Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Liedjes


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het past wel in de serie hoor, ik heb de LP avonturen van B&A, met daarop het verhaal van De Diamant, en daarop staat als ze in het vliegtuig zitten Zo vrij als een vogel. Het zit jammer genoeg niet in de tv-serie

Aha, zie je wel! Ik wist nog niet van die LP, maar die levert dus nog meer bewijs voor mijn theorie! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij is het altijd het moment om de band even versneld af te spelen, wat een jank lied :)

Nee dat heb ik niet.

Ik vind de solo liedjes van Bassie en Adriaan juist heel leuk.

Zo ook het lied :Geronimo . In dat nummer zie je Basvolgens mij bijna huilen .

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja ieder zijn smaak.

Maar als bassie bijna zit te huilen word ik ook wel een beetje vedrietig :'(:'(

Ja ik weet niet. Ik vind ze ook leuker omdat Bassie en Adriaan niet alleen maar over vrolijke dingen zingen. En het liedje gaat ook iets over wat echt gebeurt is dat is ook nog eens een les geschiedenis. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

Sorry van de mp3's ik begrijp dat jullie daar niet aan doen. Maar volgens mij zijn de nummers van adjudant van de steen en ik ben een clown uit de serie de diamant nooit op cd ofzo gezet of dat moet heel lang geleden zijn :)

Maar ik kan nergens de songtekst vinden ook niet op de officielle site.

En bij bassieenadriaan.nl staat helaas het filmpje van de taarten gegooi er niet bij , dus als iemand het heeft,

Ik zag het in het intro filmpje bij de diamnt en wou het graag zien alleen zit al sinds B&A op nickelodeon te zien is. Maar ik mis het steeds en ik zou wel eens willen weten waarvoor ze in het pak zijn (ziet er echt VET uit!) en waarvoor ze op het feestje zijn .

Groeten,

Rodney

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey Rodney,

Hier speciaal voor jou ;) ''Ondervraging'' uit De Diamant

Wat gaat er nu gebeuren, Adriaan ik ben zo bang

Ik word zo zenuwachtig, wat zijn ze nou van plan?

Maak jij je nou geen zorgen, het komt best voor elkaar

Dit is gewoon een misverstand, dus droog je tranen maar

ADJUDANT Zo heren gaat u zitten, en vertelt u nu maar op

Waar is de diamant nu? Waar heeft u hem verstopt?

Ontkennen heeft geen zin meer, ze hebben u gezien

Er zijn genoeg getuigen, er waren er wel tien

Agent, 't is een vergissing, wij hebben niets gedaan

Wij kwamen uit de dierentuin, wilden naar huis toe gaan

Toen zei ik tegen Adriaan, kijk nou eens wat daar gaat

Er liep een man als clown verkleed, en één als acrobaat

Dat sprookje wat u daar verteld, dat maakt u ons niet wijs

Je bent door iedereen herkend, dat is genoeg bewijs

Ontkennen heeft geen zin meer, dus geeft u het maar op

Waar is de diamant nu? Waar heeft u hem verstopt?

Agent moet u goed horen, wij hebben niets gedaan

En hebben met die diefstal helemaal niets uit te staan

Wij zijn een clown en acrobaat, en hebben niets gepikt

En wie zegt dat wij dieven zijn ...... nou, die is mooi getikt!

En ''Ik ben een Clown'' uit De Diamant

*bas*: Ik ben een clown, een domme clown

Ik ben een clown, waar alle mensen veel om lachten

Ik ben een clown, een domme clown

Maar wel een clown, die alle mensen nu verachten

Ze zeggen dat ik heb gepikt

Maar dat is niet waar, ik heb niks gedaan, ze zijn getikt

Ik ben wel een clown, een lachebek, maar pikken NEE!

Ik ben wel dom, en ik ben niet slim, maar ik ben niet gek

Ik ben een clown, een duffe clown

Ik laat de mensen lachen, want dat is mijn leven

Ik houd het dom, men lacht erom

Ik heb menig slecht humeur met grappen snel verdreven

Maar nu heb ik zelf zo'n verdriet

Nu ben ik eenzaam, alleen, men helpt mij niet

Ben wel een clown, een lachebek, maar pikken NEE!

