Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik zat laatst te denken dat Adriaan in tegenstelling tot Bassie in de series vrij snel ouderdomsverschijnselen (zoals rimpels/grijs haar) krijgt. Echter in de serie van Amerika, lijkt het of Adriaan minder grijs haar heeft als in de gouden series van de jaren '80. Althans: dat lijkt zo. Hij heeft vooral op z'n achterhoofd veel meer zwart haar dan voorheen.

grijs2.jpg

Kroon

grijs1.jpg

Amerika

Bovenstaande shots zijn misschien niet echt representatief, maar je ziet in ieder geval wel dat onze Adriaan ineens minder grijs is geworden. Misschien komt het wel doordat ze in de jaren '90 minder stress hadden ofzo.

Afijn, een beetje een ver gezocht topic, maar ik vond het de moeite waard. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of misschien verft hij het gewoon... Eenmaal grijs, altijd grijs. Kleur krijg je niet meer terug.

Rimpels hebben met het huidtype (en lichaamsbouw) te maken. En stress, denk ik ;)

Ach ja. Ik vind het wel wat hebben, zo'n doorleefde kop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of misschien verft hij het gewoon... Eenmaal grijs, altijd grijs. Kleur krijg je niet meer terug.

Rimpels hebben met het huidtype (en lichaamsbouw) te maken. En stress, denk ik ;)

Ach ja. Ik vind het wel wat hebben, zo'n doorleefde kop.

Ja, hij ziet er echt uit als een bikkelharde veteraan _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens vind ik dat Adriaan erg snel grijs werd toen hij van paars naar blauw pak wisselde (dus van Diamant --> Professor). De jaren daarna blijft het stabiel _O_

Nooit zo op gelet eigenlijk... maar je zult wel gelijk hebben. Ik vraag me wel af of hij nooit eens zin had om zijn haar kort te knippen, het is toch een handelsmerk dus daarom kan het eigenlijk niet, maar misschien had hij het wel gewild... Adriaan met stekeltjes :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nooit zo op gelet eigenlijk... maar je zult wel gelijk hebben. Ik vraag me wel af of hij nooit eens zin had om zijn haar kort te knippen, het is toch een handelsmerk dus daarom kan het eigenlijk niet, maar misschien had hij het wel gewild... Adriaan met stekeltjes :D

Ja, of Adriaan met een lang matje :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tuurlijk heeft adriaan z'n haar geverfd het kan in eens niet meer van grijs naar zwart gaan net zo als wonderer zegt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens vind ik dat Adriaan erg snel grijs werd toen hij van paars naar blauw pak wisselde (dus van Diamant --> Professor). De jaren daarna blijft het stabiel _O_

Wat Hinse zegt, daar dacht ik al zolang over. Dat is infeite ongeloofelijk. Wat een paar jaar niet kan aanrichten; in de diamant zie je een Adriaan die er hetzelfde uitziet met z'n paarse pak, bruin haar met enkele grijse haartjes langs de zijkant.

Maar vanaf de Huilende professor, zijn die paar grijse haartjes de hele zijkanten van z'n haar geworden. En sindsdan werd het steeds grijzer en grijzer. In de shorties en schatkaart viel het nog mee.

Maar vanaf de kroon werd een duidelijk verschil zichtbaar, zie ook die foto toen Adriaan *robin* aan het verven was.

En in de verzonken stad werd hij echt grijs, over z'n hele haar.

En als je B&A in de video 'Ierland en Italië' in de caravan met de stukken hout ziet puzzelen, dan zie je dat Adriaan's haar pikzwart is, of bijna toch. Dus vanaf de Geheimzinnige opdracht werd Adriaan's haar wat bijgekleurd. Maar toch niet overal, want de grijze haartjes aan de zijkant blijven!

Wat een uitleg, nietwaar? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij werd idd snel grijs (niet eens qua leeftijd, vanaf zn 40e ongeveer, dat hebben veel meer mensen, maar wel in een kort tijdsbestek). Ja wat wil je, al die slechteriken de hele tijd, daar krijg je gewoon grijze haren van, was het trouwens niet zo dat de periode tussen de Diamant en de Professor gewoon ongezond druk was voor Bas en Aad?

Bij Bassie valt het trouwens ook minder op doordat hij natuurlijk veel meer schmink heeft :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...

Bij Bassie valt het trouwens ook minder op doordat hij natuurlijk veel meer schmink heeft :)

Bassie heeft een pruik op, dus daar valt niet veel grijs aan te worden ;).

Het was mij eerder eigenlijk niet zo opgevallen, maar het is wel logisch natuurlijk, iedereen wordt ouder en daar horen grijze haren ook bij.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik het wel goed vind dat Adriaan zijn haren in de latere series heeft geverfd, anders leek hij meteen een stuk ouder.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bassie heeft een pruik op, dus daar valt niet veel grijs aan te worden ;).

Bassies haar wordt wel lichter hoor en op die Live en Theater dvd lijkt het net grijs ;)

Adriaan krijgt natuurlijk ook spreekwoordelijk grijze haren van Bassie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, je hebt gelijk. En ik denk dat de factor roken hier ook wel meespeelt.

Maar Bassie vind ik er helemaal niet zo oud uit zien, ook tegenwoordig niet. Ziet er heel goed uit voor iemand van tegen de 70.

Ik denk eigenlijk dat roken daar niets mee te maken heeft. Het is slecht voor je, maar het zorgt niet voor grijze haren.

Volgens mij is het grijs worden van het haar is eerder iets genetisch. Want als iemand vroeg of snel grijs wordt, dan zie je vaak dat directe familie daar ook 'last' van heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Hij kan inderdaad zijn haar beetje geverfd hebben. Maar vergeet ook niet dat je haar verkleurt door de zon. En dat Adriaan veel in Spanje zit en zat. En dat daarom ook snel je haar kleur minder donker wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij kan inderdaad zijn haar beetje geverfd hebben. Maar vergeet ook niet dat je haar verkleurt door de zon. En dat Adriaan veel in Spanje zit en zat. En dat daarom ook snel je haar kleur minder donker wordt.

klopt wel jah.. Mijn haar is in de zomer ook veel blonder dan in de winter..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

klopt wel jah.. Mijn haar is in de zomer ook veel blonder dan in de winter..

dat komt door het pigment wat in het haar zit, als het veel zonlicht krijgt, wordt er minder pigment aangemaakt, waardoor je haar dus een stuk blonder wordt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nooit zo op gelet eigenlijk... maar je zult wel gelijk hebben. Ik vraag me wel af of hij nooit eens zin had om zijn haar kort te knippen, het is toch een handelsmerk dus daarom kan het eigenlijk niet, maar misschien had hij het wel gewild... Adriaan met stekeltjes :D

Adriaan met stekeltjes

een kleine schets hoe stekeltjes op een acrobatenpak eruit ziet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...