Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Liedjes


Aanbevolen berichten

Ik was gisteren in Mediamarkt en zag daar 2 versies van "12 ambachten 13 liedjes" liggen. De ene was de gewone van Adriaan-hompage (met blauwe blause van Adriaan) en op de andere cd had Adriaan een zwatre blause aan. Maar volgens mij zijn ze allebij Smorenburg versies.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik was gisteren in Mediamarkt en zag daar 2 versies van "12 ambachten 13 liedjes" liggen. De ene was de gewone van Adriaan-hompage (met blauwe blause van Adriaan) en op de andere cd had Adriaan een zwatre blause aan. Maar volgens mij zijn ze allebij Smorenburg versies.

Die andere is een misdruk

de blauwe kleur is uit de print. Ik kwam er ook een tegen in delft

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben ook een keer een supervet Blues achtig nummer gemaakt. Met bassie op mondharmonica. Weet iemand hoe dit heet? en ik welke serie het zit. Volgensmij komt het uit De Diamant. Bassie loopt een beetje over het circus terrein te lopen als hij dit liedje speelt.

Dit is dus mijn favoriet. samen met Ik ben een Clown

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het niet "Ik ben een clown"?? :P

Bij dat liedje loopt ie ook over het circusterrein...

Nee, Ik weet ook niet meer precies waar het over. Maar ik meen iets te herrineren dat hij over zichzelf zong.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, Ik weet ook niet meer precies waar het over. Maar ik meen iets te herrineren dat hij over zichzelf zong.

Je hebt wel in de Plaaggeest de ''Eenzame Clown Blues'' waarin hij ook solostukjes met z'n mondharmonica speelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, Ik weet ook niet meer precies waar het over. Maar ik meen iets te herrineren dat hij over zichzelf zong.

Ik ken wel de Eenzame Clown blues, maar die is uit de plaaggeest, met die hond, als ie Adriaan kwijt is in de laatste aflevering.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die bleus muziek hoor je toch ook als Bassie en Adriaan een kooitje kopen voor Sweety in de Geheim van de Sleutel?

Nee dan hoor je een andere mondharmonica solo, ongetwijfeld ook van Bas, een variatie op het Bassie en Adriaan thema.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
mijn top 5 is als volgt:

1 In het circus

2 Rustig rustig rustig

3 hoera! het circus is er weer

4 De spijskaart

5 Dimitri

Misschien een aantal verrassingen voor een aantal van jullie, maar voor mij niet. Ik vind dit echt de leukste en mooiste nummers.

In het circus is ook bij mij meer en meer een favoriet aan het worden, sinds ik de lp "circus" heb ;)

( en die heb ik dan nog van jou gekocht ook, wat is de werld toch klein hé )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar sluit ik me bij aan, je ziet niet vaak "Zo vrij als een vogel" in de lijstjes met favorieten. Leuk dat dit nu eens wel gebeurd is.

'Zo vrij als een vogel' is toch dat liedje als B&A in een luchtballon zitten? Ja, misschien komt het ook wel doordat ik er leuke herinneringen aan heb, de aflevering in België was namelijk één van de eerste die ik zag :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

'Zo vrij als een vogel' is toch dat liedje als B&A in een luchtballon zitten? Ja, misschien komt het ook wel doordat ik er leuke herinneringen aan heb, de aflevering in België was namelijk één van de eerste die ik zag :)

ja volgens mij wel ja...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn top 5 :

1. Geronimo (klaris echt SUPER geweldig O+*O* )

2. Ook een clown

3. Geronimo (smorenburg) ook zeker goed :P

4. Geheime Agenten

5. Rustig, Rustig, Rustig

Ja heb sinds gister de CNR band van Reis vol verassingen : op zoek ik wilde westen. dus die zit ik helemaal grijs te draaien ;) Echt super nummer Geronimo !! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste mensen,

ik heb in de liedjes lijst een paar foutjes zien staan.

- Is het liedje "In Spanje" (47) niet hetzelfde als "De Spaanse Zon" (73)?

- Volgens mij heet "Leonardo da Vinci" gewoon "Zo Vrij Als Een Vogel"

- "Naar Bed" komt uit De Schatkaart, en NIET uit de Diamant

- "Rare Dingen" ken ik als "Raar Maar Waar" (Staat ook op de DVD bij karaoke)

- "Wat Laat Je Me Weer Lachen" komt ook NIET uit de Verzonken Stad, maar is volgens mij nooit in een serie verwerkt.

