Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Liedjes


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ja dat had ik ook al gezien, maar ik twijfelde of dat wel klopte. Die zin wordt zo raar op die manier.

Hij bedoelt vast dat ie zich totall loss heeft gereden tegen een boom ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij bedoelt vast dat ie zich totall loss heeft gereden tegen een boom ;)

Of het is een Bassie grap, de accu voorziet de hele wagen van stroom en daardoor werd het voertuig zo energievol dat hij pardoes in een boom ... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of het is een Bassie grap, de accu voorziet de hele wagen van stroom en daardoor werd het voertuig zo energievol dat hij pardoes in een boom ... :P

Tsja dat zou kunnen. Nouja zo erg is het ook niet, alleen zingt Bassie het een beetje onverstaanbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik vind de liedjes uit de plaaggeest veel vrolijker dan uit andere series, niet dat de andere niet vrolijk zijn maar de liedjes uit de plaaggeest zijn ook wat orgineler..vind ik. wat vinden jullie? *aadbaron*

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind de liedjes van b&a uit de jaren 80 het leukst.

liedjes die vaak veel met de serie te maken hebben.

zoals:

rustig,rustig,rustig

kom,we gaan er weer tegen aan

en de trainer

in de eerste series zijn de liedjes vaak nogal simpel,

en hebben ook lang niet altijd wat met de serie te maken.

[met name in de sleutel en de diamant]

zoals:

hondekoor

de prins en de kikker

en neefs dierentuin

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat er in de reis vol verrassingen ook erg leuke liedjes zitten zoals het Truckerslied en Caraïbisch Carnaval.

Echt origineel vind ik de liedjes uit de Plaaggeest niet, de liedjes gaan bijna allemaal over het beroep wat ze nu uitoefenen, maar ze zijn wel leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft iemand weleens "De Prins En De Kikker" gehoord met Klaris muziek? Die is zo ontzettend goed! Vooral de verschillende stemmen van Bassie als kikkerkroost, moet je echt eens horen!

Ja, die heb ik op cd. Echt wel een topper ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb hem jammer genoeg alleen op cassette *(* , m'n allereerst B&A cassettebandje! Ik vind trouwens dat qua zang "De Leukste Liedjes Deel 1" boven alle anderen uitsteekt.

Dat wel ,amaar ik vind de van Galen versies beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft iemand weleens "De Prins En De Kikker" gehoord met Klaris muziek? Die is zo ontzettend goed! Vooral de verschillende stemmen van Bassie als kikkerkroost, moet je echt eens horen!

Sterker nog er is een hele cd met alleen maar R. Van Galen-liedjes met Klaris-muziek eronder, hij heeft deze cover:

bacd.jpg

Wat opvalt is dat deze cover in precies dezelfde stijl is als Radiostation Bassie en Adriaan 1. Volgens mij zijn de foto's voor de hoes zelfs achter elkaar genomen, want Adriaan heeft op beide covers precies hetzelfde plukje haar wat eruit steekt (op deze foto niet goed te zien, helaas).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sterker nog er is een hele cd met alleen maar R. Van Galen-liedjes met Klaris-muziek eronder, hij heeft deze cover:

bacd.jpg

Wat opvalt is dat deze cover in precies dezelfde stijl is als Radiostation Bassie en Adriaan 1. Volgens mij zijn de foto's voor de hoes zelfs achter elkaar genomen, want Adriaan heeft op beide covers precies hetzelfde plukje haar wat eruit steekt (op deze foto niet goed te zien, helaas).

Dat geloof ik niet hoor, volgens mij had Adriaan op de hoes van Radiostation 1 een andere blousse aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat geloof ik niet hoor, volgens mij had Adriaan op de hoes van Radiostation 1 een andere blousse aan.

Nee hoor, net gekeken, is dezelfde, zelfs de schmink van Bassie zit bij beide foto's op precies dezelfde manier, en ik vind het knap als je dat twee keer op dezelfde manier weet te schminken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat geloof ik niet hoor, volgens mij had Adriaan op de hoes van Radiostation 1 een andere blousse aan.

