Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Liedjes


Aanbevolen berichten

Ja, dat idee had ik ook al...

maar ik dacht ik typ het zo, zodat jullie weten wat ik bedoel!

Ik begreep juist NIET wat je bedoelde. :P

Ga er maar gewoon van uit dat elke B&A-Fan die zich hier aanmeld de liedjes uit zijn hoofd kent. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Vandaag een nieuwe cd binnen 'Bassie & Adriaan - Circus'. Via Fonos dat LP materiaal overgekopieerd naar CD. Een hele hoop liedjes die ik niet kende. Hierbij de teksten van een aantal onbekende liedjes!

- Hoera, het circus is er weer (Aad van Toor, Bas van Toor)

Hoera, het circus is present. Hier zijn we met de tent. Dus komt u maar naar binnen.

Hoera, het circus is er weer. Wij zullen ook dit keer. Publiek weer voor ons winnen.

Hoera, de sfeer is magnifiek. U hoort al de muziek. De show gaat zo beginnen.

Paarden, tijgers, leeuwen, beren, acrobaten en jongleren ziet u strakjes hier in onze show

Hoera, het circus is er weer. Er valt ook deze keer. Weer heel wat te beleven.

Hoera, het circus is er weer. Oh jongens wat een sfeer. Het is echt niet overdreven

Hoera, de show gaat dadelijk van start. En wat een show is dat. De show die wij u geven.

Apen, tijgers en artiesten ziet u strakjes in de piste. Want de show gaat dadelijk van start.

Hoera, publiek is in de tent. Die worden straks verwend. Door al onze artiesten.

Hoera, publiek ziet hier straks een show. En de show is zo! De show hier in de piste

Hoera, de dieren en dompteurs, de clown en ook jongleurs. Het zijn perfectionisten.

Wat zij u straks gaan vertonen gaat u met applaus belonen. Dus wij gaan beginnen met de shooooow!

- Naar het circus (Ad Kraamer, Hans van Wiggen)

Refrein:

Naar het circus, naar het circus... van Bassie... en Adriaan.

Naar het circus, naar het circus... Jongens, wat een drukte. Kijk die mensen daar eens staan.

Naar het circus, naar het circus... Zeg het voort en sluit maar aan.

Naar het circus, naar het circus... van Bassie... en Adriaan.

Ja, heel de stad staat op zijn kop. Het circus komt eraan.

Dus we gaan met z’n alleen fijn naar Bas en Adriaan.

Het is beslist een paar apart. Nog nooit geëvenaard.

Kom blijf niet staan en sluit maar aan. Het is de moeite waard!

Refr.

De spanning stijgt, het licht gaat uit. De spots die gaan weer aan.

En midden in de piste… staan Bassie en Adriaan.

En iedereen straalt van geluk. De hele tent zit vol!

Het is met die twee, weer dik oké. Het is gewoon te dol!

Refr.

- In ons circus (dierenband) (Bas van Toor, Ad Kraamer)

Refrein:

In ons circus, in ons circus. Bespeelt een ieder dier een prachtig instrument.

In ons circus, in ons circus. Is het altijd lachen, met de dierenband.

We hadden laatst een prachtconcert in onze circustent. Van olifanten en een chimpansee. Een nijlpaard die zong bariton, twee geiten de sopraan. De paarden en de pony's zongen mee!

Refr.

Een aap sloeg op een trommel, en een ieder had plezier. De piguins speelden voor de dirigent. Publiek dat vond het prachtig, dat hele beestenkoor. En ieder werd net groot applaus verwend.

Refr.

De leeuwen en de tijgers hebben nu een prachtig koor. En brullen allen netjes in de maat. Ze repeteren uren lang tot midden in de nacht. Dan lijkt het net een oerwoud in de straat.

Refr.

De beren gaan dan brommen en de apen draait zijn been. De olifanten spelen dan trompet. De ezels gaan dan balken en een buffel maakt geloei. Meteen is dan een ieder uit zijn bed.

Refr.

- Pinkie de baviaan (Ad Kraamer, Fred van Dam)

Lalalalala…

Pinkie was een baviaan

Pinkiepankiepaf

Die kon op z’n handen staan.

Pinkiepankiepaf

Hij kon veel meer, je stond soms paf.

Vooral als je wat pinda’s gaf.

Pinkiepankie Po Oh

Pinkiepankie Po Oh

Pinkie was met ieder kind

Pinkiepankiepaf

In de straat de beste vrind

Pinkiepankiepaf

Soms gaven ze hem een zakje friet

Maar nee, dat lust Pinkie niet

Pinkiepankie Po Oh

Pinkiepankie Po

Lalalalala…

Hij is op een kwaaie dag

Pinkiepankiepaf

Toen de circusbaas hem zag

Pinkiepankiepaf

Toen dacht ie, dat is goeie soep.