Dit viel me op bij het doornemen. Misschien handig als dit wordt verbeterd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste mensen,

ik heb in de liedjes lijst een paar foutjes zien staan.

- Volgens mij heet "Leonardo da Vinci" gewoon "Zo Vrij Als Een Vogel"

De liedjes zijn hetzelfde ja, maar "Leonardo da Vinci" wordt in de Huilende Professor gebruikt en "Zo Vrij Als Een Vogel" in de Europa serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beste mensen,

ik heb in de liedjes lijst een paar foutjes zien staan.

- Is het liedje "In Spanje" (47) niet hetzelfde als "De Spaanse Zon" (73)?

- Volgens mij heet "Leonardo da Vinci" gewoon "Zo Vrij Als Een Vogel"

- "Naar Bed" komt uit De Schatkaart, en NIET uit de Diamant

- "Rare Dingen" ken ik als "Raar Maar Waar" (Staat ook op de DVD bij karaoke)

- "Wat Laat Je Me Weer Lachen" komt ook NIET uit de Verzonken Stad, maar is volgens mij nooit in een serie verwerkt.

Dit viel me op bij het doornemen. Misschien handig als dit wordt verbeterd.

DIt is niet waar, naar bed wordt gebruikt in de diamant, in de schat wordt het voor een deel gezongen door B en A

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

DIt is niet waar, naar bed wordt gebruikt in de diamant, in de schat wordt het voor een deel gezongen door B en A

Wie iets anders weet mag het zeggen, maar volgens mij zit "Naar bed" toch echt nergens in de Diamant O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wie iets anders weet mag het zeggen, maar volgens mij zit "Naar bed" toch echt nergens in de Diamant O}

Ik weet het wel zeker dat dit liedje niet in de Diamant zit. Dat is ook niet logisch, ze hebben niet eens de tijd om naar bed te gaan, want ze moeten binnen 72 uur hun onschuld bewijzen!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat liedje zit ook niet in de serie zelf maar het staat op de info-site wel bij de Diamant genoteerd: http://info.bassieenadriaan.nl/index.php?page=3000&serie=diamant

Het kan zijn dat het liedje wel voor die serie is geschreven, maar niet gebruikt; net als 'ook een clown' en 'ga naar het bos of het strand' voor de huilende professor zijn geschreven, maar niet in de serie verwerkt zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vindt het liedje van "wat laat je me weer lachen..." ONGELOOFLIJK vervelend! Echt het slechtse liedje wat ze ooit hebben kunnen maken naar mijn mening! Dat mens dat je hoort zingen heeft net zo'n stem die je in een liedje van Def Rhymz hoort... Echt, ik vindt haast alle muziek van B&A vindt ik geweldig, maar dat liedje is toch het absolute dieptepunt! En dat mag bets gezegt worden, want niet alleen het goede van B&A hoeft hier gezegt te worden! Voor derest SUPER MUZIEK!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet om Wonderer aan te vallen, maar ik denk dat het fout staat vermeld op de site. Ze zingen het in de Schatkaart op het moment dat Adriaan het schilderij in de kast zet en ze naar bed willen gaan, maar op dat moment raakt Adriaan een brandlucht en ziet hij dat het clubgebouw in de brand staat.

Dat is ook de eerste keer dat het liedje te horen is in een serie. In de diamant is het nummer NIET te horen. Anders wil ik wel weten hoe men aan de informatie komt dat "Naar Bed" in de diamant voorkomt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niet om Wonderer aan te vallen, maar ik denk dat het fout staat vermeld op de site. Ze zingen het in de Schatkaart op het moment dat Adriaan het schilderij in de kast zet en ze naar bed willen gaan, maar op dat moment raakt Adriaan een brandlucht en ziet hij dat het clubgebouw in de brand staat.

Dat is ook de eerste keer dat het liedje te horen is in een serie. In de diamant is het nummer NIET te horen. Anders wil ik wel weten hoe men aan de informatie komt dat "Naar Bed" in de diamant voorkomt.

*adriaan* : Dat zou ik ook wel eens willen weten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
De leukste liedjes van B&A (in willekeurige volgorde) vind ik;

* Wat Laat Je Me Weer Lachen

* Waar Zijn We Toch Mee Bezig

* In Het Circus

* Na Regen Komt Zonneschijn

* Altijd Blijven Lachen

* Ga Naar Het Bos Of Het Strand

Dat zijn idd erg leuke liedjes! Met uitzonderig van *Wat laat je me weer lachen... Dat vindt ik het ergste nummer OOIT van B&A!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niet om Wonderer aan te vallen, maar ik denk dat het fout staat vermeld op de site. Ze zingen het in de Schatkaart op het moment dat Adriaan het schilderij in de kast zet en ze naar bed willen gaan, maar op dat moment raakt Adriaan een brandlucht en ziet hij dat het clubgebouw in de brand staat.

