Lara de sprite van Pikachu gebruiken uit Pokemon Yellow. En misschien kan je ook maken dat als je met Bassie en Adriaan loopt, dat Lara achter je aankomt! (Net zoals met Pikachu in Pokemon Yellow!)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien kan je voor Lara de sprite van Pikachu gebruiken uit Pokemon Yellow. En misschien kan je ook maken dat als je met Bassie en Adriaan loopt, dat Lara achter je aankomt! (Net zoals met Pikachu in Pokemon Yellow!)

leuk gevonden MaartenF !!!!

p.c. komt robin ook ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik hoop niet dat hij er een voetbal-level bij maakt want ik ben heel slecht in voetbal ook op de computer :N

Het is & blijft het geheim van de schatkaart maar mss kan hij wel soms een knop maken dat je die level kan overslaan ....

ow ik heb nog eeen leuk idee:

oplaaste van het spel (in de grot) kan je de grot van pokemon games gebruilen dat je zo de weg moet zoeken naar de schat

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is & blijft het geheim van de schatkaart maar mss kan hij wel soms een knop maken dat je die level kan overslaan ....

ow ik heb nog eeen leuk idee:

oplaaste van het spel (in de grot) kan je de grot van pokemon games gebruilen dat je zo de weg moet zoeken naar de schat

Ja en dan kan je misschien ook maken dat je stenen moet wegduwen.

Maar ik hoop niet dat dezelfde grot uit Pokemon Red, Blue en Yellow wordt gebruikt want daar zat ik heel lang vast. Die grot uit Gold, Silver en Crystal kan je misschien wel gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja & dan kan je zo die lichtoogje's van robin gebruiken voor klein beetje te zien

Of je kan ook ervoor zorgen dat Robin de 'Flash' aanval gebruikt zodat de hele grot verlicht wordt! *)

Maar ik denk niet dat Robin in het spel komt, wordt teveel werk denk ik. Of Lara kan Robin dragen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
je hebt een fout gemaakt Maarten F want lara gaat toch niet mee met *bas* en *adriaan* naar lanzarote (gebroken lans)?????????? *bas* *adriaan* *japie* *b2* *aadbaron* *robin* maar *lara* dus niet.

*baron* Drommels, je hebt gelijk!

Maar als ze nog in Nederland zijn kan het wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
hij is al de hele 2de pagina afwezig.

DoKoCo waar ben je!!!??? :?

Laat die jongen toch! Als-ie wat te melden heeft dan doet hij dat wel. Een spel is niet in één dag gemaakt. :(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Internet lag eraf :( Maar een beetje rustig maar :W

Even kijken..

Zouden jullie er rekening mee willen houden dat de tekst programmeren lang duurt.

-Ja, de B&A Boys erin. (Nu op de radio) Maar 1 sprite duurt een half uur! Kun je nagaan... Al heb ik geluk dat ik één van 's werelds top-spriters ben.

-Nee, geen screenshots. Dat andere was ook geen screenshot, maar een previewshot. (Zo word het)

-Nee, ik maak de Lara sprite zelf. En ja hij loopt achter Bassie aan. (Bassie loopt achter Adriaan aan)

-Ja, Robin komt ook natuurlijk!

-Ja, er komt een voetbal-level. ;) Sorry

-En als ik die Pikachu sprite gebruik, rip ik hem uit de game.

-Ja, ik gebruik de Pokémon Cave Tiles. Maar verander ze wel een beetje.

-Ja Wonderer, ik heb dit eerder gedaan. Blijkbaar. Nee geintje, ik heb al twee Super Smash Bros spellen geprogrammeerd.

-Robin is makkelijker dan Lara.

-Nee, maar Lara zit wel in Nederland.

-De demo komt uit als hij klaar is.

Zo, that's it.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geeft je eigenlijk ook de broncode vrij? Zo ja, onder welke licentie breng je het spel dan uit? GPL, LGPL of iets anders.

:*

Pardon

Dit mag je even uitleggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:*

Pardon

Dit mag je even uitleggen.

Ik bedoel dus of je, als je het spel uitbrengt, ook de programmeerdcode vrijgeeft, zodat anderen het eventueel kunnen verbeteren/uitbreiden.