Is wel zo, en Adriaan heeft idd dat zelfde plukje.

ng een verschil, de letter van BASSIE EN ADRIAAN zijn bij radiostation 1 geel en bij de leukste liedjes deel 1 blauw.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Drie favorieten:

De eenzame clown blues uit de Plaaggeest

Garagelied uit de Plaaggeest

Het nummer uit De Diamant waar Van Der Steen ook zingt.

De Ondervraging _O_ Honderd keer beter op beeld, die blik van Van der Steen... :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan je helpen wat "De leukste liedjes deel 2" betreft:

1. Hallo Vriendjes

2. Achter de wolken schijnt de zon

3. Zeg stel je eens voor

4. Mac Bassie

5. Op de kermis

6. Dierentaal

7. Hondenkoor

8. Mijn rode neus

9. Musketiers

10. De muis en olifant <-- _O_

11. Ook een clown

12. Wij zijn reuzen

13. Kapitein Bassie

14. Geheime agenten

15. Alles is voor Bassie

16. Dag vriendjes

Voor deel 1 moet je even afwachten. Die cd heb ik helaas niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

en ik kan je helpen met de Leukste liedjes deel 1:

1. Hallo vriendjes

2. Altijd blijven lachen

3. Bassie als Toreador

4. Bakkerslied

5. Opgeruimd

6. De spijskaart

7. Akrobatenlied

8. De prins en de kikker

9. Veilig oversteken

10. Engelse les

11. Neef’s dierentuin

12. Uno dos tres

13. Ezel-ballade

14. A.B.C

15. Naar bed

16. Dag vriendjes

let wel op, dit zijn dus allemaal Klaris versies.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal het toch maar eens vragen, want ik geloof niet dat ik er op mijn eentje nog achter ga komen :P :

op welke CD staan nu eigenlijk de Klaris-versies van Geheime agenten en Zeg stel je eens voor? En het belangrijkste, uiteraard: is die CD nog ergens te verkrijgen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zal het toch maar eens vragen, want ik geloof niet dat ik er op mijn eentje nog achter ga komen :P :

op welke CD staan nu eigenlijk de Klaris-versies van Geheime agenten en Zeg stel je eens voor? En het belangrijkste, uiteraard: is die CD nog ergens te verkrijgen?

ik weet de titel even niet meer maar het is die groene/blauwe hoes

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zal het toch maar eens vragen, want ik geloof niet dat ik er op mijn eentje nog achter ga komen :P :

op welke CD staan nu eigenlijk de Klaris-versies van Geheime agenten en Zeg stel je eens voor? En het belangrijkste, uiteraard: is die CD nog ergens te verkrijgen?

Geheim Agenten. Als ie nog te verkrijgen is, ik wil ook een exemplaar ;)

Oh nee, sukkel die ik ben, die zijn van Mantille |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg wel het idee dat die Klaris-versies van Geheime agenten en Zeg stel je eens voor op "De leukste liedjes 2" staan, maar dan weet ik weer iets anders niet: bij Bol is nog wel een dubbel-CD met de titel "De leukste liedjes" te bestellen, maar bevat die dan de CD met die twee Klaris-versies erop, of hebben die 2 CD's weer andere versies? Het is erg verwarrend allemaal...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik krijg wel het idee dat die Klaris-versies van Geheime agenten en Zeg stel je eens voor op "De leukste liedjes 2" staan, maar dan weet ik weer iets anders niet: bij Bol is nog wel een dubbel-CD met de titel "De leukste liedjes" te bestellen, maar bevat die dan de CD met die twee Klaris-versies erop, of hebben die 2 CD's weer andere versies? Het is erg verwarrend allemaal...

Er zijn vorig jaar 2 boxen met dubbelcd's uitgebracht van Bassie & Adriaan door Kids Expresse.

De ene dubbel-cd heet: De leukste liedjes van Bassie & Adriaan en de andere dubbel-cd heet 'Een feest vol avonturen van Bassie & Adriaan'.