Dat is ook de eerste keer dat het liedje te horen is in een serie. In de diamant is het nummer NIET te horen. Anders wil ik wel weten hoe men aan de informatie komt dat "Naar Bed" in de diamant voorkomt.

zou best kunnen, ik heb 90% van die dingen ingevuld toen ik nog geen enkele DVD had en er daarna niet echt meer naar gekeken. De reden dat het daarbij staat, is dat het op de CD "Bassie en Adriaan Olé" staat, en dat zijn liedjes uit de Diamant, onder andere... Hij komt in ieder geval NIET uit de schatkaart, want daar wordt hij maar gedeeltelijk gezongen.

Begin me nu eigenlijk toch af te vragen of dat nummer wel in zijn geheel in een serie voorkomt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

zou best kunnen, ik heb 90% van die dingen ingevuld toen ik nog geen enkele DVD had en er daarna niet echt meer naar gekeken. De reden dat het daarbij staat, is dat het op de CD "Bassie en Adriaan Olé" staat, en dat zijn liedjes uit de Diamant, onder andere... Hij komt in ieder geval NIET uit de schatkaart, want daar wordt hij maar gedeeltelijk gezongen.

Begin me nu eigenlijk toch af te vragen of dat nummer wel in zijn geheel in een serie voorkomt...

Hij komt niet in zijn geheel in een serie voor. Hij is alleen op cd's verschenen. In al die series heb ik hem no nooit voorbij zien komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij komt niet in zijn geheel in een serie voor. Hij is alleen op cd's verschenen. In al die series heb ik hem no nooit voorbij zien komen.

Ja, een klein stukje dan in de Schatkaart... Maar dat is dus iid niet de volledige dus ik neem aan dat hij nog nooit volledig in een serie is verschenen... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het liedje is wel in de tijd van de Diamant opgenomen,, denk ik. op deze cd: http://www.fonos.nl/fonos2/store?request=detail&type=view&catalogue_key=6906 "Het avontuur van de diamantroof en de liedjes van Bassie en Adriaan" staat ;Naar bed' ertussen, dus ik neem aan dat ie wel in die tijd is opgenomen.

Net zoals Leonardo Da Vinci, origineel was dat voor een scène in een zweefvliegtuig, maar dat is in De Diamant nooit gebruikt. Later dan weer wel in De Huilende Professor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Net zoals Leonardo Da Vinci, origineel was dat voor een scène in een zweefvliegtuig, maar dat is in De Diamant nooit gebruikt. Later dan weer wel in De Huilende Professor.

Idd, maar die is zelfs tot 2x uitgekomen in een serie, ook nog eens in de reis door Europa deel 5 (Denemarken, België)...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

zou best kunnen, ik heb 90% van die dingen ingevuld toen ik nog geen enkele DVD had en er daarna niet echt meer naar gekeken. De reden dat het daarbij staat, is dat het op de CD "Bassie en Adriaan Olé" staat, en dat zijn liedjes uit de Diamant, onder andere... Hij komt in ieder geval NIET uit de schatkaart, want daar wordt hij maar gedeeltelijk gezongen.

Begin me nu eigenlijk toch af te vragen of dat nummer wel in zijn geheel in een serie voorkomt...

Dat antwoord kan ik je geven

Dat is NIET het geval

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb weer een vraag

Wie o wie weet wat Bassie zingt in het liedje "Als Maart Voort" bij een tijd van 2 minuten.

*adriaan* Okee jongens attentie even opgelet. Het eerste transport gaat om 11 uur.

*bas* En een beetje voorzichtig, want ........ want er staat een spiksplinternieuwe slagroomtaart in de ijskast. Van mij.

Wat hoort er op de stippellijn te staan?!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb weer een vraag

Wie o wie weet wat Bassie zingt in het liedje "Als Maart Voort" bij een tijd van 2 minuten.

*adriaan* Okee jongens attentie even opgelet. Het eerste transport gaat om 11 uur.

*bas* En een beetje voorzichtig, want ........ want er staat een spiksplinternieuwe slagroomtaart in de ijskast. Van mij.

Wat hoort er op de stippellijn te staan?!

*bas* En een beetje voorzichtig met de keukenwagen want er staat een spiksplinternieuwe slagroomtaart in de ijskast, van mij!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...