[….]

Pinkiepankie Po Oh

Pinkiepankie Po

Pinkie keek eens in het rond

Pinkiepankiepaf

Toen hij in de piste stond

Pinkiepankiepaf

Toen dacht ie, loop maar naar de maan

Ga zelf maar op je handen staan

Pinkiepankie Po Oh

Pinkiepankie Po

Lalalalala…

En de circusdirecteur

Pinkiepankiepaf

Was toen vlug uit zijn humeur

Pinkiepankiepaf

Maar Pinkie nam een goed besluit,

En rende vlug het circus uit

Pinkiepankie Po Oh

Pinkiepankie Po

Pinkie is weer veilig thuis

Pinkiepankiepaf

En springt weer vrolijk door het huis

Pinkiepankiepaf

Want Pinkie vond het niet zo fijn

Om een circusaap te zijn

Pinkiepankie Po Oh

Pinkiepankie Po

Lalalalala…

Verder staan op deze cd ook de nummers:

- Dierentaal

- Er is een circus in de stad

- Bassie & Adriaan houden van de kleintjes

- De muis en de olifant

- Als maar voort

- In het circus

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ken je soms ook de tekst van Bassie & Adriaan houden van de kleintjes ?

Uhm ja dat kan ik regelen. Maar het wordt niet gezongen door B&A zelf maar door een kinderkoor. Ongelofelijk irritant lied

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben blij dat die nummers niet in series zitten... ouch!

Ja het zijn zeker niet hun beste nummers. 'Naar het circus' straalt erg veel egoisme uit vind ik. Echt zo iets 'wij zijn de beste'. Dat zijn ze natuurlijk ook, maar goed...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja het zijn zeker niet hun beste nummers. 'Naar het circus' straalt erg veel egoisme uit vind ik. Echt zo iets 'wij zijn de beste'. Dat zijn ze natuurlijk ook, maar goed...

Valt ook op dat ze ze niet allemaal zelf hebben geschreven... Dat zegt ook wel wat ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet er iemand op welke CD/LP het cercusliedje staat van de Huilende Professor

Waar kan je...... in het circus

Ik zoek dat al een lange tijd, maar vind er nergens informatie over

Hij staat in ieder geval op de LP Bassie & Adriaan Circus. Die is via Fonos te bestellen (zie mijn berichtje hierboven)

Link naar bericht
Delen op andere sites

weetje wat het nadeel is van al die liedjez als ze éénmaal in je hoofd zitten dan kom je er ook niet meer vanaf. :N en dan hoor je dat soms dangen in je hoofd. tot je er knettergek van word! *prelude*

Link naar bericht
Delen op andere sites
weetje wat het nadeel is van al die liedjez als ze éénmaal in je hoofd zitten dan kom je er ook niet meer vanaf. :N en dan hoor je dat soms dangen in je hoofd. tot je er knettergek van word! *prelude*

Daar heb ik een zeer goede remedie voor : zeer luid de Samsonrock zingen, en dan is dat uit je hoofd :P8)7

Dit is de Samsonrock, de Samsonrock,

die dansen alle honden in hun hondenhok,

de hele buurt danst met ons mee,

alleen de domme katten zeggen neen.

Nou ja, je kan ook altijd proberen iets anders in je kop te steken.

Popcorn of The White Stripes 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar heb ik een zeer goede remedie voor : zeer luid de Samsonrock zingen, en dan is dat uit je hoofd :P8)7

Dit is de Samsonrock, de Samsonrock,

die dansen alle honden in hun hondenhok,

de hele buurt danst met ons mee,

alleen de domme katten zeggen neen.

Nou ja, je kan ook altijd proberen iets anders in je kop te steken.

Popcorn of The White Stripes 8)7

alsof je van die samsonrock niet knettergek wordt. ik hoor veel liever b&a liedjes dan samson & gert liedjes

Link naar bericht
Delen op andere sites

de samson rock vind ik geen ,..... rock aan.

geef mij maar bassie en adriaan. heel de buurt die swingt mee als ze de kans krijgen. vooral sinds me nieuwe boxen heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als er in de openingspost een liedje ontbreekt, zeg het even. Wij vullen het aan :)

Misschien, heb ik er wel eentje. Er is een liedje die ongeveer zo gaat:

*adriaan* Bassie, Bassie, wat heb je nou gedaan, het circus is verdwenen en nu zit je zonder baan... enz.