Alle 4 de cd's zijn origineel (= met Klaris muziek).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er zijn vorig jaar 2 boxen met dubbelcd's uitgebracht van Bassie & Adriaan door Kids Expresse.

De ene dubbel-cd heet: De leukste liedjes van Bassie & Adriaan en de andere dubbel-cd heet 'Een feest vol avonturen van Bassie & Adriaan'.

Alle 4 de cd's zijn origineel (= met Klaris muziek).

Het is met Rinus Van Galen muziek hoor, toen was Aad Klaris nog niet bij de liedjes van B&A betrokken

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is met Rinus Van Galen muziek hoor, toen was Aad Klaris nog niet bij de liedjes van B&A betrokken

Ahja! Je hebt gelijk Randy_roes!

Telkens als ik over 'origineel' spreek denk ik aan Klaris.

Maar inderdaad, dat kwam van Rinus van Galen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ahja! Je hebt gelijk Randy_roes!

Telkens als ik over 'origineel' spreek denk ik aan Klaris.

Maar inderdaad, dat kwam van Rinus van Galen.

Dus eigenlijk is Rinus van Galen nòg origineler. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begin het wel een beetje te begrijpen, denk ik...dus ik neem aan dat als Geheime agenten en Zeg stel je eens voor op die dubbel-CD's staan, het de Mantille-versies zijn, en niet die van Klaris...toch? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het blijft toch een heel gepuzzel met die twee nummers, zeg...maar ik ben weer wat verder gekomen:

in Dieren was voor en na de opening van de tentoonstelling op 1 juli een CD te horen met daarop de Klaris-versie van Geheime agenten. Nu ben ik er inmiddels achter dat de volgorde van de nummers op die CD hetzelfde was als op de 12 ambachten, 13 liedjes-CD die nog steeds gewoon te koop is...maar volgens het fragment op de Adriaan-page staat op die CD de Smorenburg-versie van Geheime agenten. Dus nu is mijn vraag dan weer: klopt dat fragment dan niet, en staat op die CD tóch de Klaris-versie, of is er iets anders aan de hand?

Eens zien of we hier nog verder mee zullen komen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het blijft toch een heel gepuzzel met die twee nummers, zeg...maar ik ben weer wat verder gekomen:

in Dieren was voor en na de opening van de tentoonstelling op 1 juli een CD te horen met daarop de Klaris-versie van Geheime agenten. Nu ben ik er inmiddels achter dat de volgorde van de nummers op die CD hetzelfde was als op de 12 ambachten, 13 liedjes-CD die nog steeds gewoon te koop is...maar volgens het fragment op de Adriaan-page staat op die CD de Smorenburg-versie van Geheime agenten. Dus nu is mijn vraag dan weer: klopt dat fragment dan niet, en staat op die CD tóch de Klaris-versie, of is er iets anders aan de hand?

Eens zien of we hier nog verder mee zullen komen :P

de CD die ze draaiden was de leukste liedjes 2, klaris versie.

Geheime agenten was ook klaris versie, lijkt heel veel op de smorenburg versie maar is net anders.

het origineel is van mantille trouwens, niet van klaris ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de CD die ze draaiden was de leukste liedjes 2, klaris versie.

Geheime agenten was ook klaris versie, lijkt heel veel op de smorenburg versie maar is net anders.

het origineel is van mantille trouwens, niet van klaris ;)

Daar zit het 'm juist; ik vermoedde eerst ook dat de CD die in Dieren gedraaid werd De leukste liedjes 2 was, maar ik heb de tracklijst gezien, en de volgorde van de nummers komt niet overeen met die op de CD in Dieren, en die van 12 ambachten, 13 liedjes wel. Daarbij komt ook nog dat op de CD in Dieren het Bakkerslied en het Truckerslied te horen waren, en die staan niet op De leukste liedjes 2, maar weer wel op 12 ambachten, 13 liedjes.

Het is heel verwarrend allemaal...was er soms al een eerdere versie van 12 ambachten, 13 liedjes? Of klopt er echt iets niet op de Adriaan-page?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...