Ik ben wel dom, en ik ben niet slim, maar ik ben toch niet gek

Als de mensen om je kunnen lachen

En als je succes hebt als artiest

Dan wordt je bejubeld, en dan is er geen betere als jij

Maar o wee, o wee! als je één foutje maakt

Dan leg je eruit, meteen, dat zie je maar aan mij

Nu zeggen ze, van mij, ik heb gepikt

Maar dat is niet waar, ik heb niks gedaan, ze zijn getikt

Ik ben wel een clown, een lachebek, maar pikken NEE!

Ik ben wel dom, en ik ben niet slim, maar ik ben toch niet gek

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe was dat liedje ook weer precies en uit welke serie komt ie?

.........en tortilla, ookal klinkt dat soms wat raar, dat zijn Spaanse lekkernijen, dus jongens dat wordt smullen maar!

Vond ik ook een heerlijk nummertje altijd *)

In De Geheimzinnige Opdracht (aflevering Spanje) zingt *bas* een variant op dit liedje als ze op het terras van Hotel Bella Vista in Alcira zitten:

"Gazpacho, Paella, Tortilla

Ook al klinkt dat soms wat raar,

met al die Spaanse lekkernijen

wordt het: Bassie smullen maar"

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het liedje wat ik helemaal super vind en wat ik hier nog niet gelezen heb is:

De muis en olifant

Ik vind het zo'n grappig lied, leuke muziek en ook nog grappige tekst. Jah, voor mij is ie

Nummerrrrrrrrrrrrrrr 1

Hij staat (inclusief tekst) op mijn site. Ik ken de muziek niet echt, maar toen ik de tekst las, moest ik wel lachen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het liedje wat ik helemaal super vind en wat ik hier nog niet gelezen heb is:

De muis en olifant

Ik vind het zo'n grappig lied, leuke muziek en ook nog grappige tekst. Jah, voor mij is ie

Nummerrrrrrrrrrrrrrr 1

Geschreven in 10 minuten tot een kwartier door Adriaan & Maurizio Mantille. [bron] :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Haha, ik had niet anders verwacht eigenlijk. Het is zo'n simpel liedje, maar het luistert wel lekker weg :)

Er is trouwens EEN liedje waarbij B&A niet betrokken zijn geweest wat betreft tekst en muziek: Waar zijn we toch mee bezig. Beetje knudde dat dit juist mijn favo nummer is :{

Viel me met die teksten invoeren trouwens op dat je de meeste op een aantal verschillende melodieen kan zingen. Het ritme is vaak bijna hetzelfde. Ook grappig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

[nutteloze info]

Trouwens, tot ik de tekst van Engelse les kreeg (uit de plaaggeest) dacht ik dat ze zongen:

Een claxon noemen zij een honk

in plaats van

Een dog zo noemen zij een hond

en ik snapte dus al niet waarom het niet rijmde op pond.

[/nutteloze info]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Viel me met die teksten invoeren trouwens op dat je de meeste op een aantal verschillende melodieen kan zingen. Het ritme is vaak bijna hetzelfde. Ook grappig.

Haha, dat was mij ook al opgevallen. Zo zat ik een liedje te zingen en opeens zong ik een heel ander nummer van B&A, maar het ging qua muziek bijna gewoon hetzelfde. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het liedje 'Erik de Viking' gaat over een Noorman, die rond het jaar 1000 Amerika ontdekt. Niemand gelooft hem...Columbus gelooft men 500 jaar later wel. Erik, gespeeld door clowntje *bas*, is daar erg droevig over. Zo droevig zelf dat hij aan Aad Klaris heeft gevraagd zijn nummer a.u.b. niet op de CD te zetten...

*b2* Ik draag geen petten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het liedje 'Erik de Viking' gaat over een Noorman, die rond het jaar 1000 Amerika ontdekt. Niemand gelooft hem...Columbus gelooft men 500 jaar later wel. Erik, gespeeld door clowntje *bas*, is daar erg droevig over. Zo droevig zelf dat hij aan Aad Klaris heeft gevraagd zijn nummer a.u.b. niet op de CD te zetten...

*b2* Ik draag geen petten!

Uh...? Hij staat op minstens 1 CD en misschien wel meer aangezien ze liedjes recyclen voor CDs... Het heet gewoon Erik de Viking en niet Rode Erik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

25 jaar feest met *bas* & *adriaan*(de cd) staat dat lied er ook op

Neen hoor, op de DVD/Video staat het liedje in Bert Smorenburg versie, maar niet op de CD van 25 jaar feest. Op CD vind je Erik de Vicking: De 12 mooiste ballades. En in oude versie vind je het op de CD's:

Op reis met B&A door Europa, en de Leukste Liedjes deel 3.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat is volgens mij ook zo. dat vind ik echt 1 van de leukste Adriaan liedjes.