En zo ja, met welke voorwaarden. Bijvoorbeeld dat iedereen het spel mag aanpassen, maar dat ze als ze hun versie verspreiden de aangepaste programmeercode ook vrij moeten geven.

Dit is namelijk een redelijk vaak gebruikt principe dat ook al geweldige programma's heeft opgeleverd. Bijvoorbeeld OpenOffice.org (een gratis office suite), Mozilla (Een webbrowser) en Tuxracer (een spel waarin je als penguin van een berg af glijdt.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Bijvoorbeeld OpenOffice.org (een gratis office suite), Mozilla (Een webbrowser) en Tuxracer (een spel waarin je als penguin van een berg af glijdt.)

Mijn vriendje is helemaal verslaafd aan Tuxracer. Ik had het na een level wel gezien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of ik die engine vrijgeef weet ik nog niet. En die teksten zal ik toch moeten vertalen dus..

Update: Die teksten die onder het spel komen, die zijn heel moeilijk te programmeren. Dit zal wel een tijdje duren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is te doen :'( . Ik heb de caravan en het veld buiten af, maar die teksten aan de onderkant, duren wat langer programmeren. Heb geduld en ik laat me eigen niet opjutten :P

Wat voor bestand is het?

Is het een java bestand? Dan kunnen we hem ook op onze telefoon spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb goed en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat er nieuwe tiles zijn. En de sprites van Aad zijn geupdate. Het slechte nieuws is dat ik de rest allemaal kwijt ben. 8)7 Maar ik zal het maken ;) hoor. Ik heb nu net B&A en de schatkaart gekocht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
(Bassie loopt achter Adriaan aan)

-En als ik die Pikachu sprite gebruik, rip ik hem uit de game.

-Ja, ik gebruik de Pokémon Cave Tiles. Maar verander ze wel een beetje.

Met wat voor programma rip jij ze dan uit een gameboy (.gbc) bestand?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

:Y:Y Zow...

Ik kan het niet laten. Ik heb vakantie dus toch niks te doen. Maak even een keuze uit de poll en we kijken welke serie het word. Hebben jullie nog wat in te brengen. Reis van Europa zou ik dan van Engeland natuurlijk Nederland moeten maken. Anders krijg je: "Goodmorning is goodmorning.." en dat werkt ook niet.

De MIDI's kan ik zelf inspelen, of anders hulp vragen aan DJ en Lukas. Dus het moet wel lukken denk ik. Heeft er iemand die Adriaan sprites nog?

(Nu ga ik hem proberen écht af te maken, dus niet dringen jullie)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ehm... 8)7

Ik kan het niet weghalen, dus de eerste is de plaaggeest, de tweede en de derde zijn de sleutel. (Van die laatste twee tel ik de stemmen gewoon op). Ik was een beetje ongeduldig van de morgen al :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ehm... 8)7

Ik kan het niet weghalen, dus de eerste is de plaaggeest, de tweede en de derde zijn de sleutel. (Van die laatste twee tel ik de stemmen gewoon op). Ik was een beetje ongeduldig van de morgen al :P

Moet je aan de mods vragen of ze er eentje willen verwijderen en de eerste willen wijzigen in ''De Plaaggeest.'' ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Will diegene die al had gestemd op de Kroon opnieuw stemmen? Het was namelijk technisch niet meer mogelijk om de 3 keuzes voor Sleutel weg te halen, dus moest ik de poll opnieuw invullen. :P

Amerika of Europa lijkt mij persoonlijk wel leuk. Lekker grote vlaktes met landschappen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Will diegene die al had gestemd op de Kroon opnieuw stemmen? Het was namelijk technisch niet meer mogelijk om de 3 keuzes voor Sleutel weg te halen, dus moest ik de poll opnieuw invullen. :P

Haha, ik was degene die op de Kroon ging stemmen. :P

Ik heb op de kroon gestemd omdat het me geweldig lijkt om in de prelude te racen van telefooncel naar telefooncel. O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, ik was degene die op de Kroon ging stemmen. :P

Ik heb op de kroon gestemd omdat het me geweldig lijkt om in de prelude te racen van telefooncel naar telefooncel. O+

Je haalt me de woorden uit mijn spreekwoordelijke binnenzak. ;)

En dan vooral met die muziek erbij. Zie het al helemaal voor me. :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...