Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

B&A zijn in seizoen twee (volgens mij) van Pittige Tijden bij Telekids geweest, heeft iemand hier dat toevallig nog op band oid, als het online gezet zou kunnen worden zou 't helemaal geweldig zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik kan dingen over de twee afleveringen van *bas* en *adriaan* bij telekids vertellen. de eerste aflevering was ergens in de jaren 90 te zien bij RTL4. bij 10jaar telekids zag ik een stukje en daar promote bassie zijn bassie-worst. verder weet ik er niks van. het tweede en laatste optreden in telekids was in 1999. daarin zongen ze "twee maar toch een" en een hele leuke aflevering van pittige tijden waarin jessica en rik de sleutels van de caravan hadden weggegooid. ik had hem helemaal opgenomen maar per-ongeluk is alles eraf gespoeld. dus ik kan jou niet (meer) verder helpen, sorry.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb alle drie de banden van Pittige Tijden, maar daar staat het inderdaad niet op. :( het verhaal was inderdaad het zoeken naar de sleutel van de caravan, maar da's ook alles wat ik nog weet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik kan er nog een heel klein beetje bij vertellen over pittige tijden met *bas* en *adriaan* .

over die aflevering bij telekids van die sleutels enzo. linda wou toen met een breekijzer de caravan open breken (net als vlugge japie, maar nu als vlugge linda). en de aflevering daarna werd *bas* door albert verlinden gespeelt, en *adriaan* door beau van erven dorens

Link naar bericht
Delen op andere sites
B&A zijn in seizoen twee (volgens mij) van Pittige Tijden bij Telekids geweest, heeft iemand hier dat toevallig nog op band oid, als het online gezet zou kunnen worden zou 't helemaal geweldig zijn.

Wat voor een soort programma is dat; Telekids?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat voor een soort programma is dat; Telekids?

Dat is de voorganger van Yor'kiddin en het kwam, zoals samba-boy al zei, op RTL 4.

B&A waren trouwens ook een keer in het programma koffietijd op RTL 4, alleen kan ik me niet echt herinneren waarover ze het hadden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

telekids was anders. heel anders! het was live(soms ging het mis), gekibbel tussen carlo en irene, pittige tijden (altijd ging het mis bij pittige tijden), wij zijn beter, de vliegende ouwe taart(taarten-gevecht!!!!!) en de vraag-maar-raak gast (de vraag-maar-raak gast is een nationale of een inter-nationale ster die altijd op de grote stoel mocht zitten en er werden dan vragen gesteld aan de gast en die werden gesteld door carlo en irene en door de kinderen). maar in 1999 was telekids 10 jaar *O* . maar ook weer jammer want toen gingen ze stoppen. in de aller-laatste aflevering (een 8 uur durende marathon!!!) werd alles verkocht. zelfs hun gouden plaat van 50.000(!!) exemplaren van hun eerste CD. DIT IS DUS TELEKIDS :'(:'(:'( ik vind het helemaal niet leuk dat het is gestopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de aller-laatste aflevering (een 8 uur durende marathon!!!) werd alles verkocht. zelfs hun gouden plaat van 50.000(!!) exemplaren van hun eerste CD. DIT IS DUS TELEKIDS :'(:'(:'( ik vind het helemaal niet leuk dat het is gestopt.

Ook werden toen die schilderijen van Bassie & Adriaan verkocht.. :)

Ben benieuwd wie ze eigenlijk heeft :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
een klein kind heeft met zijn moeder 200 of 250 gulden voor die

schilderijEN betaald. ik heb 10 jaar telekids in 1999 opgenomen dus ik zal straks even kijken of het 200 of 250 gulden is en wie ze heeft gekocht.

Hhm.. volgens mij was het veel goedkopper? maja weet niet meer :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

heren, dames, jongens, meisjes, na veel gezoek op google ben ik een site tegen gekomen die jullie wel leuk zullen vinden, namelijk: http://www.geocities.com/TelevisionCity/7408/ . staan ook allemaal revieuws op van afleveringen van pittige tijden, waaronder de aflevering met bassie en adriaan!! wat opvalt is, dat in de eerste aflevering waarin b & a voorkwamen, b & a werden gespeeld door Minoesh Jorissen en Beau van Erven Dorens, en in de tweede aflevering door hun zelf, maar hier is het verhaal van de éérste aflevering met B & A: Aflevering 17

Bij Arnie thuis:

Arnie is bezig met knippen van Kim's haar, als hij haar vraagt of ze Rik of Jessica de laatste tijd nog eens heeft gezien. Ze heeft ze niet gezien, maar heeft wel gehoord dat ze in het oerwoud van Caculacua zitten en dat ze een verwisselserum ingenomen hebben die hen van gedaante heeft gewisseld. Arnie stelt voor om met z'n tweeën naar Rik en Jessica te gaan zoeken.

In het oerwoud:

Arnie en Kim dwalen door het woud, maar ze komen een lange tijd niemand tegen. Ineens lopen ze Bassie & Adriaan (gespeeld door Minoesh Jorissen en Beau van Erven Dorens) tegen het lijf. Ze zijn op zoek naar de geheime sleutel. Arnie vraagt wat dat voor sleutel is, maar Bassie wil niet meer vertellen dan dat het een heel erg belangrijke sleutel is. Kim wordt het raadseltje een beetje zat en ze stuurt de clown en de acrobaat weg, zodat ze samen met Arnie de zoektocht naar Rik en Jessica kan voortzetten.

