Ga naar inhoud

Achtste generatie consoles: naar welke console gaat jouw voorkeur?


Naar welke console gaat jouw voorkeur?  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Ben jij van plan om één of meerdere consoles aan te schaffen?

    • Ja
      4
    • Nee
      2
    • Misschien
      3
  2. 2. Naar welke console gaat jouw voorkeur?

    • Wii U (Nintendo)
      3
    • Playstation 4 (Sony)
      5
    • Xbox One (Microsoft)
      2
    • Ouya (Boxer8)
      2
    • 3DS (Nintendo)
      1
    • PS Vita (Sony)
      0


Aanbevolen berichten

De achtste generatie gameconsoles is vorig jaar al aangebroken met de ''Wii U'' van Nintendo. In november dit jaar brengt Sony de ''Playstation 4'' op de markt. Ergens in 2014 komt Microsoft met de ''Xbox One'' aanzetten. Ouya,de spelconsole draait op Google's Android besturingssysteem, doet ook mee. Naar welke console gaat jouw voorkeur?

  • Wii U - De nieuwe Wii met een nieuwe gamepad, tevens de eerste Nintendo in HD
  • Xbox One - Speel games met je lichaam door gebruik van Kinect en kijk live TV en blijf in contact met Skype
  • Playstation 4 - Een iets snellere console gefocust op de echte gamer
  • Ouya - Download games/apps via de Ouya-store, vergelijkbaar met de Google Play Store en de Apple App Store

Ook de handhelds zijn niet te vergeten:

  • Nintendo 3DS - Gamen doe je vanaf nu in 3D! Via streetpass en spotpass kun je gegevens uitwisselen. Maak foto's en video's in 3D of download content.
  • PS Vita - Speel games via de touchscreen en download demo's en games in de PS Store.

Naar welke console gaat jouw voorkeur?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nintendo zoals altijd, dus de Wii U en de 3DS. Heb die allebei al een tijdje in mijn bezit. Voor de 3DS zijn er inmiddels enkele toffe spellen uitgebracht en er komen nog mooie titels aan.

Voor de Wii U heb ik pas 2 spellen gekocht: New Super Mario Bros. U en New Super Luigi U. En die laatste is nog vrij nieuw ook. Probleem is vaak dat er te weinig goeie titels zijn in het begin, maar je weet dat ze nog gaan komen. En inderdaad, er komen spellen aan die gewoon smullen zijn voor Nintendo aanhangers. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ouya is echt troep, zou ik nooit kopen :P Tweederangs smartphone-spelletjes spelen op een console :') De PS4 ga ik absoluut kopen, vanwege de ENORME vooruitgang in graphics! En ik ben altijd al van de Playstation geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ouya is echt troep, zou ik nooit kopen :P Tweederangs smartphone-spelletjes spelen op een console :') De PS4 ga ik absoluut kopen, vanwege de ENORME vooruitgang in graphics! En ik ben altijd al van de Playstation geweest.

Juist. Door zulke reacties ("Nooit gespeeld maar het is slecht") wens ik me al langzaamaan te distantiëren van het 'algemene' PS4-volk. :')

Straks wordt een goede 2D-platformer op de PS4 nog helemaal onderuitgehaald op deze wijze 'Omdat het plat beeld is en dus verouderd en lelijk en niet leuk'.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

3DS XL heb ik al enige tijd in bezit (al heb ik er tot nog toe geen 3DS-spellen op gespeeld, aangezien ik nog de nodige DS-spellen had liggen die ik wilde (uit)spelen. Internetfuncties ook amper gebruikt..

Wii U wil ik misschien nog wel een keertje halen (ben sowieso een Nintendo-fanboy), mits er wat meer toffe spellen op komen. PS4 / Xbox One zie ik gewoon als meer van hetzelfde, alleen wat krachtigere versies dan de vorige. Gameplay telt voor mij veel meer dan graphics.

Ik mis trouwens de 2DS in het rijtje (voor zover die het noemen waard is :+ )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de Ouya dus echt wel geprobeerd. Beetje kinderachtig; "Je vindt hem stom dus je kent hem niet!" :') Ik weet dat er shooters en Skyrim-achtige RPGs op te spelen zijn. Echter zijn dat nooit zulke blockbusters als Half Life en the Elder Scrolls. Ik heb trouwens niets tegen platformers. Kirby bijvoorbeeld is geweldig en echt niet minder dan een 3D game :D Je moet toegeven dat de Ouya platformers niet zo goed zijn als de gemiddelde Nintendo platformer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de Ouya dus echt wel geprobeerd. Beetje kinderachtig; "Je vindt hem stom dus je kent hem niet!" :') Ik weet dat er shooters en Skyrim-achtige RPGs op te spelen zijn. Echter zijn dat nooit zulke blockbusters als Half Life en the Elder Scrolls. Ik heb trouwens niets tegen platformers. Kirby bijvoorbeeld is geweldig en echt niet minder dan een 3D game :D Je moet toegeven dat de Ouya platformers niet zo goed zijn als de gemiddelde Nintendo platformer.

Het systeem bestaat net, er komen dagelijks nieuwe spellen bij, er zijn om de paar dagen wel updates, het is echt nog een startend project dus kun je nooit nu al zeggen dat het kut is.

Er is ook nogal een prijsverschil natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb de Ouya dus echt wel geprobeerd. Beetje kinderachtig; "Je vindt hem stom dus je kent hem niet!" :') Ik weet dat er shooters en Skyrim-achtige RPGs op te spelen zijn. Echter zijn dat nooit zulke blockbusters als Half Life en the Elder Scrolls. Ik heb trouwens niets tegen platformers. Kirby bijvoorbeeld is geweldig en echt niet minder dan een 3D game :D Je moet toegeven dat de Ouya platformers niet zo goed zijn als de gemiddelde Nintendo platformer.

Om hier nog even op terug te komen: zo stelde ik dat dus helemaal niet. Je zegt zelf "Ouya is echt troep, zou ik nooit kopen" waaruit af te leiden valt dat je het niet geprobeerd hebt. Als je echter zegt dat je het wel geprobeerd hebt neem ik mijn eerdere uitspraak terug. Kijk dan echter wel gewoon even naar het feit wat je krijgt voor welke prijs. Misschien kan een Ouya nog niet op tegen een PS4 of XBOX one wat betreft de game, maar daar betaal je makkelijk het viervoudige voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om hier nog even op terug te komen: zo stelde ik dat dus helemaal niet. Je zegt zelf "Ouya is echt troep, zou ik nooit kopen" waaruit af te leiden valt dat je het niet geprobeerd hebt. Als je echter zegt dat je het wel geprobeerd hebt neem ik mijn eerdere uitspraak terug. Kijk dan echter wel gewoon even naar het feit wat je krijgt voor welke prijs. Misschien kan een Ouya nog niet op tegen een PS4 of XBOX one wat betreft de game, maar daar betaal je makkelijk het viervoudige voor.

Ik bezit hem inderdaad zelf niet, maar heb hem wel geprobeerd :) Voor een Mediacenter is het inderdaad ideaal :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...