Ja klopt de een zitten ze in een vliegtuig,en de ander boven Belgie in een hete luchtballon.

Mijn top 5:

1.Truckerslied(I just love the United States)

2.Zo vrij als een vogel(zeer rustgevend vind ik)

3.Als ik de dierentaal kon spreken(zeer leuk)

4.Als ik de president ben(zie VS)

5.Had ik nu maar ja/nee gezegd(leuk gedaan)

en ik vind Caribisch Carnaval ook wel leuk,net als de Fairies en Zeg stel je nou voor.Eigenlijk had er een top 10 moeten staan ;)

Waar en op welke CD kan ik die nummers vinden?Stuur een pb-tje aub.ALVAST BEDANKT(Caribisch carnaval heb ik)

Ik wou eerst om de mp3's vragen 8)7 ,maar dat mag zo te zien niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn top 5 ffies:

1: Dat is dom(ik noem em altijd, reken lezen dan weer taal, maar wonderer heeft me vertelt die ie anders heten thnx nog) :P

2: We gaan er weer tegenaan (echt supergaaf nummer vind ik dat)

3: Ondervraging (ook heel cool nummer, moet je draaien als je stress hebt :P )

4: Vriendelijk zijn (gezellig, rustig en leuke tekst)

5: Dierentaal (leuke tekst)

-EDIT: hebben ze eigenlijk ooit welleens een hit of single(tje) gescoort, of zijn de nummer daar net iets te kort voor?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn wel een paar liedjes op single verschenen geloof ik (ik dacht "Waar zijn we toch mee bezig") maar volgens mij zijn die nooit in de top 40 gekomen. Jammer...

Edit:

Ze hebben trouwens paar jaar geleden nog een duet met Paul de Leeuw gezongen. Dat bekende Queen nummer, leeg niet echt ergens op...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoi,

Sorry van de mp3's ik begrijp dat jullie daar niet aan doen. Maar volgens mij zijn de nummers van adjudant van de steen en ik ben een clown uit de serie de diamant nooit op cd ofzo gezet of dat moet heel lang geleden zijn :)

Deze zijn een paar jaar geleden verschenen op de CD "De leukste liedjes" van Kids Expres, dit is een dubbel CD.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de cd '16 Zotte Liedjes' gekregen. Nu heb ik weer eens de originele (Aad Klaris) nummers als Caraibisch Carnaval en Clowntje Wil Ik Zijn kunnen horen. Wat me het meeste opvalt is dat Klaris heel veel geluidseffecten gebruikt. Deze worden ook wel in de serie gebruikt (de wekker uit Toen Ging De Wekker is bijv de wekker van Griekenland). Ook hoor ik vaker geluiden die in de achtergrondmuziek voorkwamen. Mij lijkt het zo vrij duidelijk welke achtergrondmuziek Aad Klaris heeft gemaakt (niet die gitaarmuziek van Lanzarote lijkt me zo, maar wel muziek als het originele 'thema zenuwachtig Amerika' en het dreiegende thema in Griekenland met de zware drum').

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb vandaag de cd '16 Zotte Liedjes' gekregen. Nu heb ik weer eens de originele (Aad Klaris) nummers als Caraibisch Carnaval en Clowntje Wil Ik Zijn kunnen horen. Wat me het meeste opvalt is dat Klaris heel veel geluidseffecten gebruikt. Deze worden ook wel in de serie gebruikt (de wekker uit Toen Ging De Wekker is bijv de wekker van Griekenland). Ook hoor ik vaker geluiden die in de achtergrondmuziek voorkwamen. Mij lijkt het zo vrij duidelijk welke achtergrondmuziek Aad Klaris heeft gemaakt (niet die gitaarmuziek van Lanzarote lijkt me zo, maar wel muziek als het originele 'thema zenuwachtig Amerika' en het dreiegende thema in Griekenland met de zware drum').

heb je de cd 'de reis vol verrassingen' al? ook allemaal klaris nummers en inderdaad, heel veel van die effectjes ;)

sommige effecten zijn veel te hard :P

maar wel typerend voor Klaris!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

heb je de cd 'de reis vol verrassingen' al? ook allemaal klaris nummers en inderdaad, heel veel van die effectjes ;)

sommige effecten zijn veel te hard :P

maar wel typerend voor Klaris!

