Ga naar inhoud

Radio Programma's


Aanbevolen berichten

Zoals een hoop van de leden hier weten hebben we in een ver verleden op dit forum Radio Bassie & Adriaan gehad. Een hobby project wat een onverwacht succes werd. Naast Radio B&A maakte ik ook 3 uur radio bij de lokale zender in Spijkenisse. Dat is ook ten einde gekomen, maar sinds januari 2011 maak ik iedere vrijdagavond van 20.00 tot 22.00 uur Boer & Bou FM bij Radio Schiedam en om de zaterdag de Schiedam Top 25.

Een flinke lead-in, maar in dit topic wil ik het eens hebben over radio programma's. 's Morgens luister ik eigenlijk altijd naar Rick in de morgen op Veronica. Waar luister jij naar?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uiteraard ben ook ik geen vreemde in de radiowereld.

Het begon met XMS op zaterdagavond op Radio Populair (regionaal, kop van Noord-Holland). Eerst van 23:00-01:00u, later van 22:00-01:00u en de laatste maanden zelfs van 20:00-01:00u.

Daarna Radio Bassie & Adriaan, Radio Clown & Acrobaat en helemaal op het einde zelfs Radio Acrobaat.

Tussendoor nog een tijdje Retro Radio gehad, maar dat was non-stop.

Toen zelf XMS begonnen via www.xms.nl en een tijdje ONZ-Radio gedaan voor Fok!, maar dat is gestopt. XMS gaat dit jaar weer live, als de studio verbouwd is. Tot die tijd staan er wel mixen en toffe nummers op de site, alsmede oude uitzendingen.

Daarbuiten luister ik nauwelijks radio, als ik tijd heb luister ik wel naar Mr_T zijn Boer&Bou FM, zie ook: http://www.boer-bou.nl/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hee een fan! haha.

Ons vrijdagavond programma maak ik met veel plezier. Het is iedere week anders. Iedere week een live optreden in de studio, afgewisseld met muziek van nu tot de jaren 60 en veel humor. Heerlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Groot fan van housemuziek hier. Qua house en radio zijn er twee dingen die echt retro/legendarisch zijn: for those who like to groove en rave radio. Dit waren de eerste houseprogramma's op de nationale radio. Heb je het over 91 tot 1995. For those was en is bekend vanwege de heerlijke dj sets in het tweede uur. Een paar hiervan zijn tijdloos. Rave Radio was vooral goed door de geweldige platenselectie en de hoge snelheid. In een uur gingen er veel platen door heen, meestal met afkondigingen. Dat was natuurlijk goud als je de plaat wilde hebben.

De cassette was toen erg belangrijk: vele uren wachten/scannen voor de radio tot het goede nummer op kwam. Bij ons hadden ze geen 538 dus het duurde nogal lang voordat je iets hoorde.

Rave Radio is inmiddels nieuw leven in geblazen omdat de muziek simpelweg te goed is. Er is op dit moment een ware Retro revival bezig in dance land: minimal platen met a-capella's van bekende artiesten als Eric B en Rakim enzovoorts. Het wisselt in kwaliteit maar er zitten echt fantastische tracks tussen.

Alleen in de auto luister ik nog naar radio, en als het echt te slecht is dan gaat er een tape in van TUTB :) Laatst zelfs 3 lege nieuwe tapes gekocht voor wat afwisseling. Meestal is decibel op de zaterdagnacht wel lekker. En anders Juize op 538 op de zondagavond.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...