Ga naar inhoud

RTG 110 - Grand Theft Auto: San Andreas (2004)


  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef je beoordeling voor Grand Theft Auto: San Andreas

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      2
    • 8
      1
    • 9
      4
    • 10
      0
    • niet gespeeld
      1


Aanbevolen berichten

Grand Theft Auto: San Andreas (2004)

post-24-0-95088400-1326831963.jpg

Opzet

Begin jaren '90 keert Carl Johnson (alias CJ) terug naar huis wanneer zijn moeder is vermoord. Zijn jeugdbende, de Grove Street Families, verliest terrein en gaat langzaam ten onder aan de drugs. Direct na zijn terugkeer naar De Hood, zijn er een paar corrupte agenten die hem beschuldigen van een moord. CJ is gedwongen op een avontuur te gaan die hem brengt naar alle uithoeken van de staat San Andreas, om zijn familie te redden en om controle te krijgen over de straten.

Trailer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een 8,5 (dus 9). Het spel kwam in 2005/6 voor de pc uit en destijds was de engine (afkomstig uit deel 3) al behoorlijk verouderd. Ook vond ik het 'hood'-principe in de sloppenwijk minder leuk dan Vice City. Wel was voor het eerst de map enorm groot met verschillende landschappen, en was er vanuit de community goede support voor multiplayer (Multi Theft Auto). Met name dat laatste heb ik maanden lang gespeeld, want de mogelijkheden met de level editor waren oneindig. Ik heb zelfs nog een paar maps gebouwd die online populair waren, waaronder God Wants Pizza, waarbij je met 32 man op een server een haast oneindige rond lopende trap op moest komen met een pizzascooter. Hilarische taferelen omdat het trappetje veel te smal was om met zijn allen tegelijk te bestormen. :P

Dus ondanks de gedateerdheid en de mindere setting toch een geslaagde game.

Link naar bericht
Delen op andere sites

GTA3 en Vice City en dáárna kwam deze. San Andreas is, mede door het volledige leven-gehalte, aan de ene kant een topper en aan de andere kant redelijk meh... Je hebt echt ontzettend veel te doen (Al vind ik het op z'n tijd eten wel debiel, alsof je een auto jat en dan niet verder kan omdat de benzine op bleek te zijn :')) en de missies zijn briljant, het verhaal een keer echt goed uitgedacht... En de richter in het geval van schieten ook goed van pas.

Heerlijk spel. Een 9.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Heel erg leuk spelletje! Alleen speel ik bijna nooit missies, maar rijd ik alleen een beetje rond met politie achter mij aan.. Het kan zijn dat het daaraan ligt, dat ik dit spel een niet echt zo'n hoge score ga geven, maar goed. Multiplayer was ook altijd erg leuk om te doen! Samen met mijn vriend gingen we dan altijd op google op zoek naar een leuke cheat. Bijvoorbeeld een cheat voor een quad, helicopter of parachute. En dan gingen we altijd de parachute omdoen, helicopter in, wachten tot ie het hoogst is en dan eruit springen.. Je zou denken dat het saai is, maar het is nog best wel leuk hoor! En ja, natuurlijk kan het ook in GTA IV, enz.

Maar goed..

7/10

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Dit spel vind ik het leukste spel van de GTA-reeks die ik heb gespeeld.

Heerlijke gameplay, leuke missies (soms een tikkeltje lastig) en leuke opzet (3 verschillende gebieden en de brotherhood (de verschillende bendes).

Gave muziek ook en leuke personages, daarnaast veel zoekwerk door alle grafitymuren, foto's, oesters en hoefijzers te zoeken. Het enige minpunt wat ik hier aan kan geven is dat ik de laatste missie nooit heb weten uit te spelen...

9/10

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...