Nee, die heb ik helaas niet. Maar dit is wel een goede compilatie. Het begint met die caraibische versie van Hallo Vriendjes. Ook staan onder andere De Fairies, Spaanse Les, Had Ik Nou Maar Nee/Ja Gezegd, Op De Kermis en Abacadabra erop.

Zo mooi, die credits, zo zie ik ze graag:

Produktie: Bassie Produkties/Adrina Produkties/Arti Produkties

Arrangementen en opnameleiding: Aad Klaris

:D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, die heb ik helaas niet. Maar dit is wel een goede compilatie. Het begint met die caraibische versie van Hallo Vriendjes. Ook staan onder andere De Fairies, Spaanse Les, Had Ik Nou Maar Nee/Ja Gezegd, Op De Kermis en Abacadabra erop.

Zo mooi, die credits, zo zie ik ze graag:

Produktie: Bassie Produkties/Adrina Produkties/Arti Produkties

Arrangementen en opnameleiding: Aad Klaris

:D

op die CD (rvv) staat zelfs een nummer dat helemaal door Klaris is geschreven, alleen nooit in de serie is gebruikt ;) 'St. Maarten'

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over CDs gesproken, ik zat te luisteren naar Radiostation Bassie en Adriaan en in ALLE liedjes daarop zit een accordeon. Ik heb nog niet gecheckt of dat ook zo was in de nummers op TV, maar het viel ineens op. Toch grappig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoi,

Sorry van de mp3's ik begrijp dat jullie daar niet aan doen. Maar volgens mij zijn de nummers van adjudant van de steen en ik ben een clown uit de serie de diamant nooit op cd ofzo gezet of dat moet heel lang geleden zijn :)

Die liedjes staan op "Avonturen" die je misschien op CD als dubbelcd vindt samen met "Feest"

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand wie die vrouw uit "Wat laat je me weer lachen" is. Ik heb eigenlijk geen idee. Vind het niet zo'n geweldig nummer maar wil het toch wel weten...

Ze klinkt als een buitenlander, maar aangezien Ina van Toor vaak meehielp aan de series, zou ik voor haar gaan. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand wie die vrouw uit "Wat laat je me weer lachen" is. Ik heb eigenlijk geen idee. Vind het niet zo'n geweldig nummer maar wil het toch wel weten...

Ik las ergens dat dat gewoon iemand was die op dat moment in de studio was en daarom dat liedje heeft ingezongen. Ze was uit een of andere meidengroep geloof ik. Als ik weer weet waar ik dat gelezen heb, hoor je het ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik las ergens dat dat gewoon iemand was die op dat moment in de studio was en daarom dat liedje heeft ingezongen. Ze was uit een of andere meidengroep geloof ik. Als ik weer weet waar ik dat gelezen heb, hoor je het ;)

Dat heeft Aad Klaris toen tegen De Maestro verteld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Mijn onbetwiste nummer 1 song van Bassie en Adriaan blijft:

*adriaan* : "Ga je mee?"

*bas* : "Waar naartoe?"

*adriaan* : "Naar.. het.. CIRCUS!"

De clip die erbij is gemaakt, klopt gewoon van begin tot het eind en het liedje is gewoon ontzettend leuk. Die jingle ook tussen de stukjes: "Ga je mee" en "naar het circus"... schitterend!

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn top 5 liedjes :

1: Kom we gaan er tegenaan ( schatkaart )

2: Benidorm ( sleutel )

3: In Spanje schijnt altijd de zon ( sleutel )

4: Rustig, Rustig, Rustig ( professor )

5: Het circus is weer in de stad ( diamant )

Eigenlijk vind ik dat hier ook nog de Ezel ballade bij moet..Maar ik vind sowieso de liedjes in Het Geheim van de Sleutel het leukst...k weet ook niet waarom ...die Spaanse sfeer en natuurlijk ook die van Op de kermis enz. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn top 5 is

1)In griekenland (Verzonken stad)

2)Het circus is weer in de stad (De Diamant)

3)Kom we gaan er weer tegen aan (Het geheim van de schatkaart)

4)Om samen artiest in het circus te zijn (Het geheim van de sleutel)

5)Titellied bassie en adriaan (versie nickelodeon) (De Diamant/Sleutel/Plaaggeest)

Link naar bericht
Delen op andere sites
)

4)Om samen artiest in het circus te zijn (Het geheim van de sleutel)

eummm volgens mij heet dat nr. 'De schow gaat beginnen' ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...