Om het zoeken te versnellen gaan Kim en Arnie elk hun eigen weg. Deze strategie wordt al snel beloond, want Kim komt Jessica tegen. Althans, het lijkt op Jessica, maar ook op Rik. Het blijkt Rik te zijn die half in de gedaante van Jessica rondloopt. Kim heeft een serum bij zich dat de verwisseling ongedaan moet maken, maar op het moment dat ze het serum wil toedienen, loopt Arnie tegen haar op en het serum valt op de grond en zakt weg in de bodem. Kim heeft nog een tweede flesje serum bij zich, maar ook die sneuvelt, doordat Bassie haar heel lomp omver duwt. Kim vraagt Bassie of hij enig idee heeft waar hij mee bezig is. Daar heeft hij een antwoord op: ,,We zijn op zoek naar de sleutel.'‘ Bassie en Adriaan kijken elkaar een beetje melig aan en beginnen zachtjes te gniffelen. Kim en Arnie zijn die malle fratsen zat en gaan weg.

Dan komt er een duister figuur te voorschijn die de sleutel beweert te bezitten. Op datzelfde moment komt Rik uit de bosjes en hij mept het figuur met een lange stok. Hierdoor laat de sleutel vallen en slaat op de vlucht. Rik raapt de sleutel op en laat het aan Jessica zien, die inmiddels ook ter plaatse is gekomen. Rik vermoedt dat dit een belangrijke sleutel is, maar Jessica gelooft daar niet in en laat hem de sleutel weggooien. Niet lang daarna komen Bassie en Adriaan voor de zoveelste keer langs en vragen of iemand de sleutel gevonden heeft. Jessica zegt vrolijk (bijna sadistisch) dat ze de sleutel hebben weggegooid. Adriaan schrikt en valt flauw. Jessica wil nu wel eens weten, waar die rotsleutel nou voor is. Bassie zegt: ,,Die sleutel geeft ons toegang tot...'‘

nu komt het vervolg:Aflevering 18

In het oerwoud van Caculacua:

Het verhaal gaat precies verder waar het vorige week afliep. Rik en Jessica wachten op het antwoord van Bassie, terwijl Adriaan languit op de grond ligt. Bassie legt uit dat de sleutel die ze zoeken van hun caravan is. Was daar al die drukte over??? Jessica stelt voor dat ze afscheid nemen van het circusduo en weer naar huis gaan. Rik stelt voor dat zij haar tanden moet poetsen en gaat weg. Jessica neemt netjes afscheid van Bassie en vertelt ook nog in welke richting ze de sleutel hadden gegooid. Nu is Bassie helemaal alleen, afgezien van de bewusteloze acrobaat die voor zijn voeten ligt. Bassie schudt Adriaan wakker. Adriaan weet niet meer wat er gebeurd is en Bassie legt hem uit dat Rik en Jessica hun sleutel hadden weggegooid. Adriaan zint op wraak en bedenkt een duivels plan.

Bij Jessica thuis:

Ludo zit op de bank te wachten tot Jessica thuis komt. Ludo is ook op zoek naar de sleutel van de caravan van Bassie en Adriaan en hij heeft gehoord dat Jessica iets met die sleutel te maken heeft gehad.

Jessica komt thuis en Ludo gaat direct 'in de aanval'. Hij laat haar op de sofa zitten en hij zet een langere neus op. Hij vertelt dat, wanneer hij een grotere neus opzet, hij vol is van liefde. Hij wil Jessica gaan beminnen, zoals ze nog nooit bemind is geweest. Jessica geeft hem te kennen dat ze niet beschikbaar is. Ze heeft immers haar relatie met Rik flink versterkt de laatste tijd en ze ziet geen reden om dat te vergooien. Ludo verliest zijn geduld en laat per ongeluk weten dat hij op de sleutel uit is. Jessica heeft al genoeg ellende gehad met de sleutel en ze is al helemaal niet gecharmeerd van een man met een zeer lange neus die op het punt staat haar te bespringen. Ze staat op en Ludo valt met zijn neus in de bankbekleding. Jessica geeft hem nog een paar meppen en ze gaat er vandoor.

Kort daarna komen Bassie en Adriaan binnen. Ludo besluit aardig te doen tegen de heren, zodat ze hem misschien naar de sleutel leiden.

Bij de caravan van Bassie en Adriaan:

Linda staat met een breekijzer de deur van de caravan te forceren. Ze heeft gehoord dat er goud in de caravan verborgen zou zijn en zo'n schat laat ze niet aan zich voorbij gaan. Ze slaagt erin de deur de openen en gaat naar binnen. Om geen argwaan te wekken bij eventuele voorbijgangers, trekt ze de deur achter zich dicht.

Bassie en Adriaan komen aan bij de caravan. Ze willen de caravan in, maar de sleutel ontbreekt, dus ze besluiten een breekijzer te gaan halen bij Pieter Storms. Al de kust veilig is, komt Linda weer naar buiten, met onder haar arm een kistje. Nu is ze rijk. Nu kan ze eindelijk stoppen met Pittige Tijden. Met grote stappen verlaat ze de scene. Dan komt Meta langs. Hij kruipt om de één of andere onder de caravan van het circusduo, net op het moment dat ze alweer terugkomen met een breekijzer. Bij de eerste poging om bij hun eigen caravan in te breken, merken ze dat iemand anders hen al vóór is geweest. Dan zien ze een lichaamsdeel van Meta onder hun caravan uitsteken. Ze vragen hem er onder vandaan te komen. Meta krabbelt overeind en verteld onder bedreiging van een clown met een breekijzer wie hij is en wat hij in de nabijheid van de caravan te zoeken heeft. Meta meent te hebben gezien wie de schat uit de caravan gestolen heeft......

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb die hele aflevering op videoband staan. ook het intervieuw en de vragenrondes enzo.

maar jammer genoeg kan en mag ik het niet online zetten. aangezien er weer rechten op zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...