Volgens mij heet ie "Bassie, wat heb je nou gedaan" ofzo. Ik heb eigenlijk geen idee. Iemand anders???

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien, heb ik er wel eentje. Er is een liedje die ongeveer zo gaat:

*adriaan* Bassie, Bassie, wat heb je nou gedaan, het circus is verdwenen en nu zit je zonder baan... enz.

Volgens mij heet ie "Bassie, wat heb je nou gedaan" ofzo. Ik heb eigenlijk geen idee. Iemand anders???

Dat liedje heet Bassie wat heb je gedaan? en komt uit de Plaaggeest en het staat op een bandje dat ik heb (Het circus van Bassie en Adriaan)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Super :)

Vind het trouwens een geweldig liedje. Jammer dat ie zo kort is. Bassie praat nog zo lekker Rotterdams :P

*bas* Ben gisteren laat gaan slapen, want ik was naar een feest, daar heb ik reuze spijt van, was ik maar nooit geweest *O*

Ja, Bassie heeft een veel lagere stem dan later in de series (net als in het bakkerslied eigenlijk) :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, Bassie heeft een veel lagere stem dan later in de series (net als in het bakkerslied eigenlijk) :)

Hij zingt niet, hij gromt! Vind het zelf wel een leuk liedje trouwens ;) Lekker accent O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind alle liedjes in de *plaag* door *bas* vreselijk gezongen. Helemaal niet de Bassie die we nu kennen.

Het is idd niet de Bassie die we nu kennen, maar toch vind ik dat die liedjes een bepaalde charme hebben hoor.

vb. Bassie, wat heb je nou gedaan vind ik zalig met dat accent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat liedje heet Bassie wat heb je gedaan? en komt uit de Plaaggeest en het staat op een bandje dat ik heb (Het circus van Bassie en Adriaan)

Dit liedje schijnt dus uit B&A en de *plaag* te komen, maar in welke scène kwam het voor? In de tv serie is het namelijk niet te horen. Kennelijk is het dus ooit een keer verwijderd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat liedje heet Bassie wat heb je gedaan? en komt uit de Plaaggeest en het staat op een bandje dat ik heb (Het circus van Bassie en Adriaan)

Ik heb ook dat bandje, de cover van dat bandje is toch ook de poster die in het lab hangt van de *professor*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb ook dat bandje, de cover van dat bandje is toch ook de poster die in het lab hangt van de *professor*

Ja klopt, maar er zijn wel meerdere versies van, de cassettes is vaker opnieuw uitgebracht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het liedje Alsmaar voort staat niet in die lijst.

Ik wil graag weten wat de title is van het liedje dat bassie en adriaan zingen op het vliegveld in het geheim van de sleutel, over dat mensen dingen maar een naam geven of zo : vliegveld daar zie je geen vliegen ik weet het niet zo goed meer 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het liedje Alsmaar voort staat niet in die lijst.

Ik wil graag weten wat de title is van het liedje dat bassie en adriaan zingen op het vliegveld in het geheim van de sleutel, over dat mensen dingen maar een naam geven of zo : vliegveld daar zie je geen vliegen ik weet het niet zo goed meer 8)7

Dat liedje heet "Rare dingen".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat wordt er nu precies gezongen in een bepaalde regel van het Garagelied?

Bassie heeft het over een krikkebak en daarna is de tekst moeilijk te verstaan. Het lijkt wel of hij het heeft over: krom om een boom of zoiets?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat wordt er nu precies gezongen in een bepaalde regel van het Garagelied?

Bassie heeft het over een krikkebak en daarna is de tekst moeilijk te verstaan. Het lijkt wel of hij het heeft over: krom om een boom of zoiets?

De accu voorziet de hele wagen van stroom

En kijk, die oude krikkebak, die klom in een boom

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag dat het alweer een tijdje geleden was dat iemand zijn top 5 heeft ingevuld dus bij deze ;)

1 Opgeruimd staat netjes - De plaaggeest

2 Rustig, rustig, rustig - De huilende proffessor

3 Spoken bestaan niet - Shorty

4 Kom we gaan er tegenaan - Het geheim van de schatkaart

5 Geheime agenten - De plaaggeest

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag dat het alweer een tijdje geleden was dat iemand zijn top 5 heeft ingevuld dus bij deze ;)

5 Geheime agenten - De plaaggeest

geheime agenten uit de Plaaggeest :?:?:?O}

je bedoeld of Geheime agenten - de huilende Professor of Zijn wij bij de politie? - De Plaaggeest. :P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...